2020-06-01 17:14:03

VRSTE RIJEČI – USUSTAVLJIVANJE JEZIČNIH SADRŽAJA NA KRAJU 8. RAZREDA

U nastavi Hrvatskoga jezika uobičajeno je na kraju osmoga razreda usustaviti jezične sadržaje koje su učenici upoznavali od 5. do 8. razreda.

Učenici su se jezičnoga gradiva trebali prisjetiti na kreativan i zabavan način te provjeriti izradom novinske rečenice jesu li zaista usvojili sadržaje o vrstama riječi ili ih samo prepoznaju i definiraju. Ukoliko učenik može samostalno osmisliti rečenicu sa svim vrstama riječi, dostigao je najvišu razinu učenja. Učenicima sam, kako bi ostvarili ishode vezane uz vrste riječi, osmislila sljedeće aktivnosti:

1.Kako bi se učenici prisjetili sadržaja o vrstama riječi, trebali su izraditi umnu mapu i pri tomu navesti sve vrste riječi sa svojim podvrstama, oprimjeriti ih te naglasiti bojama i crtežima pojedine specifičnosti.

Kao rezultat ove aktivnosti nastale su sljedeće umne mape:

2. Osmisli rečenicu u kojoj će biti zastupljene sve vrste riječi koji si naveo/navela u umnoj mapi.

3. Analiziraj vrste svim riječima u osmišljenoj rečenici tako što ćeš iznad riječi upisati kojoj vrsti riječi pripada.

4. Načini novinsku rečenicu tako što ćeš svoju osmišljenu rečenicu složiti od slova iz novinskih natpisa (naslova). Slova zalijepi na prazan papir te iznad svake riječi napiši kojoj vrsti pripada.

Kao rezultat ove aktivnosti nastale su sljedeće novinske rečenice:

 

Vjekoslava Hrastović

 učiteljica Hrvatskoga jezika u OŠ Jagode Truhelke

Osijek, 2020.


Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek