2022-10-17 08:39:16

Hrvatski olimpijski dan- Jurjevac

 

Povodom Hrvatskog olimpijskog dana u rujnu 2022. godine proveli smo nekoliko aktivnosti u područnoj školi u Jurjevcu.

24. rujna 1993. godine. HOD je priznat od Međunarodnog  olimpijskog odbora. 

Učenici su upoznati sa nekoliko „starih“ igara poput „Došla majka s kolodvora“, „Zdravo care govedare“ , „ Kostur“ te još jednom igrom na engleskom jeziku : „London bridge is falling down“.

Od velike je važnosti za mentalno i tjelesno zdravlje djeteta da se slobodno kreću i vježbaju na svježem zraku, malo dalje od svojih laptopa ili mobitela.

Na taj način djeca se razvijaju u zdrave mlade osobe, izgrađuju svoje samopouzdanje i uče se socijalizirati.

Osim dobrobiti provođenja slobodnog vremena u prirodi od velike važnosti je i činjenica što te igre mogu prenositi roditelji ili bake i djedovi na svoju djecu.

Na taj način obitelj se uključuje u igru i povezuju se međusobno.

 

Evo nekoliko fotografija i jedna snimka.

Igra „Zdravo care govedare“     POGLEDAJTE VIDEO:        bit.ly/CAREGOVEDARE

Igra „London brigde is falling down“

Evo nekoliko zanimljivih istraživanja iz Školskog vjesnika 69 (2020.), 1, 49–68:

Izloženost medijima, konzumerizam i strahovi odraslih rezultiraju nizom ograničenja dječjoj igri na otvorenom. Igra je sve češće individualna i sve manje pokretna. Posljedično su učestalije zdravstvene poteškoće: fizičke (pretilost, dijabetes) i mentalne (dezorganiziranost, loša koncentracija, nisko samopouzdanje) (Mårtensson, 2010; Trawick-Smith, 2018)Učenici su upoznati sa igrama koje su njihovi učitelji i roditelji igrali kao mala djeca.

Tradicijska igra nudi djetetu priliku za otkrivanje i istraživanje prirode i kulture zajednice te osobnih mogućnosti (Pulkkinen, 2008; Vasileva i sur., 2018). Nažalost, u suvremenom društvu tradicijske igre, poglavito zajedničke igre u prirodi, sve su manje zastupljene.

Kovačević i Opić (2014) kao moguće razloge iščezavanja tradicijske igre navode promjene načina života te pojavu sve veće otuđenosti među pripadnicima zajednice. Ipak, pojedina istraživanja (Kovačević i Opić, 2014; Trajkovik i sur., 2018) ukazuju na mogućnost primjene i značajnost tradicijske igre u suvremenom kurikulumu, kako za samo dijete, tako i za cjelokupno funkcioniranje zajednice.

Priredlia Mirta Nikšić


Osnovna škola "Josip Kozarac" Josipovac