2016-09-12 10:56:36

LIKOVNA KULTURA

Učenici rade blok sat u kombinaciji sa tehničkom kulturom, što znači da jedan tjedan imaju dva sata likovnu kulturu a drugi tjedan dva sata tehničku kulturu.

Nastava likovne kulture (5., 6., 7. i 8.r.) organizirana je u četiri nastavne cjeline - CRTA, PLOHA, PROSTOR, i BOJA.

Učenici rade blok sat u kombinaciji sa tehničkom kulturom, što znači da jedan tjedan imaju dva sata likovnu kulturu a drugi tjedan dva sata tehničku kulturu.

Nastava likovne kulture (5., 6., 7. i 8.r.) organizirana je u četiri nastavne cjeline - CRTA, PLOHA, PROSTOR, i BOJA.

Nastavne teme pojedinih cjelina razlikuju se u svakom razredu tako da učenici proširuju svoje razumijevanje likovnog problema i primjenjuju svoje znanje na drugačije načine. Pristup i vještine stečene u nastavnoj cjelini istražuju se dublje, a složenost problema povećava. Svaki razred (5. 6. 7. 8.) ima svoju posebnost koja je u uskoj vezi s dobi učenika, što upućuje na nove veze u pristupu nastavnom procesu i razvoji sposobnosti učeničkog kreativnog razmišljanja, sadržaji se produbljuju i stavljaju u novo značenje i odnose u nastavi likovne kulture. Sve počinje opažanjem, slijedi istraživanje umjetničkog djela, primjena znanja o vizualnim i oblikovnim elementima, njihovim odnosima kako bi se mogao razvijati likovni govor učenika.

Vrednovanje u procesu nastave - naglašava se zadatak nastave i ističe dobro zapažanje, dobro izražavanje zadataka, kvaliteta likovno - tehničkog postupka u učeničkim radovima. Na kraju sata vrednuje se orginalnost, tehnička izvedba i spoznaja cilja nastavne teme.

Nekoliko pravila za uspješan rad na satu likovne kulture: u učionicu likovne kulture uđi radoznalo sa potrebitim priborom za rad:

- odbaci pomisao "ja ne znam dobro crtati ili ja to ne znam nacrtati", misli pozitivno ja to hoću, ja to mogu, ja ću se potruditi!

- pažljivo slušaj upute nastavnika za rad, pitaj ako trebaš dodatno objašnjenje,

- govori tiho i pažljivo se kreći učionicom, poštuj pravo drugih na rad,

- u vrednovanju likovnih radova budi kritičan, samokritičan i tolerantan.

- pospremi svoje radno mjesto i prostor za zajedničku upotrebu

 

                                                                                        Hrvoje Baltić, prof.


Osnovna škola Ivan Lacković Croata Kalinovac