2018-03-16 09:28:45
PRIPREME ZA POČETAK ŠKOLE
Što djeca osjećaju prije polaska u školu?
-
RADOSNO OČEKIVANJE,
-
STRAH I TJESKOBU,
-
ODBIJANJE,
-
SUMNJIČAVOST,
mješavinu svih ovih osjećaja u različitim omjerima.
A roditelji?
ISTO TAKO
Dobra priprema olakšava uključivanje u školski rad:
predstavite djetetu njegovu buduću školu
ne budite nerealni u opisu škole i obveza koje dijete očekuju
ne plašite dijete školom
ne pokazujte sami mnogo strepnje i straha pred onim što ga u školi očekuje
recite djetetu da će u školi mnogo toga naučiti, ali da će biti i mnogo prilike družiti se i igrati s drugom djecom
ako je dijete imalo prilike osvjedočiti se da njegovi roditelji školu cijene kao nešto važno i vrijedno, iako još ne razumije sasvim što to znači, ono osjeća da je to tako jer vam vjeruje, pa to onda postaje njegov STAV PREMA ŠKOLI
otiđite ili barem posjetite školu (prilika je za to kod dolaska na testiranje zrelosti za školu) jer je uobičajena živost i dječji žamor najbolje sredstvo za smanjenje strepnje
prošećite ponekad s djetetom do škole ili školskim dvorištem, uputite ga kako prijeći cestu, ići podvožnjakom, “uvježbavajte” najsigurniji put do škole – tako škola postaje djetetu nešto poznato i očekivano
testiranje zrelosti za školu i pregled kod liječnika
pregledom prije upisa u školu utvrđuju se djetetova zrelost i sposobnost za školu s ciljem da se otkriju eventualne teškoće koje bi mogle otežati djetetovu prilagodbu na školu i proces učenja
obraća se posebna pozornost na djetetovu psihičku, fizičku razvijenost, te na razvijenost govora, vida i sluha
pripremite dijete za učenje čitanja i pisanja
to nikako ne podrazumijeva učenje pojedinih slova, prisiljavanje djeteta da ih piše – kako to pogrešno shvaćaju neki roditelji
prije svega to znači da s djetetom PUNO RAZGOVARAMO – pratimo njegove igre, odgovaramo na njegova pitanja “zašto”, učimo ga promatrati oko sebe i nastojimo da zapamti nove riječi i pojmove
potičite dijete da SAMO PRIČA, za što je ono uvijek spremno ako ga želimo slušati
usvojenost orijentacije desno – lijevo pridonosi orijentaciji u prostoru i olakšava usvajanje čitanja i pisanja
potičite sve dječje igre i aktivnosti koje vježbaju VJEŠTINU RUKU, USKLAĐENOST POKRETA OČIJU I RUKU (crtanje, bojanje, modeliranje i sl.)
dobro je da djeca češće imaju u ruci olovku ili drvenu bojicu i crtaju da bi stekla dobar “osjećaj” potrebnog pritiska (ako dijete ne voli crtati, koristite neke druge aktivnosti – šaranje sve sitnijih krugova i spirala, rezanje škarama i sl.)
osim na kulturnim i higijenskim navikama trebate poraditi i na radnim navikama kod djece
dijete treba imati svoja zaduženja kod kuće – dajte im različite male poslove u kući, kontrolirajući ih uporno i dosljedno navikavate ih da ih obave do kraja, bili ti poslovi privlačni ili ne
zahvaljujući tome djeca kad krenu u školu, lakše naviknu pisati domaće zadaće i učiti gradivo, iako bi se možda radije igrala ili gledala TV
prvi dan u školi
za dijete je sve novo – učitelj(ica), vršnjaci u razredu, škola – puno je tu uzbuđenja za dijete, ali i za roditelje prvaša
odnos prema učiteljici sasvim je NOVI ODNOS DJETETA PREMA ODRASLOM, od onoga što je naviklo u obitelji. U djetetovom životu pojavljuje se novi autoritet koji se voli i kojeg se pribojava
nekoj djeci je prvi dan u školi toliko uzbudljiv da zaplaču i ne žele se odvojiti od roditelja
neka vaše dijete ima stalno prisutan osjećaj brige i podrške članova obitelji dok se postupno ne privikne na svoju novu ulogu – biti učenik
pripremila Gorana Bilušić, dipl. psiholog
|