2022-06-15 19:37:58 MEDIJSKA PISMENOST 5. Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja, održavaju se od 2. do 8. svibnja 2022., s aktivnostima i tijekom cijelog svibnja. Glavni ciljevi projekta su podizanje svijesti javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima, stvaranje prilika za medijsko obrazovanje što većeg broja građana, posebice djece i mladih, te podrška nastavnicima i odgojiteljima osiguravanjem obrazovnih materijala za razvoj medijske pismenosti. Tijekom mjeseca svibnja učenici od 5. do 8. razreda proveli su različite aktivnosti pod palicom učiteljice Hrvatskog jezika Ivane Milišić te učiteljica Informatike Martine Kolovrat i Josipe Baljkas Klisović: * 6. razred (HJ) – PRIKRIVENO OGLAŠAVANJE – Što je ono, zašto postoji, koji im je cilj?Na tipičnom primjeru tražili su elemente prikrivenog oglašavanja gdje su razvijali kritičko mišljenje. * 6. razred (INF) – tijekom nastave Informatike učenici su iznosili svoja iskustva o samoj temi prekrivenog oglašavanja. Nakon toga su napravili osmosmjerke na navedenu temu gdje su posebno istaknuli pojmove: mediji, tisak, nasilje, društvene mreže, oglašavanje… Na samom kraju napravili su anketu koju su međusobno podijelili i ispunili, a sve u aplikaciji Forms koja je dio paketa Office 365. * 7. razred (HJ) – DEZINFORMACIJE I LAŽNE VIJESTI – Kako prepoznati lažne vijesti? (izrada savjetnika) Uz pomoć aplikacije TinEye provjeriti vjerodostojnost fotografije, nakon čega su izmislili lažnu vijest. * 7. razred (INF) - učenici 7. razreda su s učiteljicom Josipom razgovarali o lažnim vijestima / informacijama (fake news) koje se u pravilu najčešće pojavljuju tako da imitiraju vijesti. To su objave i članci temeljeni na lažnim informacijama, ali upakirani tako da izgledaju kao prava vijest s ciljem obmane i zavaravanja čitatelja radi financijske ili ideološke dobiti. Na početku sata su im predstavljene lažne vijesti za koje su se trebali grupno dogovoriti i odgovoriti je li je vijest lažna ili nije. Zanimljivo je bilo slušati komentare za i protiv, ali mora se priznati, bili su vrlo uspješni u otkrivanju. Na kraju su i sami bili autori nekih lažnih vijesti a sve kako bi uvidjeli da za manipulaciju na društvenim mrežama zaista ne treba puno vremena. Sve ove aktivnosti su samo uvod na temu Medijske pismenosti koju treba provoditi i spominjati tijekom cijele godine jer Birajmo što gledamo i čitamo.
Martina Kolovrat, učiteljica Informatike
|
Katolička osnovna škola Šibenik |