2017-02-16 10:55:29

Projekt "Čitamo mi u obitelji svi 2017" - nacionalni projekt poticanja čitanja u osnovnim školama

Dio smo velike obitelji od 128 škola diljem Republike Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama.

Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.

Zbog toga smo se i ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Brojka od 4398 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.

Nakon što učenici u prvom razredu osnovne škole nauče čitati, jako je važno da im možemo ponuditi zanimljivu literaturu za čitanje. No, koje god aktivnosti poduzimali školski knjižničari radi poticanja čitanja, radi stvaranja navike čitanja i otkrivanja čitateljskih estetskih užitaka, sve su one veoma ograničenog dometa, ako učenici prikladne poticaje ne dobivaju i u svojoj obitelji – zato što učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti njihovi roditelji. Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju o pročitanomu štivu.

Projekt smo započeli 20. siječnja kada je prva učenica trećeg razreda Lara Viktoria Korenić svojoj kući ponijeti ruksak s knjigama.

Učiteljica trećeg razreda, Gracijela Čehić u suradnji s knjižničarkom Ludmilom Pauletić odabrala je osam knjiga: Medalja za hrabrost, Vremeplovci, Sva je priroda divlja i sirova, Gužva u povrtnjaku, Izumi i otkrića, Kako pomoći klincima da si sami pomognu, Škola crtanja, Iz zagrebačke prošlosti – tijekom godišnjih doba, po jednu iz svake od osam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja; etno baština). 

Škola je svojim sredstvima kupila knjige za projekt te je tako pokazala da prepoznaje, potiče i želi promovirati čitanje u obitelji kao važan i nezamjenjiv vid odgoja budućih čitatelja, i da itekako shvaća kako financiranjem svoje školske knjižnice namjenskim sredstvima, ne samo za lektiru, već i za sve ostale predmete, a posebice za rekreativno čitanja (čitanje iz užitka), što je u skladu s UNESCO-vim i IFLA-inim smjernicama za školske knjižnice, ulaže u budućnost svoje djece.

U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova. U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.

Projektom promičemo razvoj čitačke vještine, elementa kompetencije „učiti kako učiti“ (prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu, a preuzeto prema Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December fo lifelong learning) i sastavnice cjeloživotnog učenja.

 

 

 

 


Osnovna škola Joakima Rakovca Sveti Lovreč Pazenatički