2021-08-27 07:21:28 LJETNA ŠKOLA HRVATSKO PEDAGOŠKOG KNJIŽEVNOG ZBORA Kvaliteta odgoja i obrazovanja temeljna je pretpostavka školskom sustavu u skladu sa zahtjevima suvremenog društva. Najvažniji čimbenik učinkovitog odgoja i obrazovanja je kvaliteta odgojno-obrazovnih djelatnika koji svojim pristupom i radom mogu doprinijeti poboljšanju, kako svog rada s učenicima tako i svog utjecaja na okolinu u kojoj djeluje. Mnogo je primjera pozitivnih promjena u današnjim, izazovnim vremenima koje izravno utječu na iskustvo i postignuća učenika, kvalitetu nastave i stručno usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika. Kako bi sudionici odgojno-obrazovnog procesa razmijenili pozitivne promjene koje su u praksu uveli, Hrvatski pedagoško-književni zbor ogranak Splitsko-dalmatinske županije organizirao je Ljetnu školu. Stručno-znanstveni skup Mijenjam praksu! A ti? održao se 24.-25. kolovoza 2021. u Splitu, a obuhvaćao je plenarna predavanja, radionice kao i radove iz odgojno-obrazovne prakse. Učiteljice razredne nastave Željka Ćaleta Car i Antonija Mamužić predstavile su Erasmus+ projekt Values through Art u kojem sudjeluju te izazove s kojima su se susretale dok su provodile aktivnosti tijekom pandemije. Navele su svoje pozitivne promjene koje su uvele u svoj rad, kako su mijenjale praksu, operacionalizirale aktivnosti te razvijale kvalitetu rada među projektnim partnerima. Učiteljica Informatike Martina Kolovrat predstavila je projekt Kreativnost kao most malenih i velikih. Povodom Dana škole i blagdana sv. Josipa učenici razredne i predmetne nastave izradili su online knjigu u Web alatu Book creator. Aktivnosti su provedene kako bi se povezali odgojno-obrazovni procesi, učenicima olakšalo povezivanje znanja te razvijanje specifičnih vještina, navika i životnog iskustva. Osim međusobne interakcije, kroz knjigu je vidljiva i spona tradicionalne i inovativne nastave (likovni i literarni radovi, rebusi, razni online kvizovi…). Učiteljica Geografije Ana Perak imala je dva izlaganja na Ljetnoj školi. Prvo je bilo u okviru teme Standard kvalitete, a radilo se o školskom istraživanju Geografija u on line nastavi. Istraživanje je provedeno u suradnji s učiteljicom Geografije Antonijom Petković u veljači ove godine. Predstavljeni su rezultati istraživanja iz koji je vidljivo slijedeće: Učenici vole predmet Geografija 50% ocjena vrlo dobar, 18,6 % odličan. Učenici su zadovoljni on line nastavom Geografije i ove (44,1% vrlo dobar, 28,4% odličan) i prošle godine (41,2% vrlo dobar, 22,5% odličan). Učenici najviše vole nastavu u realnom vremenu (90%). Učenici su naveli kako najviše vole kvizove i on line igre za provjeru usvojenosti ishoda učenja (vrednovanje naučenog) i za uvježbavanje gradiva (62,7%). Svoje sposobnosti u korištenju digitalnim alatima učenici ocjenjuju odličnom (32,4%) i vrlo dobrom ocjenom (55,9%).Druga tema bila je Profesionalni identitet i razvoj, a odnosla se na sudjelovanje u projektu MZOO-a Izrada videolekcija i nastava Geografije (kao dio tima za izradu videolekcija u 6. razredu), izložen je kratki pregled na rad, te osvrt na profesionalni razvoj koji je sudjelovanje u ovom timu omogućilo. Znanje se množi dijeljenjem. (nepoznati autor) Nastavimo dalje dijeliti jer ćemo tako i rasti. Vidimo se dogodine.
Učiteljice: Željka Ćaleta-Car, Antonija Mamužić, Martina Kolovrat i Ana Perak |
Katolička osnovna škola Šibenik |