2019-06-14 16:58:26 Vijugavi dan - izvannastavna aktivnost za razrednu nastavu Tijekom školske godine 2018/19 održavale su se STEM radionice za učenike razredne nastave. Ponedjeljak, termin održavanja ove izvannastavne aktivnosti, nazvan je Vijugavi dan. Ideja je bila da učenici razredne nastave sudjeluju u aktivnostima koje potiču na razmišljanje,analiziranje, logičko zaključivanje, rješavanje problemskih situacija, suradnju i timski rad. U prvom polugodištu radili smo s Cubetto robotima. Cubetto je drveni robot napravljen prema načelima Montessori pedagogije. Prednost ovog robota je što je izvana izrađen od prirodnog materijala - drva i ne zahtjeva korištenje ekrana. Učenici su ... Učenici su na iskustven, taktilan (hands on pristup učenju) usvajali osnovne logičke koncepte programiranja i algoritamskog načina razmišljanja. Ujedno su se koristile prekrasne, velike i šarene mape s pričama i zadatcima koje su bile poticajne za maštanje, kreativno izražavanje i timski rad u rješavanju problemskih situacija u koje je upadao njihov Cubetto robot. U nastavi matematike logičko zaključivanje predstavlja važan i učenicima često izazovan dio stoga smo u drugom polugodištu rješavali prilagođene varijante Einsteinove zagonetke. Ovo je bio niz interaktivnih radionica i dobar primjer kako se „klasična“ zagonetka može preraditi, prilagoditi težinu uzrastu te na zabavan način uključiti sve učenike iz grupe u postupke logičkog zaključivanja. Prilikom rješavanja Einsteinove zagonetke se koriste slični postupci zaključivanja kao na nastavi matematike te će učenici sadržaj i vještine iz ove radionice moći primijeniti u daljnjoj nastavi u različitim predmetima. Za kraj nastavne godine igrali smo matematičku igru – Klokanova staza. Ova igra je zahtijevala fizičko kretanje, međusobnu komunikaciju i suradnju u grupi kako bi se poštujući pravila igre riješila problemska situacija. Učenici su analizirali, uočavali problem, testirali rješenja i naposljetku uočili obrazac po kojem se rješava početni problem. Na radionicama su sudjelovali učenici od 2. do 4. razreda, slobodno su se prijavljivali ovisno o interesu za temu. Rado su se odazivali i aktivno su sudjelovali. Aktivnosti su im bile zanimljive i vladala je pozitivna atmosfera. Provođenje ove izvannastavne aktivnosti ujedno je bila i prilika da se u manje formalnom i opuštenijem okruženju učenici upoznaju s učiteljem predmetne nastave matematike (i obratno) što je dobar temelj kada se pređe iz razredne u predmetnu nastavu. Ivan Lipanović, prof. |
Osnovna škola Jabukovac Zagreb |