2021-08-26 08:33:32 ISTRAŽIVANJE: GEOGRAFIJA U ON LINE NASTAVI Učiteljice Geografije Ana Perak i Antonija Petković su provele istraživanje na temu GEOGRAFIJA U ON LINE NASTAVI među učenicima šestih, sedmih i osmih razreda Katoličke osnovne škole u Šibeniku. Anketirana su 102 učenika. Uvod Pandemija COVID-19 utjecala je na promjenu oblika rada u škloli. Učitelji i učenici morali su biti spremni svoju nastavu prebaciti iz realnog u online okruženje. Nastava Geografije ŠKOLSKE GODINE 2019./20. počela se odvijati na jedan sasvim novi način. Nažalost ove školske godine, 2020./2021., ponovo smo se našli u on line okruženju kad se epidemiološka slika u Hrvatskoj pogoršala. Međutim, organizacija on line nastave ove školske godine nije ista kao prošle. Naime, dok su lani preporuke bile da se ne ide s nastavom u realnom vremenu kako ne bi opteretili sustav, ove godine nastava je išla u realnom vremenu. Cilj Željele smo istražiti što naši učenici misle o on line nastavi Geografije, koji im oblik on line nastave više odgovara, koje metode u on line nastavi preferiraju, što im najviše nedostaje u on line nastavi. Svrha istraživanja bila je utvrditi koji oblik on line nastave učenicima najviše odgovara. Istraživačko pitanje Je li on line nastava Geografije u realnom vremenu optimalnija od oblika on line nastave kojom učenici samostalno obrađuju nastavne materijale, postavljene na nekoj od platformi , u vremenu koje njima najviše odgovara? Hipoteza Učenici više vole on line nastavu u realnom vremenu. Istraživanje Istraživanje je provedeno putem on line upitnika. Zaključak Možemo zaključiti kako učenici vole predmet geografija 50% ocjena vrlo dobar, 18,6 % odličan. Učenici su zadovoljni on line nastavom geografije i ove (44,1% vrlo dobar, 28,4% odličan) i prošle godine (41,2% vrlo dobar, 22,5% odličan). Daljnom analizom utvrđeno je kako učenici najviše vole nastavu u realnom vremenu (90%). Time je i potvrđena naša hipoteza. Učenici su naveli kako najviše vole kvizove i on line igre za provjeru usvojenosti ishoda učenja (vrednovanje naučenog) i za uvježbavanje gradiva (62,7%). Svoje sposobnosti u korištenju digitalnim alatima učenici ocjenjuju odličnom (32,4%) i vrlo dobrom ocjenom (55,9%). Učenici su najdražim proglasili alat KAHOOT, te TOUR BUILDER. Kao teškoće uglavnom su navodili lošu internetsku vezu (prekide), probleme s mikrofonom, teže razumijevanje gradiva, a neki i količinu materijala za učenje. Na kraju kolegica Antonia i ja možemo biti zadovoljne rezultatima, ono što učenicima nedostaje u nastavi je više igre u nastavi i nastave na otvorenom (što su bili prijedlozi na kraju).
Ana Perak, učiteljica Geografije |
Katolička osnovna škola Šibenik |