2021-10-12 22:48:00 ePIRLS ePIRLSNaša Škola zajedno s ostalim školama širom svijeta, a dvjestotinjak škola iz Hrvatske, izabrana je za Međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti. Ovaj projekt će se provoditi u suradnji s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje, a provest će se u dva peta razreda. Učenici se za istraživanje ne trebaju dodatno pripremati, istraživanje se ne ocjenjuje i ne utječe na druge ocjene, a za odgovaranje na pitanja predviđeno je do 3 školska sata (popunjavanje upitnika te rješavanje zadataka).
PIRLS je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti u materinskome jeziku (Progress in International Reading Literacy Study) Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) koje se od 2001. godine provodi u petogodišnjim ciklusima na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole. Osnovna svrha istraživanja je na temelju analiza prikupljenih podataka unaprijediti čitalačke kompetencije poboljšavajući poučavanje i učenje čitanja. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja nositelj je istraživanja u Republici Hrvatskoj koja 2021. godine po drugi put sudjeluje u glavnome istraživanju i dobiva priliku usporediti postignuća učenika s onima iz 2011. godine te utvrditi desetogodišnje trendove na razini nacionalnoga obrazovnoga sustava i u međunarodnome kontekstu. Istraživanje PIRLS pruža mogućnost zemljama sudionicama da na temelju prikupljenih podataka unaprijede čitalačke kompetencije. Prikupljeni podatci i informacije iz upitnika koriste se kako bi se:
ePIRLS čitanje online na računalu/tabletu nadgleda koliko dobro učenici čitaju, interpretiraju i kritički promišljaju o online informacijama u okruženju koje ostavlja dojam i izgleda poput interneta. Simulacijom internetskoga preglednika, učenici provode pretraživanja, upravljaju preglednikom koristeći poveznice i kartice te čitaju tekstove i rješavaju zadatke poput školskih zadataka s povijesnim ili prirodoslovnim temama. Pod vodstvom učiteljevoga avatara, učenik upravlja stranicama kako bi odgovorio na pitanja, objasnio odnose, interpretirao i integrirao informacije. Mrežne stranice sadrže vizualne podatke poput slika, grafova i karata, kao i upravljačke i dinamične značajke poput animacija, hyperpoveznica i skočnih prozora. U priloženom dokumentu se nalazi prezentacija koja će vas pobliže upoznati s istraživanjem i njegovim ciljem. Više pročitajte na: https://www.ncvvo.hr/medunarodna-istrazivanja/pirls/ Priloženi dokumenti: PIRLS 2021 MS INFO za roditelje-skrbnike ppt.pdf REZULTATI ePirls 2021. na poveznici OVDJE |
Osnovna škola Jurja Šižgorića Šibenik |