2014-11-27 22:58:32

Književni susret sa Željkom Horvat - Vukelja:

U ponedjeljak, 24. studenog, niži razredi dočekali su željno iščekivani susret s poznatom književnicom za djecu Željkom Horvat – Vukelja

u organizaciji izdavačke kuće Školska knjiga (u kojoj Željka godinama radi kao urednica Modre laste) i dogovorom  s ravnateljicom i knjižničarkom. Učenici su se dugo pripremali za ovaj susret – čitali su sa svojim učiteljicama njezine knjige:  Hrabrica, Balončica, Petra uči plivati, Leteći glasovir, Zdenko Slovojed te njezine igrokaze ili pričokaze te su iz njih smislili zanimljiva pitanja. Mladi knjižničari su uredili pano s njezinom biografijom. Književni susret je održan u holu škole. Književnica nas je odmah na početku upozorila kako je čitanje važno i pozvala nas je da puno čitamo.

 Kao i uvijek, Željka nam je u goste došla u pratnji svoje nadaleko poznate ljubičaste torbe – Ljubice Torbić. To je torba s mnogo pretinaca i džepića u kojima se krije bezbroj sitnih stvarčica i rekvizita od kojih svaka nosi svoju priču. Specijalnost su joj pričokazi – kombinacija priče i kratkog igrokaza u kojem, uz autoricu, sudjeluju i gledatelji – djeca. Život ju potiče na stvaranje njezinih priča, slikopriča i igrokaza. Brzo smo sklopili prijateljstvo s ovom prekrasnom osobom s kojom smo se baš dobro zabavljali i zafrkavali. Uvidjeli smo da se može igrati i bez mobitela i kompjutera.

Bio je pravi užitak slušati njezine riječi koje su se pretvarale u šum lišća, igru vjetra, kreketanje žaba ili vožnju kola hitne pomoći za puževe. Priča o pužu,  koji puže uvijek samo uspravno,  nas je dovela u Željkinu kuhinju gdje živi u krletki njezin papagaj Žak. U toj kuhinji je Željka smislila sve svoje priče iz knjige Slikopriče.

Uz buran pljesak prijateljevali smo s riječima i pokretima u igri „vodoravno – uspravno“, to je zapravo vježba koncentracije.

Kroz zanimljive  priče i sudbine nekakvih stvarčica ili životinja,  Željka pokušava djeci pomoći da prepoznaju čari života i pronađu sebe i tako se zapravo rješavaju njihovi problemi i manjkavosti, primjerice, problem neurednosti, hrabrosti, razmaženosti, lijenosti, upornost, ljubaznost i slično.

Na kraju ovog vrlo uspješnog književnog susreta, učenici su postavljali svoja pitanja i književnica im je na njih rado odgovarala.

Zahvalili smo književnici za gostovanje učeničkim radovima (koji je možda potaknu na nove nezaboravne priče). Dugo ćemo pamtiti ovaj susret.


Osnovna škola Joakima Rakovca Sveti Lovreč Pazenatički