2022-02-28 12:04:00 Kreativnost i stvaralaštvo kao polazište razumijevanja djela za cjelovito čitanje - primjer dobre prakse Trajanje aktivnosti: 2 sata Odgojno-obrazovni ishodi na razini predmetnoga kurikula: OŠ HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. OŠ HJ B.8.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. OŠ HJ A.8.3. Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom.
Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti: učenik samostalno čita djelo za cjelovito čitanje Starac i more E. Hemingwaya učenik vodi bilješke o pročitanom prosuđuje odnose među likovima tumači prenesena značenja u djelu primjenjuje znanja o književnosti na pročitanom tekstu – pripovjedne tehnike, određivanje fabularnih dijelova, mjesta i vremena radnje… izražava osobni stav u pismu liku i mišljenju o djelu stvaralački i kreativno prikazuje ostvarenost književnih pojmova u djelu predstavlja kreativni uradak u skladu s govornim vrednotama
Povezanost s međupredmetnim temama osr A.3.1. Razvija sliku o sebi. osr A.3.2. Razvija osobne potencijale. uku A.3.4. Učenik kritički promišlja i vrednuje ideje uz podršku učitelja.
OPIS AKTIVNOSTI aktivnost – Čitam s razumijevanjemučenici se na satu gledaju videozapis https://www.youtube.com/watch?v=JyhQLQ07A2s o djelu Starac i more kako bi ga bolje shvatili pri samostalnom čitanju učenici vode bilješke tijekom čitanja prema unaprijed zadanom opisniku aktivnost – Izrada knjige na preklop učenici gledaju videozapis o izradi knjige na preklop https://www.youtube.com/watch?v=wE9podfvOx8 samostalno, prema svojim bilješkama, izrađuju knjigu na preklop podatci koji se trebaju naći u knjizi na preklop sadržani su u opisniku aktivnost – Predstavljam djelo s pomoću knjige na preklop učenik predstavlja kreativni uradak ostalim učenicima učenici vršnjački vrednuju uradak
nezadovoljavajuće djelomice u potpunosti likovi – glavni i sporedni
0 1 2 vanjska k. likova
0 1 2 unutarnja k. likova
0 1 2 pripovjedne tehnike-opisivanje pripovijedanje monolog dijalog
0 1 2 fabula – dijelovi
0 1 2 mjesto radnje (citat)
0 1 2 vrijeme radnje (citat)
0 1 2 društvena događanja koja prati lik
0 1 2 pismo liku
0 1 2 mišljenje (5-10 rečenica)
0 1 2 preporuka
0 1 2 izgled KNP – urednost, preglednost, čitkost
0 1 2 način predstavljanja KNP – pravogovor, sistematičnost
0 1 2 UKUPNO
26
KNJIGA NA PREKLOP STARAC I MORE – djelo za cjelovito čitanje 5 – 23, 24, 25, 26 4 – 19, 20, 21, 22 3 – 16. 17, 18 2 – 13, 14, 15 1 – manje od 13 bodova
Učenički radovi: https://photos.app.goo.gl/GwBykMdfUp8KvY938
|
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek |