2020-06-01 17:25:49 Strip u nastavi U nastavi Hrvatskoga jezika, a prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu po kojemu učenici 6.r. rade još ove godine, u nastavnom području medijska kultura nalazi se i programska tema strip.
Nastavni plan i program za osnovnu školu (2006.): HJ, 6. razred, NASTAVNO PODRUČJE: Medijska kultura, programska tema 3., Ključni pojmovi: izražajna sredstva stripa: crtež, kvadrat, fabula prikazana kvadratima. Obrazovna postignuća: prepoznati izražajna sredstva stripa; uočiti sličnost i razliku između filmskoga kadra i kvadrata stripa (plan i kut gledanja). Kako bi se učenici upoznali s osnovnim izražajnim sredstvima stripa i drugim njegovim posebnostima, te izradili vlastiti digitalni strip, osmislila sam im sljedeće aktivnosti: 1. Asocijativno sunce – učenici u simbolični prikaz sunca upisuju svoje asocijacije na pojam stripa (sve što im padne na pamet u vremenskom roku 1-2 minute – stripovi koje su čitali, likovi, izgled stripa…) Učenici komentiraju osobne asocijacije koje su naveli. 2. KWL-tablica (znam – mislim da znam – naučio sam) – Učenici prema prethodno ponovljenim sadržajima popunjavaju 1. i 2. stupac tablice . U 1. stupac zapisuju ono što znaju o stripu, o čemu bi nekoga mogli poučiti. U 2. stupac zapisuju ono što misle da znaju o stripu, ali nisu sigurni u točnost tih podataka ili malo o njima znaju ili ono što bi željeli znati o stripu. Nakon toga učenici čitaju samostalno udžbeničku jedinicu o stripu i pri tomu novim podatcima popunjavaju 3. stupac – naučio sam . 3. Nakon analize napisanoga u KWL tablici, učenici proučavaju na sljedećim poveznicama kako izraditi digitalni strip. http://e-laboratorij.carnet.hr/pixton-udahnite-zivot-strip/ http://e-laboratorij.carnet.hr/toondoo-brza-i-jednostavna-izrada-stripova/ https://www.storyboardthat.com/hr Odlučuju se za jedan od ponuđenih alata i izrađuju svoje stripove. Nakon ove aktivnosti nastali su sljedeći digitalni stripovi učenika: Moja obitelj u doba koronavirusa ( S. Buchwald, 6.b) Škola na daljinu ( J. Wagner, 6.b) Škola na daljinu u doba koronavirusa ( S. Martinović, 6.b)
Vjekoslava Hrastović učiteljica Hrvatskoga jezika u OŠ Jagode Truhelke Osijek, 2020. |
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |