2017-09-26 18:45:05 KRITERIJI OCJENJIVANJA U 3.RAZREDU KRITERIJI OCJENJIVANJA U 3.RAZREDU KRITERIJI OCJENJIVANJA - 3.razred 1. HRVATSKI JEZIK A) JEZIK OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) Jezične sadržaje svakodnevno i ispravno primjenjuje u usmenoj i pisanoj komunikaciji. U potpunosti razumije vrste riječi – imenice, glagole, pridjeve i samostalno ih bez pogreške pronalazi u tekstu. Primjenjuje pravopisna pravila o pisanju velikog početnog slova u imenima voda, gora i nebeskih tijela. Samostalno primjenjuje bez pogreške, interpunkcijske znakove, opće kratice. Pravilno piše i izgovara glasove/slova č, ć, te glasovne skupove ije/je. vrlo dobar(4) Uz malu pomoć izvodi pravila i zaključke. Razumije vrste riječi i pronalazi ih u rečenicama. Razvijene sposobnosti analize i sinteze jezičnih pojava. Primjenjuje pravopisna pravila o velikom slovu, glasovima/slovima č, ć glasovnom skupu ije/je i interpunkcijskim znakovima. dobar (3) Učenik primjenjuje jezične sadržaje s manjim pogreškama u usmenom i pisanom izrazu. Traži potporu učitelja. Imenuje vrste riječi, ali ih teže pronalazi u tekstu. Znanje primjenjuje s povremenim greškama u usmenom i pisanom izražavanju. Povremeno griješi u pisanju velikog početnog slova u imenima voda, gora i nebeskih tijela, glasovnom skupu ije/je i glasovima/slovima č,ć. dovoljan (2) Teško i uz pomoć učitelja prepoznaje vrste riječi. Teško primjenjuje naučena pravopisna pravila o pisanju velikog početnog slova, glasovnom skupu ije/je i glasovima/slovima č, ć. nedovoljan (1) Niti uz pomoć učitelja učenik ne prepoznaje jezičnu pojavu. Sposobnosti jezikoslovnog mišljenja nisu razvijene. Gradivo ne primjenjuje u pisanom i usmenom izražavanju. Ne razlikuje vrste riječi u rečenicama. Nije usvojio pravopisna pravila o pisanju velikog početnog slova, glasovnog skupa ije/je i glasovima/slovima č, ć. B) KNJIŽEVNOST OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) Učenik konkretno i jasno prosunuje, raščlanjuje i (voneno) interpretira književni tekst / djelo. Učinkovito i spretno primjenjuje stečena znanja iz književno-teorijskog nazivlja u interpretaciji književnog teksta. Samostalno i točno izdvaja temu u tekstu, likove, mjesto i vrijeme radnje. Samostalno pronalazi rimu u pjesmi, bez pogreške imenuje vrstu djela, basnu, bajku, dječji roman. Nakon čitanja/ slušanja teksta učenik točno odgovara na pitanja, ispravlja netočne tvrdnje, točno povezuje riječi i njihove definicije, točno nadopunjuje zadane rečenice, prijevod rečenica je točan, te razumije jezičnu poruku. vrlo dobar (4) Učenik konkretno i jasno analizira književne tekstove / djela primjenjujući stečena znanja iz književno-teorijskog nazivlja. Razumije pročitano. Razlikuje vrste književnog djela basnu, bajku, dječji roman. Sudjeluje u interpretaciji književnog djela. Razumije jezičnu poruku dobar (3) Učenik sudjeluje u analizi i interpretaciji književnih tekstova / djela. Uz malu pomoć učitelja može primijeniti i stečena znanja iz književno teorijskog nazivlja. Uz poticaj učitelja sudjeluje u interpretaciji književnog djela, odrenuje temu, osobine likova, vrijeme i mjesto radnje. Nakon čitanja/ slušanja teksta učenik sporije, ali uz pomoć učitelja točno odgovara na postavljena pitanja. Uz učiteljevu pomoć povezuje dio riječi i njihove definicije, može točno nadopuniti dio zadanih rečenica. Razumije jezičnu poruku. dovoljan (2) Učenik povremeno sudjeluje u analizi književnih djela. Teško usvaja književno teorijsko nazivlje. Potrebna stalna pomoć učitelja. Razvija književne sposobnosti., Ne razlikuje vrste književnih djela. Nesiguran je u razumijevanju pročitanog teksta. Razumije samo dijelove teksta, sporije i uz učiteljevu pomoć. Odgovara koristeći uglavnom kratke odgovore. Povezivanje riječi i definicija je otežano. nedovoljan (1) Ne može niti uz pomoć učitelja analizirati književni tekst / djelo. Ne sudjeluje u interpretaciji književnog djela. Ne prepoznaje književno djelo. Ne sažima pročitano. C) LEKTIRA OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) Ispravno, prema zadanim kriterijima, redovito piše lektiru, često i više od propisanog. Dnevnik čitanja jezično, stilski i sadržajno točan. Ima bogat i aktivan rječnik. Vrlo uspješno i samostalno uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom, vremenom i likovima u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu. vrlo dobar (4) Dnevnik čitanja vodi stilski i sadržajno točno, ali s manjim jezičnim greškama. Samostalno i opsežno uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom, vremenom i likovima u u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu. dobar (3) Dnevnik čitanja sadržajno i stilski nepotpun. Griješi u primjeni pravopisnih sadržaja. Ne poštuje uvijek zadane kriterije u vonenju zabilježaka. Uz pomoć uspješno uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom, vremenom i likovima u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu dovoljan (2) Dnevnik čitanja površan, stilski i sadržajno nedorečen s mnogo pravopisnih i gramatičkih pogrešaka. Uz pomoć djelomično uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom, vremenom i likovima u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu nedovoljan (1) Nije pročitao lektirno djelo i nije vodio dnevnik čitanja. D) JEZIČNO IZRAŽAVANJE -pisano OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) U potpunosti je ovladao pisanjem kraćih sastavaka. Primjenjuje pravopisne i gramatičke norme. vrlo dobar (4) Učenik se pisano izražava, primjenjujući pravopisne i gramatičke norme. dobar (3) U pisanom izražavanju učenik obraća pozornost na sadržaj ,ali griješi u pravopisnom i gramatičkom području. Pokazuje ovladanost književno jezičnim normama. dovoljan (2) Pisano izražavanje u razvoju. Ponavlja se i služi neodgovarajućim izrazima s čestim pravopisnim i gramatičkim pogreškama. Pisani izričaj nije slikovit i maštovit. Nije ovladao književno jezičnim normama. nedovoljan (1) Niti uz pomoć učitelja ne uspijeva primijeniti pravopisne i gramatičke norme. Ne može pisati kraće sastavke niti pravilno oblikovati rečenice. -usmeno OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) Lako komunicira i spretno oblikuje govorne poruke. Poštuje sve vrednote govorenog jezika i uljudbena pravila komuniciranja. Samostalno priča o stvarnom i zamišljenom doganaju. Razlikuje obavijest kao vrstu teksta. Izražajno glasno čita dramski tekst. Aktivno sudjeluje u raspravi poštujući uljudbena pravila. vrlo dobar (4) Komunicira i povezuje riječi. Samostalno priča o stvarnom i zamišljenom doganaju. Izvješćuje o obavljenom zadatku. Pridržava se teme. dobar (3) Uz pomoć učitelja priča o stvarnom i zamišljenom doganaju i sudjeluje u raspravi. Glasno čita dramski tekst. dovoljan (2) Uz stalnu učiteljevu pomoć priča o stvarnim i zamišljenim doganajima. Izvještava o obavljenom zadatku ne držeći se kronološkog slijeda doganaja. U raspravi se ne pridržava teme. nedovoljan (1) Ne može niti uz pomoć učitelja postići poželjan stupanj komuniciranja. E) MEDIJSKA KULTURA OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) Aktivno sudjeluje u raščlambi gledanog filma, TV-emisije i kazališne predstave. Izrazito dobro povezuje riječi, sliku i pokrete. Samostalno i bez pogreške uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg filma, te radijske emisije. Samostalno pronalazi tražene riječi u dječjim enciklopedijama. vrlo dobar (4) Aktivno sudjeluje u raščlambi gledanog filma, TV-emisije i kazališne predstave. Uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg filma, te radijske emisije. Samostalno uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg filma, te radijske emisije. Samostalno pronalazi tražene riječi u dječjim enciklopedijama. dobar (3) Uz pomoć učitelja uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg filma, te radijske emisije i pronalazi tražene riječi u dječjim enciklopedijama. dovoljan (2) Uz učiteljevu pomoć interpretira dijelove filma, TV-emisije ili kazališne predstave. Uočava razlike i sličnosti izmenu vrsta filma uz učiteljevu pomoć kao i traženje riječi u dječjim enciklopedijama. nedovoljan (1) Niti uz učiteljevu pomoć ne može uspješno interpretirati TV-emisiju, film ili kazališnu predstavu i koristiti enciklopediju DOMAĆI URADAK OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) Uvijek točno i redovito rješava domaće zadaće kreativno primjenjujući stečena znanja iz književnosti, jezika i medijske kulture. Zadaće su vrlo uredne i često uradi više od zadanog. vrlo dobar (4) Redovito i uredno piše domaće zadaće primjenjujući stečena znanja iz književnosti, jezika i medijske kulture. dobar (3) Redovito piše domaće zadaće. Zadaća mu je katkad nepotpuna dovoljan (2) Povremeno motiviran da izradi zadatke koji su površno i djelomično riješeni. Češće zaboravlja napisati domaću zadaću. nedovoljan (1) Ponekad napiše zadaću koja je površna, nedovršena i neuredna. Dovršava mali broj zadataka. ODNOS PREMA RADU OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) Podjednako i izrazito aktivan u svim područjima nastave hrvatskog jezika. Potiče ostale na rad i suradnju. Preuzima odgovornost za svoje napredovanje i napredovanje skupine / razreda. vrlo dobar (4) Aktivan u radu . Gotovo uvijek pozorno sluša i aktivno sudjeluje u razrednim diskusijama. Voli suranivati. dobar (3) Sporiji u radu, ali uporan. Povremeno očekuje pomoć učitelja u izvršavanju zadataka. Sudjeluje u razrednim aktivnostima. dovoljan (2) Traži pomoć učitelja u radu ili se oslanja na suučenike. Ponekad sudjeluje u razrednim aktivnostima. nedovoljan (1) Rijetko kada je motiviran za rad. Nesamostalno i s nedovoljnim interesom prilazi radu. Traži stalan poticaj i pomoć. Potrebna učestala kontrola i podrška učitelja. Samo povremeno sudjeluje u razrednim aktivnostima. PISANA PROVJERA ZNANJA Znanje se pisano provjerava nakon obranenog, uvježbanog i ponovljenog nastavnog sadržaja. U ocjenjivanju pisanih radova primjenjuju se sljedeći kriteriji: OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) točnost 91% - 100% vrlo dobar (4) točnost 80% - 90% dobar (3) točnost 68% - 79% dovoljan (2) točnost 51% - 67% nedovoljan (1) točnost 0 % - 50% 2. MATEMATIKA A) USMENA PROVJERA ZNANJA OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) - točno i samostalno obrazlaže pravilo - primjenjuje pravila (pravilo redoslijeda izvonenja računskih radnji) - pravilno čita i piše brojeve do tisuću - povezuje i razlikuje računske radnje - objašnjava postupak računanja - povezuje činjenice i prikazuje problem - točno, samostalno i logički zaključuje - u zadanom vremenu, samostalno i točno rješava najsloženije zadatke pisanog zbrajanja i oduzimanja, množenja i dijeljenja do tisuću - samostalno rješava zadatke koji se odnose na geometrijske sadržaje - izrazito uredno i precizno crta pravce i poolupravce, kružnicu - samostalno i točno pretvara mjerne jedinice za mjerenje mase i tekućine vrlo dobar (4) - zadatke rješava bez pomoći, točno uz pokoju pogrešku i u zadanom vremenu - uz manju učiteljevu pomoć rješava i složenije zadatke - uočava i povezuje računske radnje uglavnom točno - izriče pravilo, ali u primjeni ponekad griješi - pravilno čita i piše brojeve do tisuću - u zadanom vremenu, samostalno i točno rješava složenije zadatke pisanog zbrajanja i oduzimanja, množenja i dijeljenja do tisuću - samostalno rješava zadatke koji se odnose na geometrijske sadržaje - izrazito uredno i precizno crta pravce, polupravce i kružnicu - samostalno i točno pretvara mjerne jedinice za mjerenje mase i tekućine dobar (3) - samostalno i točno rješava jednostavne zadatke, a uz pomoć učiteljice i složenije - zaključuje uz vonenje - izriče pravilo, ali u primjeni griješi - imenuje i uočava računske radnje, ali griješi u računanju - pravilno čita i piše brojeve do tisuću - radi uz poticaj i dodatnu pomoć - polako i precizno rukuje geometrijskim priborom i zna nacrtati zadano - samostalno ali uz manje pogreške točno pretvara mjerne jedinice za mjerenje mase i tekućine dovoljan (2) - zadatke rješava vrlo sporo te često griješi - uz pomoć učiteljice uspijeva riješiti jednostavne zadatke / (samo zadatke s jednom računskom radnjom) - prepoznaje i imenuje računske radnje, ali ih ne primjenjuje točno - čita i piše brojeve do tisuću uglavnom točno - prepoznaje i ponavlja pravilo, ali ga ne primjenjuje - sporo i uz pomoć učitelja pisano zbraja, oduzima, množi i dijeli brojeve do tisuću - neuredno i neprecizno crta pravce, polupravce i kružnicu - nabraja jedinice za mjerenje mase i tekućine nedovoljan (1) - ni uz veću pomoć nastavnika ne rješava zadatke pisanog zbrajanja i oduzimanja do tisuću - imenuje računske radnje, ali računa netočno - ne prepoznaje matematičke zakonitosti i pojmove - ne može izdvojiti problem u tekstualnom zadatku - ne povezuje geometrijske sadržaje - ne uspijeva točno i precizno crtati geometrijskim priborom B) PISANA PROVJERA ZNANJA Znanje se pisano provjerava nakon obranenog, uvježbanog i ponovljenog nastavnog sadržaja. U ocjenjivanju pisanih radova primjenjuju se sljedeći kriteriji: OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) točnost 91% - 100% vrlo dobar (4) točnost 80% - 90% dobar (3) točnost 68% - 79% dovoljan (2) točnost 51% - 67% nedovoljan (1) točnost 0 % - 50% DOMAĆI URADAK Vrednuje se točnost, samostalnost, redovitost i pisanja domaćih zadaća. Za učenike koji su uključeni u produženi boravak ocjena se donosi na prijedlog učiteljice produženog boravka. OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI - ZADACI KOJE JE LAKŠE BODOVATI OCJENJIVAČKI KRITERIJI ZA ZADAĆE KOJE NIJE JEDNOSTAVNO BODOVATI odličan (5) točnost 91% - 100% - domaće zadaće piše redovito, samostalno, izrazito uredno i točno - sve zadatke je sposoban sam objasniti i protumačiti vrlo dobar (4) točnost 80% - 90% - domaće zadaće piše redovito, uredno i pretežno točno - ponekad ne uspijeva objasniti točno riješeni zadatak dobar (3) točnost 68% - 79% - domaće zadaće piše redovito, ali ne uvijek točno i temeljito - ne snalazi se u objašnjavanju riješenih zadataka dovoljan (2) točnost 51% - 67% - ponekad zaboravlja napisati domaću zadaću - ne uspijeva objasniti riješeni zadatak nedovoljan (1) točnost 0 % - 50% - u pisanju domaćih zadaća je izrazito neredovit - ne piše redovito domaće zadaće - zadaće su površne, često netočne i neuredne ODNOS PREMA RADU OCJENA ODNOS PREMA RADU odličan (5) - izuzetno pažljiv, marljiv, usredotočen, zainteresiran i aktivan u svim oblicima rada vrlo dobar (4) - savjestan, vrijedan u izvršavanju većine zadataka, trudi se, ponekad ga treba poticati na aktivnost dobar (3) - pokazuje interes za lakše sadržaje, izostaje temeljitost, odgovornost i ustrajnost u radu - često ga treba poticati dovoljan (2) - često zanemaruje izvršavanje zadataka, ne poštuje zadane rokove, radi samo uz poticaj i kontrolu nedovoljan (1) - ni uz poticaj i pomoć ne izvršava zadatak, neodgovoran u radu, nepažljiv, nemaran ISPRAVAK OCJENE Učenici koji su dobili negativnu ocjenu ispravljaju je u dogovoru s učiteljicom, nakon dopunske nastave, te ponavljanja i vježbanja . Ocjenu dovoljan (2), dobar (3) i vrlo dobar (4) učenici mogu ispraviti u dogovoru s učiteljicom, ako ta ocjena odskače od prosjeka ostalih ocjena iz matematike. ZAKLJUČIVANJE OCJENA Zaključna ocjena na kraju nastavne godine, odraz je cjelokupnih odgojno- obrazovnih postignuća tijekom školske godine. Zaključna ocjena zaključuje se nakon donošenja ocjene za svaki element ocjenjivanja zasebno, a zatim množenjem s odrenenim postotkom kako je navedeno: - usmena provjera - 45% - pisana provjera - 50% - domaći uradak - 5% Kod granične vrijednosti prilikom izračunavanja zaključne ocjene veliku važnost imaju bilješke o radu i napredovanju, te zalaganju i odnosu prema radu. Učenik ima jednom pravo odgovarati za veću zaključnu ocjenu. 3. PRIRODA I DRUŠTVO ELEMENTI OCJENJIVANJA: 1.) USMENA PROVJERA ZNANJA - vrednuje se stupanj usvojenosti znanja, sposobnost izlaganja gradiva, povezivanje ključnih pojmova - učenik usmeno odgovara najmanje dva puta u polugodištu (ili više puta ako se radi o učeniku kojemu je usmenim putem lakše utvrditi stupanj usvojenosti znanja) - ispitujemo na svakom satu, bez najave - učenik se može iz opravdanih razloga ispričati (bolest, putovanje ili druge obiteljske situacije koje su spriječile učenika u učenju) - postavlja se 5 - 10 pitanja ovisi o gradivu koje se ispituje - na ocjenu koja se donosi utječe u odrenenoj mjeri aktivnost učenika na nastavnom satu i sam interes za predmet OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) - u potpunosti usvojio sadržaje - kritički promatra, logički povezuje i pomoću ključnih pojmova samostalno izlaže sadržaje, obrazlaže ih primjerima iz života - pokazuje izrazit interes za predmet, samostalno proširuje i produbljuje znanje ( uspješno se služi tekstualnim izvorima znanja) - aktivan u svim nastavnim situacijama - primjenjuje stečena znanja u praksi - izvrstan u snalaženju u prostoru i vremenu, kartografska pismenost na visokoj razini - sadržaje u potpunosti povezuje s neposrednim promatranjem šireg zavičaja - uočava bitno u osnovno-zemljopisnim obilježjima zavičajne regije, klimatskim uvjetima i životnim zajednicama, vodama, u zavičaju i njihovom značenju - razlikuje vrste prometnica - u potpunosti razumije opasnosti i uvjete prijenosa zaraznih bolesti vrlo dobar (4) - bez većih teškoća usvaja znanja - točno, umjereno brzo i samostalno odgovara na postavljena pitanja i uočava te obrazlaže uzročno-posljedične veze - pokazuje interes za predmet, često se javlja na satu - uglavnom samostalno uočava spoznaje u prirodi i povezuje s neposrednim promatranjem - razlikuje vrste prometnica - gotovo u potpunosti razumije opasnost i uvjete prijenosa zaraznih bolesti dobar (3) - sadržaje usvaja na stupnju reprodukcije - uglavnom reproducira temeljne pojmove, ali ih nije u stanju obrazložiti i upotpuniti primjerima - izražava nesigurnost pri objašnjavanju činjenica i pojmova - uzročno-posljedične odnose obrazlaže uz manju učiteljevu pomoć - uspješan u snalaženju u vremenu i prostoru - nesamostalno uočava spoznaje u prirodi - razumije opasnost i uvjete prijenosa zaraznih bolesti - s pogreškama primjenjuje znanje o zdravlju dovoljan (2) - otežano usvaja gradivo. - u manjoj mjeri razumije sadržaje, a obrazlaže ih samo uz pomoć - pokazuje slabu motiviranost za spoznavanje sadržaja - usvojene sadržaje obrazlaže samo uz pomoć učitelja - nesamostalno i uz pomoć uočava spoznaje u prirodi - nepotpuno razlikuje vrste prometnica - površno primjenjuje znanje o zdravlju nedovoljan (1) - izrazito teško usvaja gradivo (stupanj prisjećanja) - ni uz pomoć učitelja ne uočava bitno - neuspješan u snalaženju u prostoru i vremenu - ne uspijeva uočiti promjene u prirodi - ne uspijeva pokazati cestu ili prugu na zemljovidu - ne objašnjava opasnosti i uvjete prijenosa zaraznih bolesti 2.) PISANA PROVJERA ZNANJA - provjerava se i vrednuje znanje nakon svake obranene cjeline - prema godišnjem planu i programu te vremeniku provjera piše se provjera nakon svake cjeline OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) točnost 91% - 100% vrlo dobar (4) točnost 80% - 90% dobar (3) točnost 68% - 79% dovoljan (2) točnost 51% - 67% nedovoljan (1) točnost 0 % - 50% - ukoliko su rezultati i uspjeh koji je razred iz neke cjeline postigao nešto niži ili viši od očekivanih, postoci bodovne skale mogu se promijeniti (sniziti ili povisiti) 3.) PRAKTIČNI RAD - vrednuje se promatranje i opisivanje procesa, praktična primjena stečenih znanja te interes za nastavni predmet i zalaganje u izvršavanju zadataka - vrednuje se i redovitost, točnost i urednost vonenja bilješki na satu i uspjeh izrade samostalnih zadataka za zadaću - ocjenjivati se može pojedini praktični rad zasebno (npr. izrada plakata, skupljanje i donošenje različitih materijala za realizaciju nekog zadatka i sl.) i skupni radovi OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI ZA PRAKTIČNE RADOVE odličan (5) - praktične radove izvodi samostalno, precizno i spretno - može objasniti postupak i uzrok - redovito nosi pribor za rad vrlo dobar (4) - praktične radove izvodi samostalno, precizno i spretno - teže objašnjava postupak i uzrok - redovito nosi pribor za rad dobar (3) - praktične radove izvodi uz malu pomoć učitelja - nije sistematičan - ponekad nema pribor za rad dovoljan (2) - često nema pribor za rad - neke praktične radove izvodi samo uz pomoć učitelja ili roditelja kod kuće nedovoljan (1) - praktične radove ne izvodi ni uz dodatnu pomoć učitelja - rijetko nosi potreban pribor 4.) ODNOS PREMA RADU OCJENA ODNOS PREMA RADU odličan (5) - aktivan i vrlo konstruktivan u radu - pokazuje izrazit interes i sposobnosti u radu - vrlo visok stupanj samostalnosti, kulture življenja i ekološke osviješćenosti vrlo dobar (4) - aktivan na satu - interes i sposobnosti za predmet uspješno su razvijeni - razvijena kultura ponašanja i ekološka svijest dobar (3) - povremeno aktivan u radu - interes i sposobnosti za predmet su dobro razvijeni dovoljan (2) - potrebna je dodatna motivacija za aktivnost uz pojačanu kontrolu - kultura ponašanja, ekološka svijest i interes u razvoju nedovoljan (1) - nerado pristupa svim vrstama aktivnosti - za rad uvijek potreban stalan poticaj i kontrola - kultura ponašanja, ekološka svijest i interes u razvoju ISPRAVAK OCJENE: - učenici koji su dobili negativnu ocjenu ispravljaju je u dogovoru s učiteljicom, nakon dopunske nastave, te ponavljanja i vježbanja ZAKLJUČIVANJE OCJENA: - zaključna ocjena na polugodištu i na kraju nastavne godine, odraz je cjelokupnih odgojno- -obrazovnih postignuća tijekom školske godine - važnost ocjena po elementima je otprilike ovakva: - usmena provjera - 50% - pisana provjera - 40% - praktični rad - 10% - veliku važnost prilikom donošenja zaključne ocjene imaju bilješke koje se sustavno vode kroz cijelu godinu o zalaganju i aktivnosti učenika na svim satovima 4. GLAZBENA KULTURA A) pjevanje OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) - izražajno pjeva i jasno izgovara tekst obranenih pjesama - u potpunosti uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo - u potpunosti slušno razlikuje pjesme različitog tempo i dinamike - u potpunosti razlikuje visine i trajanje tonova vrlo dobar (4) - izražajno pjeva i jasno izgovara tekst obranenih pjesama - uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo - slušno razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike i trajanje tonova dobar (3) - ponekad pjeva izražajno i jasno izgovara tekst obranenih pjesama - ponekad uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo - povremeno slušno razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike - ponekad razlikuje visine i trajanje tonova dovoljan (2) - samo povremeno pjeva izražajno i povremeno jasno izgovara tekst obranenih pjesama - djelomično uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo - djelomično slušno razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike - uz pomoć učitelja razlikuje visine i trajanje tonova nedovoljan (1) - ne pjeva izražajno i jasno ne izgovara tekst obranenih pjesama - ne uočava i ne izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo - slušno ne razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike - ne uočava visine i trajanje tonova B)sviranje OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) - točno svira i u potpunosti razlikuje ritam i dobe obranenih brojalica i pjesama vrlo dobar (4) - svira i razlikuje ritam i dobe obranenih brojalica i pjesama dobar (3) - uz manju pomoć učitelja svira i ponekad razlikuje ritam i dobe obranenih brojalica i pjesama dovoljan (2) - svira samo uz pomoć učitelja i ponekad razlukuje ritam i dobe obranenih brojalica i pjesama nedovoljan (1) - ne svira i ne razlikuje ritam i dobe obranenih brojalica i pjesama C) slušanje OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) - u potpunosti slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe (izvodilački sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik) vrlo dobar (4) - slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe (izvodilački sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik) dobar (3) - uz manju učiteljevu pomoć slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe (izvodilački sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik) dovoljan (2) - uz veću učiteljevu pomoć slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe (izvodilački sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik) nedovoljan (1) - niti uz učiteljevu pomoć slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe (izvodilački sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik) 5. LIKOVNA KULTURA A) crtanje OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) - u potpunosti uočava, prepoznaje i izražava ornament - potpuno samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke teksture vrlo dobar (4) - uočava, prepoznaje i izražava ornament - većinom samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke teksture dobar (3) - uočava, prepoznaje i izražava ornament - povremeno samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke teksture dovoljan (2) - uz pomoć učitelja uočava, prepoznaje i izražava ornament - najčešće uz učiteljevu pomoć samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke teksture nedovoljan (1) - ne prepoznaje i ne izražava ornament - ni uz pomoć učitelja ne prepoznaje i izražava crtačke teksture B) slikanje OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) - u potpunosti uočava i izražava kontraste boja i neboja - samostalno vizualno opaža i izražava plohu - samostalno razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem - u potpunosti uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao sastavnim dijelovima površine vrlo dobar (4) - uočava i izražava kontraste boja i neboja - samostalno vizualno opaža i izražava plohu - razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem - uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao sastavnim dijelovima površine dobar (3) - povremeno uočava i izražava kontraste boja i neboja - uglavnom samostalno vizualno opaža i izražava plohu - razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem - povremeno uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao sastavnim dijelovima površine dovoljan (2) - samo ponekad uočava i izražava kontraste boja i neboja - uz učiteljevu pomoć vizualno opaža i izražava plohu - uz pomoć učitelja razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem - uz pomoć učitelja uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao sastavnim dijelovima površine nedovoljan (1) -ne uočava i ne izražava kontraste boja i neboja - vizualno ne opaža i izražava plohu - ne razlikuje i ne izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem - ne uočava i ne izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao sastavnim dijelovima površine C) prostorno oblikovanje- modeliranje i granenje OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) - u potpunosti uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i udubljenom reljefu - samostalno uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora - u potpunosti uočava i izražava ravnotežu u prostoru vrlo dobar (4) - uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i udubljenom reljefu - samostalno uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora - uočava i izražava ravnotežu u prostoru dobar (3) - povremeno uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i udubljenom reljefu - povremeno uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora - ponekad uočava i izražava ravnotežu u prostoru dovoljan (2) - uz pomoć učitelja uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i udubljenom reljefu - uz pomoć učitelja uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora - uz pomoć učitelja uočava i izražava ravnotežu u prostoru nedovoljan (1) - ne uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i udubljenom reljefu - ne uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora - ne uočava i izražava ravnotežu u prostoru ODNOS PREMA RADU OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI odličan (5) - redovito nosi pribor - ima izrazito razvijen interes za rad - u likovnom izričaju uporan, strpljiv i samostalan vrlo dobar (4) - redovito nosi pribor - pokazuje veći interes za rad - u likovnom izričaju uporan, strpljiv i samostalan dobar (3) - pribor za rad povremeno ne nosi - pokazuje interes za rad - u likovnom izričaju samostalan, ali često neodlučan dovoljan (2) - pribor za rad povremeno ne nosi - pokazuje interes za rad - u likovnom izričaju nije samostalan, - radovi su često površni i nedovršeni nedovoljan (1) - ne nosi pribor za rad - u radu nije samostalan - potrebna je stalna pomoć učitelja - radovi su često površni i nedovršeni TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA Motorička znanja odličan (5) – učenik uspješno usvaja motorička znanja - učenik bez poteškoća savladava motoričke zadatke - tehnička izvedba je izuzetna ( izuzetno kvalitetna) vrlo dobar (4) – učenik nema poteškoća u savladavanju motoričkih zadataka - tehnička izvedba nije na očekivanoj razini - motoričko znanje usvaja uz male korekcije - učenik izvršava zadatke koji ne prelaze njegove mogućnosti dobar (3) – učenik uz male poteškoće izvršava motoričke zadatke -tehnička izvedba je površna i nesigurna te mu je potrebna pomoć (u realizaciji ili u izvršenju zadatka) - motorička znanja sporije savladava dovoljan (2) – učenik uz učiteljevu pomoć usvaja motorička znanja, ali kretnje su nekoordinirane i bitno odstupaju od pravilne izvedbe tehnička izvedba je nepravilna i neusklanena nedovoljan (1) – učenik nije savladao motorička znanja i zadatke, ne može izvesti zadatak niti uz učiteljev poticaj i pomoć (asistanciju) Ovisno o uspjehu u praksi se često koriste formulacije : Programska jedinica je usvojena u potpunosti, gotovo u potpunosti, većim dijelom,djelomično i nije usvojena. Motorička dostignuća Od najboljeg rezultata oduzme se najslabiji i zatim dobiveni broj dijeli sa 4. Ono što dobijemo uvrštavamo u rezultate. Npr. Najslabiji rezultat : 10,00 9,28 – 10,03 dovoljan Najbolji rezultat : 7,00 8,52 – 9,27 dobar 10,00 – 7,00 = 3,00 : 4 = 0,75 7,76 – 8,51 vrlo dobar 7,00 – 7,75 odličan Motoričke i aerobne sposobnosti Provjeravaju se na početku i na kraju školske godine. Na početku školske godine treba za svakog učenika ustanoviti razinu tih sposobnosti, kako bi se odredili načini i metode za njihovo poboljšanje.Na kraju školske godine treba ustanoviti jesu li se i u kojoj mjeri promijenile te sposobnosti pod utjecajem tjelesnog vježbanja. Vrednuje se postignuti rezultat, tj. osobni napredak. Odgojni učinci rada odličan (5) – pokazuje izraziti interes i aktivnost u radu, uporan i ustrajan, poštuje pravila igre, u igrama osobne interese podrenuje interesu grupe, sportski se ponaša vrlo dobar (4) – dosljedan u poštivanju pravila, aktivnost primjerena,razvijen osjećaj za zajedništvo, sluša pažljivo i suranuje u radu dobar (3) – nema dovoljno strpljenja, kod poteškoća odustaje od daljnjeg nastojanja u radu, realno procjenjuje svoje mogućnosti, treba ga poticati i ohrabrivati dovoljan (2) – ne poštuje pravila igre, aktivnost slaba i neprimjerena, nezainteresiran, ne brine o kvaliteti svoga rada, sklon podcjenjivanju drugih učenika nedovoljan (1) – učenik ne želi izvršavati programske zadatke unatoč sposobnostima i predispozicijama za postizanje dobrih rezultata, ne nosi redovito opremu za vježbanje, učestalo ometa rad Napomena Kod ocjenjivanja i donošenja završne ocjene učenika oštećena zdravlja uzet će se u obzir stupanj i karakter oštećenja zdravlja na temelju liječničke dokumentacije. |
Osnovna škola Ivan Lacković Croata Kalinovac |