2009-10-22 00:00:00

NEURORAZVOJNE VJEŽBE

  Neurorazvojne vježbe predstavljaju program neinvazivnih vježbi koje imaju za cilj poticanje razvoja i sazrijevanja djetetovog živčanog sustava

 

NEURORAZVOJNE  VJEŽBE

 

(pripremila: GORANA BILUŠIĆ, dipl. psiholog - prema Svei J. Gold (2002.)

 

 

-        Neurorazvojne vježbe predstavljaju program neinvazivnih vježbi koje imaju za cilj poticanje razvoja i sazrijevanja djetetovog živčanog sustava

 

-        KORISNE SU ZA DJECU SA SPECIFIČNIM TEŠKOĆAMA UČENJA (DYSLEXIA…), S  ADD/ADDH SINDROMOM, ENUREZOM I SL.

 

-        KORISNI LINKOVI NA KOJIMA MOŽETE VIŠE SAZNATI:

www.ndta.org/

www.neurodevelopmentaltherapy.ie

www.thinkvideo.com/exercises1.html  

 

Vježbe iz neurorazvojne terapije  preporučene su za djecu s  PROBLEMIMA  PAŽNJE

 

Preporuča se ove vježbe izvoditi svaki dan najmanje tri tjedna

 

 Vježbe treba nastaviti izvoditi i duže da bi se postignuti napredak učvrstio

 

Prije početka vježbi objasnite djetetu da će mu one pomoći u sposobnosti duljeg zadržavanja pažnje, a time i boljeg postignuća u učenju

 

Ovisno o dobi djeteta, možete vježbe provoditi kroz zajedničku igru

 

Prilikom izvođenja vježbi uvijek razgovarajte s djetetom

 

 

VRTNJA  U  STOLICI  NA  OKRETANJE

 

                                                        ukupno trajanje – 2 minute

                                                        

*         dijete sjedi u stolici na okretanje, nogama ne dodirujući pod

*         ima zatvorene oči

*         roditelj ga vrlo polako okreće - 360°  za jednu minutu (možete brojiti u sebi do 15 za svaku četvrtinu kruga)

*         napravite kratku stanku od nekoliko sekundi

*         zatim napravite isto, ali u suprotnom smjeru 

 

 

VRTNJA  U  STOLICI  NA  OKRETANJE  II.

 

     ukupno trajanje – 2 minute

 

*        dijete ima otvorene oči

*        roditelj brzo okreće stolicu  i često mijenja smjer i brzinu okretanja

*        ako se dijete potuži da mu se vrti, smanjite vrtnju na brzinu koja mu neće smetati 

 

„KOTRLJANJE“  PO  PODU

 

     ukupno trajanje – 3 minute

 

*        dijete leži na podu s rukama ispruženima iznad glave i kotrlja se što je sporije moguće tri puta u jednom smjeru, a zatim u obrnutom smjeru

*        pri tome ima zatvorene oči

*        zatim to isto treba napraviti s otvorenim očima 

 

VRTNJA  POPUT  HELIKOPTERA

 

            ukupno trajanje – 5 minuta

 

*        dijete se vrti oko svoje osi s rukama ispruženim sa strane (kao elisa helikoptera) dok mu se ne zavrti u glavi

*        obično je 15 sekundi dovoljno

*        zatim zatvorenih očiju pričeka dok mu se ne prestane vrtjeti u glavi (možete ga pridržati da ne padne)

*        neka to ponovi deset puta

*        s novom vrtnjom početi svaki put kad je dijete spremno za to

 

SKAKANJE  PO  TRAMPULINU

 

ukupno trajanje – 5 do 10 minuta

 

 

TRČANJE  (JOGGING)

 

ukupno trajanje – 5 do 10 minuta

 

*        ako trampulin nije dostupan – trčanje po prirodi (jogging) je odlična zamjena 

 

MASAŽA

 

ukupno trajanje – 5 do 10 minuta

 

*        uključuje masiranje lica i vlasišta najprije jačim, a zatim sve laganijim pritiscima ruku

*        ako je dijete jako osjetljivo na jači pritisak počnite s vrlo laganim dodirima i polako povećavajte jačinu pritiska

 

„BOCKANJE“  PO  TIJELU

 

ukupno trajanje – 3 do 5 minuta

 

*        kratko pritisnite i pustite, zatim kratko uštipnite različite točke na prstima, šaci, podlakticama, nadlakticama i ramenima djeteta

*        kratko po dva puta pritišćite dlanovima dijete od ramena do vrha glave i natrag

*        isto možete raditi i s drugim dijelovima tijela

*        dodiri ne smiju biti prejaki ili bolni za dijete

 

 

PUZANJE  PO  PODU

 

ukupno trajanje – 5 do 10 minuta

 

*        dijete puže na stomaku po podu (slično kao u vojnim vježbama) s grudima što je bliže moguće podu, a u kretanju pruža najprije npr. desnu ruku i lijevu nogu, pa obratno

*        kasnije možete dodati i hodanje „četveronoške“

 

 

 

 

 

 


Osnovna škola Jurja Šižgorića Šibenik