2011-03-19 10:42:29 LIKOVNI NATJEČAJ "TRADICIJA I SUVREMENOST - NARODNE PRIČE I OBIČAJI" Jedanaestu godinu zaredom, pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske, Udruga hrvatskih učitelja likovne izobrazbe(UHULI) organizira likovni natječaj namijenjen svim osnovnim školama. Tema ovogodišnjeg natječaja je "Tradicija i suvremenost - narodne priče i običaji", koji završava kao i svake godine velikom izložbom odabranih dječjih likovnih radova. Izložba će biti otvorena od 4. do 12. lipnja 2011. u 12 sati u Muzeju Mimara, Rooseveltov trg 5, Zagreb. Na natječaju mogu sudjelovati učenici od I. do VIII. razreda osnovne škole. Naputak učitelju/učiteljici: Jezik i značenja narodnih priča i običaja omogućava učenicima doživljaje još neobičnijih značenja i povezivanje ovih u suvremena značenja osobnog originalnog likovnog izraza. Prema namjeni najčešće su vezani uz godišnje ili kalendarske datume. Od ovih obradit će se Poklade, Jurjevo, Ivanjdan, i lokalne tradicije Sinjske alke i Moreške. Od narodnih priča neka poticaji budu slijedeći: Mala vila, a od bajki Priče iz davnine, a posebno Šuma Striborova. Izlošci učenika trebali bi pokazati kako suvremeni likovni odgoj i obrazovanje, likovna kultura odražava bogatstvo izraza te tako pomaže u preznačavanju narodnih običaja i priča skrivenih značenja u vizualne, oblikovne vrijednosti. Cilj natječaja Ovogodišnji će natječaj i izložba "Tradicija i suvremenost - narodne priče i običaji“ predstaviti jednu od perspektiva likovne kulture u osnovnim školama. Učitelji likovne kulture trebali bi uz pomoć vizualnih i stručnih literarnih ilustracija poticati različite načine asocijacija u povezivanju vizualnog i auditivnog opažanja, mitskim, bajkovitim i vizualno transformativnim sastavnicama običaja i priča. Učitelji će usmjeriti učenike da: •poslušaju odlomak iz opisa običaja, narodne priče ili „Priča iz davnine“ Ivane Brlić Mažuranić, •otkriju one etnografske sadržaje koji bude udaljene asocijacije i potiču stvaranje neobičnih vizualnih ideja, •pronađu konkretnu vizualnu, etnografsku i glazbenu ilustraciju i uoče oblikovno izražajne elemente odabranih vizualnih primjera, •kreativnom vizualizacijom spoje izgled vizualnog elementa s oblikovnim načelom i neobičnim idejama u novu cjelinu. Tako će sadržaji običaja, priče, bajke spojiti s oblikovnim mišljenjem učenica i učenika. Zadaće izražavanja i kreativnog mišljenja Učenik treba nacrtati, naslikati, fotografirati, oblikovati u 3-D prostoru koncept svoje ideje tako da: •izrazi vizualne i psihološke napetosti u crtežu, slici, fotografiji, stripu, reljefu i skulpturi •izrazi kontraste presijecanjem, kombiniranjem, rekomponiranjem, analogiziranjem sličnih oblika različitih značenja •usporedi literarne, glazbene i etnografske konkretne ilustracije i njihove odnose •redefinira vizualne i oblikovne razlike i sličnosti i poveže značenja običaja, priča, bajki na originalni način •uklopi subjekte običaja i priče u novu situaciju i kontekst postupcima premještanja u drugo, današnje vrijeme •shvati tehničko izražajne sposobnosti djela: uglatu crtu tušem, tanji ili deblji sloj boje, smjer, izgled figure čovjeka i životinje, pozitivni i negativni prostor plohe s teksturama u jednom, drugom ili kontrastima tekstura u obliku, veličini i smjeru. Zadaće slikanja i crtanja Nakon usmjerenog opažanja i raščlambe djela narodne priče učenik treba naslikati ili nacrtati svoj doživljaj odabrane priče ili običaja i odabrane reprodukcije s plakata tako da: •promijeni lokalne boje predmeta, ili •zamijeni vrstu kontrasta boja, ili •zamijeni vrstu nacrtanih ili naslikanih simbola prema vlastitom izboru, ili •promijeni u uzorku odnos veličina i likove pozitivnog i negativnog odnosa površine i plohe •promjeni smjer i ritam u odnosu boja, crta, likova, tekstura,volumena. Likovno - tehnička sredstva: •tuš i metalno pero •tuš i drveni štapić •tuš i kist •tempera •akvarel •uljni pastel •grafičke tehnike •glina Izbor radova Prijavljene i poslane učeničke radove izabrat će i vrjednovati stručno povjerenstvo. Vrijednosni sud povjerenstva temelji se na osjetilnim, spoznajnim i likovno izražajnim i stvaralačkim mogućnostima učenika određene dobi, a prosudba radova na postignutoj razini izvornosti, izražajnosti i likovno tehničke izvedbe. Udruga hrvatskih učitelja likovne izobrazbe molimo ravnatelje osnovnih škola da ovaj dopis i plakat natječaja proslijede učiteljima razredne nastave i učiteljima likovne kulture te omoguće provedbu natječaja u svojoj školi kako bi likovni radovi pravodobno stigli na natječaj. Likovni radovi - opremanje radova Likovne radove treba staviti između dvije tvrde ljepenke i umotati u papir. Radovi se ne smiju savijati, ni gužvati, jer takvi radovi ne će biti prihvaćeni za izbor. Radove u glini dobro zaštićene slati u kutijama. Prijavljeni se radovi ne vraćaju pošiljatelju. Škola svojim pečatom na omotnici i na prijavnici koja prati likovne radove ovjerava pošiljku. Radovi se šalju na adresu Udruga hrvatskih učitelja likovne izobrazbe, Vučetićev prilaz 5, 10 000 Zagreb, za natječaj "Tradicija i suvremenost – narodne priče i običaji". Rok za podnošenje likovnih radova je 21. travnja 2011. godine. Za sve dodatne obavijesti moguće se obratiti na broj telefona +385 1 6600 668 ili na mobitela +385 91 537 65 47. Na internetskim stranicama Udruge hrvatskih učitelja likovne izobrazbe dostupni su brošura i plakat izložbe u elektroničkom obliku, a na tim stranicama će biti predstavljena i ovogodišnja izložba s nagrađenim radovima. Prijavnica za natječaj treba sadržavati sljedeće podatke: •tradicija i suvremenost - narodne priče i običaji •ime i prezime učenika/ce •razred, škola •ime i prezime učitelja/ice •adresa škole, telefon •grad, županija |
Osnovna škola Dr. Ivana Novaka Macinec |