2012-10-14 21:05:08
ZAPOČELO STRUŠNO USAVRŠAVANJE O ZDRAVSTVENOM ODGOJU
Agencija za odgoj i obrazovanje započela je ciklus stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih radnika za pripremu i provedbu dodatnih sadržaja Kurikuluma zdravstvenog odgoja u osnovnim i srednjim školama.
Prvi stručni skup za voditelje županijskih stručnih vijeća stručnih suradnika pedagoga i razredne nastave iz devet hrvatskih županija održan je 12. listopada 2012. u Zagrebu. Na skupu je više od 120 sudionika upoznato s ciljevima i sadržajima kurikuluma zdravstvenog odgoja te praktičnim organizacijskim mogućnostima i mogućim zaprekama.
Ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović na početku skupa poručio je da odgojno-obrazovni radnici ne trebaju strahovati kako će, kada i hoće li moći provesti dodatne sadržaje zdravstvenog odgoja, u trajanju od 12 nastavnih sati godišnje. - Zdravstveni odgoj nije ništa što izlazi iz područja struke i znanosti. Sve drugo, pitanje osobnih stavova i opredjeljenje je jednostavno nešto što ne smije ni na koji način određivati vaš odnos prema zdravstvenom odgoju – poručio je sa skupa u Zagrebu Vinko Filipović. U organizacijskom smislu, kazao je, veliku i odgovornu ulogu u planiranju i provođenju sadržaja zdravstvenog odgoja imaju ravnatelji škola. - Dodatne sadržaje zdravstvenog odgoja razrednici će realizirati kada procijene da to mogu izvesti, sami ili u suradnji sa stručnim suradnicima škole i liječnicima školske medicine. Kurikulumom nije zadano kada će to u tijeku školske godine biti odrađeno – napomenu je ravnatelj Filipović. Agencija za odgoj i obrazovanje kontinuirano će provoditi stručna usavršavanja na temu zdravstvenog odgoja. Nakon skupa u Zagrebu organizirat će se skupovi u Osijeku, Splitu i Rijeci, a u stručno usavršavanje, osim učitelja razredne nastave i stručnih suradnika, bit će uključeni i učitelji i nastavnici biologije, prirode i društva, psihologije, tjelesne i zdravstvene kulture i svi oni koji su važni za kvalitetno provođenje dodatnih sadržaja zdravstvenog odgoja.
Govoreći o očekivanim promjenama i pomacima u ponašanju mladih, ravnatelj Vinko Filipović istaknuo je da u prvoj godini, i uz najbolju primjenu zdravstvenog odgoja, nećemo dobiti pokazatelje na osnovi kojih možemo reći da smo uspjeli ili nismo.
Prof. dr. sc. Marina Kuzman, članica povjerenstva za izradu Kurikuluma zdravstvenog odgoja, naglasila je da je zdravstveni odgoj jedan od nezaobilaznih metoda primarne prevencije i put ka zdravom životu. Dodatni sadržaji zdravstvenog odgoja, po njezinim riječima, imaju nekoliko ciljeva - puno više primjenjivati interaktivne metode poučavanja bez konkretnog ocjenjivanja, ali s određenim parametrima procjene kako su i koliko sudjelovali učenici u nastavi te pokušati da zdravstveni odgoj bude inkorporiran u ono što će djeca ponijeti sa sobom u život. Također je upozorila da nećemo živjeti zdravije ako društvo ne postavi okvire u kojima se moramo ponašati. -Promjenom individualnog ponašanja, povećanjem znanja i vještina nećemo postići puno ako nemamo dokumente, pravilnike i okvire kako se moramo ponašati- kazala je Marina Kuzman.
Jedan od autora Kurikuluma zdravstvenog odgoja Aleksandar Štulhofer ustvrdio je da će naglasak, u sklopu zdravstvenog odgoja, modula spolno/rodna ravnopravnost i odgovorno seksualno ponašanje, biti stavljen na tri cjeline: odgojno socijalno ponašanje, spolno-rodnu ravnopravnost i razumijevanje socijalne različitosti. Cilj je povećati informiranost i razumijevanje činjenica o ljudskoj spolnosti, razviti pozitivne stavove o seksualnosti i senzibilizirati za različitosti. Optimalni scenariji provođenja zdravstvenog odgoja, ustvrdio je A. Štulhofer, bio bi kada bi se što prije tiskao priručnik za učitelje i nastavnike, u kojem će svaki modul biti opisan, odnosno kako će se koji sat i sadržaji provoditi. Također, zaključio je A. Štulhofer, važna će biti i edukacija učitelja i nastavnika, postupak uvođenja i kontinuirana evaluacija.
Nakon plenarnih predavanja u sklopu kojeg je mr. Darko Tot predstavio sadržaje i ciljeve modula Prevencija ovisnosti, sudionici skupa su na radionicama, koje su vodili viši savjetnici Agencije za odgoj i obrazovanje za razrednu nastavu i pedagoge, radili na razradi sadržaja za provođenje modula Prevencija ovisnosti i Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje.
|