« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Pri rješavanju jednadžbe učenici pažnju posvećuju tehnikama rješavanja jednadžbi, ali ne razumiju što se krije u pozadini svakog koraka kojeg su prilikom rješavanja jednadžbe izveli. ►
Vizualizacija linearnih jednadžbi pomoću mehaničke vage pomaže učenicima razumjeti korake koji se izvode u rješavanju zadane jednadžbe.
Zadržavanje ravnoteže između lijeve i desne strane jednadžbe svodimo na zadržavanje ravnoteže između lijeve i desne strane mehaničke vage. U današnjem digitalnom dobu mnogim učenicima je ponekad potrebno dodatno približiti način rada mehaničke vage. Stavimo li uteg samo s jedne strane vage ili na suprotne strane vage stavimo utege različitih masa, vaga neće biti u ravnoteži.
Neka utezi a i b imaju jednaku masu. Stavimo li ih na suprotnih strana vage, vaga će biti u ravnoteži. Dodamo li uteg mase c na obje strane vage ravnoteža se neće narušiti.
Dakle, jednakost se neće promijeniti ako lijevoj i desnoj strani dodamo ili oduzmemo isti broj.
Dakle, jednakost se neće promijeniti ako lijevu i desnu stranu pomnožimo ili podijelimo istim brojem.
Pokažimo kako primjenom navedenih svojstava rješavamo linearne jednadžbe s jednom nepoznanicom.
Vizualizacija linearne jednadžbe s jednom nepoznanicom jednako je važna kao i tehnike njezina rješavanja. Izostavljanjem vizualizacije jednostavnih linearnih jednadžbi učenici mogu biti zakinuti u razumijevanju tehnika njezina rješavanja.
Na samim početcima proučavanja linearnih jednadžbi s jednom nepoznanicom i proučavanja metoda njihovog rješavanja svakako bi bilo korisno i „odvagati“ poneku linearnu jednadžbu s jednom nepoznanicom.