2019-10-17 18:11:29

NAŠI KORACI U EUROPSKOM TJEDNU PROGRAMIRANJA - #EUCODEWEEK 2019.

Europski tjedan programiranja pokrenuli su 2013. godine mladi savjetnici za Digitalnu agendu Europe (engl. Young Advisors for the Digital Agenda Europe). Europska komisija podupire Europski tjedan programiranja u okviru svoje strategije za jedinstveno digitalno tržište, a u Akcijskom planu za digitalno obrazovanje Komisija posebice potiče škole da se pridruže inicijativi. Cilj je do 2020. godine doseći do 50% svih škola u Europi.

Naša škola se i ove godine rado priključila inicijativi s ukupno pet događanja od 14.-24.10. Dvije radionice osnova programiranja s petim razredima u suradnji s Urbanim centrom u Šibeniku i tri radionice programiranja bez digitalne tehnologije u školi. U radionice su bili uključeni učenici petih i sedmih razreda.

Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni.

Dolaskom u Urbani centar učenike petih razreda dočekao je gospodin Luka Funda te ih upoznao s osnovama programiranja 3D računalnih igara u sustavu Unity. Očekivano su uslijedila razna pitanja o težini izrade same igrice, njenom sučelju, mogućnostima i načinima igranja. Strpljivim odgovorima ali i mogućnošću da i sami isprobaju kako igrica funkcionira oduševljenju nije bilo kraja. Povratkom u školu sat smo nastavili izrađujući prve korake u vizualnom programskom jeziku Scratch. Učenici su se učili računalnom, kritičkom i analitičkom razmišljanju, rješavanju problema i timskom radu što je ključno u školi, a svojim idejama i kreativnošću su dokazali kako programiranje može biti i zabavno!

Radionica CodyRoby (programiranje bez digitalne tehnologije - bez struje) ostvarena sa učenicima 7.a i 7.b razreda je protekla u iznimno pozitivnom okruženju. Natjecateljski organizirana u predvorju škole, radionica je ispunila i više nego sva očekivanja. Glavna svrha aktivnosti bez struje jest smanjiti prepreke pristupa kako bi se programiranje uvelo u sve škole, neovisno o financijskim sredstvima i opremi. Aktivnosti programiranja bez struje otkrivaju računalne aspekte fizičkog svijeta koji nas okružuje. Učenicima približava programiranje bez računala tako što ih se uključuje u igru u kojoj se moraju natjecati i surađivati kako bi se upoznali s osnovnim načelima programiranja. U okviru ove radionice učenici su shvatili kako su podijeljene uloge programera (Cody) i robota (Roby), upoznali se s pojmom osnovnih naredbi i skupova naredbi, naučili da se neki problem može riješiti nizom osnovnih naredbi i na kraju svega shvatili da je za programiranje važnije logičko razmišljanje nego tehnologija.

Zadnje dvije radionice u sklopu Europskog tjedna programiranja su također ostvarene s učenicima petih razreda. Kako bi izradili crtež s nekim od predloženih likova bilo je potrebno da prate svaki korak i naredbe koje su zadane. Na zabavan način su se učili principima programiranja te shvatili kako je važan svaki korak da bi dovršili svoj crtež. Upravo kao i kod programiranja na računalu.

Proteklih deset dana provedenih na radionicama mogli bismo zaključiti riječima poznatog Steve Jobsa „Svi bismo trebali naučiti programirati jer nas programiranje uči kako razmišljati.“ Djeca vole tehnologiju i taj bi interes trebalo dobro iskoristiti. Bilo vaše dijete budući Steve Jobs ili ne, učenje programiranja ili barem povremeno igranje igricama, aplikacijama i web stranicama može mu biti od velike koristi. Pomoći će mu razviti sposobnost rješavanja problema, kreativnost i komunikacijske vještine.

Josipa Baljkas Klisović, učiteljica Informatike


Katolička osnovna škola Šibenik