2020-06-14 10:11:00 ANALIZA DJELA ZA CJELOVITO ČITANJE PO IZBORU UČENIKA U DIGITALNOM ALATU BOOKCREATOR primjer dobre prakse Nastavni plan i program za osnovnu školu (2006.) – djela za cjelovito čitanje: Silvija Šesto: Debela Nada Mihelčić: Bilješke jedne gimnazijalke Goran Tribuson: Legija stranaca HJ, 8. razred, ishodi učenja: Učenik izražava doživljaj na književni tekst. Tumači značenje književnoga teksta primjenjujući književnoteorijska znanja. Vrednuje književni tekst i argumentira vlastita zapažanja povezujući ih sa stečenim znanjem i iskustvom. Razvija sposobnost fantazijskoga mišljenja: doživljavanjem pročitanoga izražava vlastite osjećaje, stavove i vrijednosti U nastavi Hrvatskoga jezika za kraj 8. razreda učenici biraju jedno od ponuđenih, gore navedenih, djela za cjelovito čitanje suvremene hrvatske književnosti.
Za učenike sam osmislila sljedeće aktivnosti kojima kritički promišljaju o djelu i iznose svoje stavove argumentirajući ih citatima iz odabranoga djela: 1. aktivnost - Učenici čitaju djelo za cjelovito čitanje po svom izboru prateći fabularni tijek, izmjenu karakterizacija likova, mjesta i vremena radnje, promjena likova, utjecaj na druge likove… O svemu samostalno vode bilješke.
2. aktivnost - Učenici upoznaju mogućnosti izrade digitalne knjige u alatu bookcreator prema detaljnim uputama: KORAK BROJ 1: u tražilicu upišite bookcreator KORAK BROJ 2: prijavite se kao učitelj i stvorite svoju „knjižnicu’’ KORAK BROJ 3: kada se prijavite, stisnite na žutu kućicu gdje piše NEW BOOK KORAK BROJ 4: odaberite koji oblik knjige želite i započnite s kreiranjem svoje knjige KORAK BROJ 5: imate razne opcije kao što su dodavanje slika, zvuka, teksta… KORAK BROJ 6 (sljedeća stranica): kada odaberete pregled knjige, prikazat će vam se sljedeće: KORAK BROJ 7: Kada vam je knjiga objavljena, kopirajte njezinu poveznicu i prilikom slanja maila učiteljici samo ju zalijepite unutar svoga maila.
3. aktivnost – Učenici dodatno prate upute za izradu digitalne knjige i u videu na poveznici:
4. aktivnost – Učenici prate i komentiraju primjer digitalne knjige na sljedećoj poveznici: https://read.bookcreator.com/amzsSevJhAQdHxyeeq6b5a128KT2/_QdugR7QT8G-KqxZrVIzKA
Razvijaju nove ideje o izgledu svoje digitalne knjige kojom će predstaviti pročitano djelo.
5. aktivnost – Učenici izrađuju samostalno svoju digitalnu knjigu u digitalnom alatu bookcreator. 6. aktivnost – Učenici predstavljaju svoje digitalne knjige u kojima su iskazali stav prema pročitanom djelu, osvrnuli se na fabularni tijek, karakterizacije likova, zamišljali što bi oni napravili na mjestu likova razvijajući fantazijsko mišljenje, iznosili kritički stav prema događajima i postupcima likova, zauzimali stavove i razvijali životne vrijednosti. Nekoliko najuspješnijih knjiga nalazi se na sljedećim poveznicama: a) https://read.bookcreator.com/WOjtf7XGEAfI8m3D8jwFBLWcEig1/s-oqq2UxR7-YC2hguvwIIA igre koje je osmislio učenik uz navedenu digitalnu knjigu: https://learningapps.org/watch?v=pw5oc0f3n20 https://learningapps.org/watch?v=pnxqcwbpn20 b) https://read.bookcreator.com/qH8xSHQPN7Y1jQYv67JTrpgC9pV2/586bYSmhQZ2RZ1kLkqtZYw c) https://read.bookcreator.com/k6vJXnEEstPafknKVKCwsgirZ8z1/tQuZJlOqSem78BDQUXZE8Q d) https://read.bookcreator.com/w26j1dkRpXdWO3wZj13qqMpIO9M2/L84rfVzcRQ6hOGdGYOY5ag e) https://read.bookcreator.com/xtJyDsEizIbkqIvapx3c6DDDDPr1/_jUvGSuFRDifNIaKD_j3Hw f) https://read.bookcreator.com/tQeS31uGkwZ81WJGpfW20igRN4sskDjYJAnb7QJCcuY/ZRFPFoZaR0yUpU277ocOWg
Vjekoslava Hrastović učiteljica Hrvatskoga jezika u OŠ Jagode Truhelke Osijek, 2020. |
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |