2023-03-22 08:53:42 Istraživačke kompetencije
Učenici drugog i trećeg razreda područne škole Kraljeva Velika zajedno s učiteljicom Manuelom su na satu prirode i društva postali mali istraživači i iskustvenim radom te primjenom istraživačkog pristupa u nastavi uočili svojstva vode te promjenu stanja vode. Škola treba razvijati istraživačke kompetencije djece važne za spoznavanje svijeta oko sebe te prepoznati mogućnosti primjene znanstvenih spoznaja u svakodnevnome životu. Učenici drugog i trećeg razreda područne škole Kraljeva Velika zajedno s učiteljicom Manuelom su na satu prirode i društva postali mali istraživači i iskustvenim radom te primjenom istraživačkog pristupa u nastavi uočili svojstva vode te promjenu stanja vode. Analizirali su tekuću vodu kako bi uočili njenu boju, miris i okus. Zatim su ju zamrznuli te dobili led koji je u čvrstom stanju. Laboratorijskim termometrom saznali su da je temperatura leda 0 °C što je ledište vode. Led su uzeli u ruke te uočili kako se počeo topiti - njihova tjelesna temperatura prouzrokovala je otapanje, odnosno taljenje i povratak u tekuće stanje. Tu su vodu stavili u kuhalo, zagrijali, nalili u šalicu, izmjerili temperaturu od 80 °C (što je blizu vrelišta vode), te je poklopili rashlađenim poklopcem - u zraku je nastala vodena para koja je plinovitog stanja, a na poklopcu su se pojavile kapljice vode u tekućem obliku. Ovakvom nastavom, osim svojstva i stanja vode, uočili su što je kruženje vode u prirodi te kako ono funkcionira. |
Osnovna škola Josipa Kozarca Lipovljani |