2023-04-06 19:57:00

Terenska nastava u Zagrebu – učitelj Grabar „preživio“ strujni udar

 

 STEM-obrazovanje provodi se i upoznavanjem s prošlošću tehnologije, a priliku za to imali su učenici Osnovne škole Josipa Jurja Strossmayera iz Trnave i Osnovne škole Đakovački Selci, koji sudjeluju u aktivnostima projekta „STEM – obrazovanje“

 

     Oni su bili prva skupina za koju je održana terenska nastava u Zagrebu, a vrhunac i najzanimljiviji dio nastave nakon upoznavanja s glavnim gradom, bio je posjet Tehničkom muzeju Nikola Tesla.

    Za početak – upoznali smo se s meteorologijom nekad… u vrijeme kad nije bilo digitalnih meteoroloških postaja.

    … a prije Tehničkog muzeja – malo povijesti...

 

 

 

    I opet se vraćamo Nikoli Tesli i hranimo golubove, baš kao Tesla.

   

    A glavni dio terenske nastave je Muzej nazvan po velikanu svjetske znanosti!

    Saznali smo tako da je Tesla prvi izumio daljinski upravljač (ali ne za televizor), radio, bežični prijenos energije i da se nije želio obogatiti.

     Ali ono najvažnije, struja, ne može se samo objasniti, nego treba i pokazati.

    Učitelja biologije Miroslava Grabara tako su „po kazni“ strpali u kavez i pustili na njega pola milijuna volti.

 

    Učitelj Grabar preživo je neokrznut, jer riječ je o kavezu koji funkcionira kao gromobran tako da mu struja ne može ništa.

    Struja je pak moderni izum i trebalo se upoznati s pretvaranjem energije kroz njezinu povijest – od vodenice do parnog stroja.

    I kako su drugi poslovi, poput rudarenja ovisili o uspješnom pretvaranju energije… zato smo i posjetili rudnik

    Muzej je zanimljiv, a mi smo na terenskoj nastav mnogo naučili.

 

    Bio je prvi izlet u sklopu terenske nastave planirane u sklopu projekta „STEM – moje obrazovanje“.

    Projekt je financiran sredstvima Kraljevine Norveške kroz Financijski mehanizam Europskog gospodarskog prostora, a u sklopu javnog poziva „Jačanje STEM vještina u osnovnim školama“.


Osnovna škola Josipa Kozarca Semeljci