2021-09-02 17:41:53 PROVEDBENI PLAN ORGANIZACIJE NASTAVE ZA UČENIKE OD 1. DO 4. RAZREDA na početku školske godine 2021./2022. NASTAVA U ŠKOLI Rad u školama u sadašnjim epidemiološkim uvjetima smatra se jednako sigurnim kao i boravak kod kuće, uz neophodno osiguravanje fizičkog razmaka (koliko je to moguće s obzirom na razvojnu dob učenika). 1. Tko ne smije dolaziti u školu? Učenici i djelatnici koji imaju simptome zarazne bolesti (povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa, grlobolja, proljev, povraćanje), kojima je izrečena mjera samoizolacije ili imaju saznanja da su zaraženi s COVID-19. 2. Organizacija rada
Za učenike područnih škola, nastava će se organizirati u jutarnjoj smjeni.
Za učenike matične škole nastava će se organizirati u popodnevnoj smjeni (dok traju radovi u prizemlju i na prvom katu). Nastava učenicima počinje prema rasporedu sati (u 13.15 ili 14.00 sati).
Dopušteno je miješanje učenika različitih odgojno-obrazovnih skupina koji su slične dobi i koji uobičajeno provode školske i izvanškolske aktivnosti. Znači moguće je održavanje dopunske, dodatne nastave, programa produženog boravka i svih izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti.
Nastava Tjelesne i zdravstvene kulture održavat će se što je moguće više na otvorenom prostoru izbjegavajući vježbe i igre koje uključuju direktan kontakt učenika.
Kod organizacije nastave Glazbene kulture treba paziti da učenici prilikom izvođenja aktivnosti pjevanja ne budu okrenuti licem u lice.
Raspored sati određuju razredne učiteljice u suradnji s predmetnim učiteljima.
Fizički kontakt djece iz različitih razrednih odjela treba smanjiti koliko je moguće. Svaki razredni odjel boravi u svojoj učionici u kojoj će se klupe razmjestiti na udaljenost od 1.5 metra. Učenik sjedi uvijek na istom mjestu u učionici.
Prolaz i boravak učenika u zajedničkim prostorijama (hodniku, toaletu) treba, koliko je to moguće, smanjiti.
Učenik smije koristiti samo svoj pribor za rad.
Kod pregledavanja učeničkih radova treba izbjegavati bliski kontakt i pregledavanje radova na učeničkoj klupi dok je učenik nazočan. Preporuča se pregledavanje radova na način da se oni pokupe i pregledavaju na radnom stolu učitelja.
ORGANIZACIJA PROSTORA – UČENICI I DJELATNICI
Svaki razredni odjel, u matričnoj i područnim školama, će imati nastavu u svojoj učionici. Školske klupe razmiču se (po mogućnosti) tako da djeca sjede na što većoj udaljenosti (po mogućnosti 1.5 m).
Nastava Informatike će se održavati u učionici Informatike. Učionica će se nakon svake grupe učenika, a prije ulaska druge grupe, dezinficirati. Nastava informatike u područnim školama će se održavati u istoj učionici u kojoj se održava nastava ostalih predmeta.
Nastava tjelesne i zdravstvene kulture će se, po mogućnosti, održavati na otvorenom. Učenici će onoga dana kada i maju tjelesnu i zdravstvenu kulturu doći u školu u sportskoj odjeći i obući, kako bi se izbjeglo presvlačenje u svlačionicama.
U toaletu istovremeno mogu biti tri učenika. Kako bi se izbjegle gužve kod korištenja toaleta na malom odmoru, učenike je moguće pustiti na obavljanje nužde i tijekom sata.
1. ODRŽAVANJE PROSTORA
Prostor će se svakodnevno dezinficirati dva puta i to prije početka nastave i nakon završetka nastave. Dezinficirati se moraju sve korištene površine: pod, klupe, kvake, tipkovnice, konzole, slavine u kuhinji i sanitarnim čvorovima, tipke vodokotlića, daljinski upravljači, prekidači za struju, zvona na vratima… Svi koji u školu unose mobitel, moraju ga dezinficirati nakon ulaska u zgradu.
Nakon održavanja nastave prostor se prije dezinfekcije mora očistiti.
Prije i nakon održavanja nastave prostor će prozračivati spremačica, a tijekom nastave učiteljica. Zajedničke prostorije kao što su hodnici i sanitarni čvorovi, spremačice će provjetravati dok su učenici na nastavi.
PRATNJA I PRIMOPREDAJA DJECE
U školu učenici dolaze i odlaze sami, organiziranim prijevozom ili u pratnji roditelja, ovisno o odluci roditelja, kao što bi dolazili da nema epidemije. Roditeljima ili drugim osobama koje su odlučile dovoditi i odvoditi dijete u školu, nije moguć ulaz u školu te im se savjetuje da ispred škole drže razmak od 1.5 metra. U pratnji učenika u školu može ući jedan od roditelja učenika 1. razreda i učenika s teškoćama u razvoju.
Roditelji/ skrbnici koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha, ili koji su pod rizikom da su mogli biti u kontaktu s osobama pozitivnim na COVID-19 ili su pod sumnjom da bi mogli biti zaraženi s COVID-19 ne smiju dovoditi dijete u školu.
1. POSTUPANJE DJECE I UČITELJA PO ULASKU U ŠKOLU Učiteljica je dužna doći 20 minuta prije početka nastave njenog razrednog odjela, dezinficirati ruke i potplate na ulazu u školu te koordinirati dolazak djece i radnje koje moraju učiniti prije ulaska u učionicu pazeći pri tom da se učenici ne zadržavaju u hodniku i ne ostvaruju dulji kontakt s učenicima drugih razrednih odjeljenja. Učenici u matičnoj školi ne nose posebne papuče, nego na ulazu u školu dezinficiraju potplate (cipele) Učenici područnih škola će prvog dana nastave donijeti posebne papuče koje će nositi samo u školi te će se svakog dana prije ulaska u učionicu preobuti.
MATIČNA ŠKOLA RAZRED – UČIONICA BROJ 8 (zelena učionica) Učenici ulaze kroz sportsku dvoranu. Na ulazu dezinficiraju potplate. Peru ruke sapunom Ulaze u učionicu.
RAZRED – UČIONICA BROJ 7 (ljubičasta učionica) Učenici ulaze kroz sportsku dvoranu. Na ulazu dezinficiraju potplate. Peru ruke sapunom Ulaze u učionicu.
RAZRED – UČIONICA BROJ 6 (crvena učionica) Učenici ulaze kroz sportsku dvoranu. Na ulazu dezinficiraju potplate. Peru ruke sapunom Ulaze u učionicu.
RAZRED – UČIONICA BROJ 4 (siva učionica) Učenici ulaze kroz sportsku dvoranu. Na ulazu dezinficiraju potplate. Peru ruke sapunom u učionici. Ulaze u učionicu.
PŠ DINJIŠKA RAZRED – NASTAVA POČINJE U 8.00 hIspred učionice obuvaju papuče, skidaju jaknu. Peru ruke sapunom. Ulaze u učionicu.
1./4. RAZRED – NASTAVA POČINJE U 8.00 h Učenici ispred učionice obuvaju papuče, skidaju jaknu. Peru ruke sapunom. Ulaze u učionicu.
PŠ POVLJANA 1./2. RAZRED – NASTAVA POČINJE U 8.00 h Ispred učionice obuvaju papuče i skidaju jaknu. Peru ruke sapunom. Ulaze u učionicu.
3./4. RAZRED – NASTAVA POČINJE U 8.00 h Ispred učionice obuvaju papuče i skidaju jaknu. Peru ruke sapunom. Ulaze u učionicu.
PŠ VLAŠIĆI – NASTAVA POČINJE U 8.00 h Ispred učionice obuvaju papuče i skidaju jaknu. Peru ruke sapunom. Ulaze u učionicu.
Učenike putnike, koji će doći ranije, učiteljica će dočekati u učionici i na taj način će biti zbrinuti do početka nastave.
Prostor učionice će se redovito prozračivati i to spremačica prije i nakon nastave i učiteljica tijekom nastave.
PRIJEVOZ UČENIKA Prijevoz učenika će biti organiziran poštujući epidemiološke mjere propisane za javni prijevoz (nošenje maske i održavanje fizičke distance) a prema redovnom redu vožnje. 1. RED VOŽNJE ZA UČENIKE PŠ DINJIŠKA POLAZAK – prema redovnom rasporedu (kao i do sada) POVRATAK – 12.00 2. RED VOŽNJE ZA UČENIKE MATIČNE ŠKOLE
ZA UČENIKE KOJIMA NASTAVA POČINJE U 13.15 POLAZAK ŠIMUNI – 12.30 KOŠLJUN – 12.40 VODICE – 12.50 POVRATAK: 18.00 ZA UČENIKE KOJIMA NASTAVA POČINJE U 14.00 POLAZAK ŠIMUNI – 13.20 KOŠLJUN – 13.30 VODICE – 13.40 POVRATAK – 18.00 MLIJEČNI OBROK (MARENDA) PRODUŽENI BORAVAK UČENIKA Produženi boravak učenika u matičnoj školi će se organizirati uz poštivanje epidemioloških mjera, u jutarnjim satima, prije nastave i to od 7.00 do 13.00 sati.
ZAŠTITA DJECE
Djeca u školi ne nose zaštitnu masku.
Učenici uz pomoć učitelja moraju razviti rutinu dezinfekcije ruku. Ruke je obavezno prati i/ili dezinficirati prije ulaska u učionicu, prije jela, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, i uvijek kada ruke izgledaju prljavo. Kod učenika razredne nastave, prednost se daje pranju ruku tekućom vodom i sapunom.
Učenicima se preporučuje da nepotrebno ne dodiruju površine i predmete.
MJERENJE TEPMERATURE Roditelj/skrbnik dužan je povremeno izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu te svaki put prilikom znakova koji mogu upućivati na povišenu temperaturu. U slučaju povišene tjelesne temperature ne dovodi dijete u školu, već se javlja učiteljici i izabranom pedijatru ili obiteljskom liječniku radi odluke o testiranju na COVID-19.
Ako dijete razvije simptome COVID infekcije tijekom boravka u školi učitelj će odmah obavijestiti roditelje, koji moraju u najkraćem roku doći po dijete. Dijete će do dolaska roditelja biti zbrinuto u posebnoj prostoriji.
Djeca sa znakovima drugih bolesti, ne dolaze u školu.
Djecu treba poticati na fizičku distancu, higijenu ruku, ne dodirivanje usta, nosa, očiju i lica te da pri kihanju i kašljanju treba okrenuti lice od drugih osoba.
Djeca ne smiju međusobno dijeliti pribor za jelo niti školski pribor.
Učenici se i prije i nakon nastave moraju pridržavati općih epidemioloških uputa.
Učenike, u školi i kod kuće, treba upozoravati da je svaki oblik ruganja ili negativnog obilježavanja učenika koji je moguće zaražen korona virusom ili zbog neke druge bolesti mora nositi masku u učionici, neprihvatljivo ponašanje i može rezultirati izricanjem pedagoške mjere
ZAŠTITA DJELATNIKA
Djelatnici koji nisu cijepljeni i koji nisu preboljeli COVID-19 unazad devet mjeseci obavezno mjere tjelesnu temperaturu svaki dan prije dolaska na posao te u slučaju povišene tjelesne temperature ne dolaze na posao, već se javljaju telefonom ravnatelju i izabranom liječniku obiteljske medicine.
U slučaju povišene tjelesne temperature kod zaposlenika, ravnateljica škole će obavijestiti liječnika i postupiti prema uputama HZJZ-a.
Djelatnici se izvan ustanove i nakon radnog vremena moraju pridržavati općih uputa socijalnog distanciranja i održavanja higijene.
POMOĆNICI U NASTAVI Pomoćnik u nastavi ubraja se u ukupan broj osoba u razrednom odjelu. U odnosu na druge učenike u razrednom odjelu i školi pomoćnik je dužan: Pridržavati se svih pravila fizičke udaljenosti, Dosljedno provoditi pojačanu osobnu higijenu, Poticati na pojačanu higijenu i fizički razmak svih učenika.Pomoćnik je dužan nositi masku. Kod pomaganja djetetu pri održavanju osobne higijene koristi jednokratne rukavice. SURADNJA S RODITELJIMA Do škole učenici dolaze i odlaze sami ili u pratnji roditelja, ovisno o odluci roditelja. Ulazak u školu prilikom pratnje djece dozvoljen je jednom od roditelja učenika 1. razreda i roditeljima učenika s teškoćama u razvoju. Roditeljski sastanci mogu se održavati u školi, uz poštivanje epidemioloških mjera (obavezno nošenje maske i održavanje distance). Individualni razgovori s predmetnim učiteljima i razrednicima mogu se održavati u školi i to uz poštivanje epidemioloških mjera (obavezno nošenje maske i održavanje distance).
U Pagu 1. rujna 2021. godine
Ravnateljica: Željka Zubović, dipl. učitelj
|
Osnovna škola Jurja Dalmatinca Pag |