2023-02-10 14:25:25

100. DAN ŠKOLE

   

Stoti dan škole obilježava se u veljači u brojnim europskim zemljama. Već tradicionalno, učenici razredne nastave s nestrpljenjem su dočekali stoti dan boravka u školi kako bi se mogli zabaviti i učiti bez udžbenika. Proslava se održala u učionicama razredne nastave 9. veljače 2023. kroz različite kreativne aktivnosti. Učenici su različitim metodama i oblicima rada ostvarili odgojno-obrazovne ishode, razvijali temeljne kompetencije te samostalnim i timskim radom razvijali socijalne vještine.

Učenici 1.a izvodili su vježbe za cijelo tijelo u znaku broja 100 i ilustrirali su kako će izgledati sa 100 godina. Odgovarali su što bi kupili za 100 eura kao i što bi voljeli imati stotinu i sl. Za kraj su ukrasili svoje straničnike brojkom 100. Učenici 1.b razreda likovno su se izražavali i slikali sebe kao stogodišnjake. U popodnevnom dijelu nastave radili su 10 vježbi s 10 ponavljanja te su nabrajali što će sve napraviti do stotog rođendana.  Učenici 2.a razreda u nastavi Hrvatskog jezika čitali su tekst Stočudovište (koje ukupno ima 100 dijelova tijela), a razumijevanje pročitanog provjeravali su crtanjem. U skupinama su pisali 100 riječi zasićenih glasovima č i ć. U nastavi Matematike igrali su igru kockicama u paru Tko će brže do 100? u kojoj su zbrajali dobivene brojeve u nizu brojeva do 100. Na satu Tjelesne i zdravstvene kulture u uvodnom dijelu trčali su 10 puta s 10 zadanih zadataka i izvodili su 10 vježbi s 10 ponavljanja. Trčali su na 100 m te obarali razredni rekord uz poticanje zajedništva pri ostvarivanju cilja. U završnom dijelu sata izvodili su 100 vježbi disanja.  Učenici 2.b razreda u poslijepodnevnom dijelu nastave izradili su naočale u obliku broja 100, a zatim su izveli 100 motoričkih gibanja (poskoke, čučnjeve, zvijezde…) te su zbrajali koliko su čega izveli kako bi ukupan zbroj bio 100. U digitalnom alatu WordArt pisali su 100 lijepih riječi i napisali su sastavak „Što sve želim postići prije stotog rođendana?“ Putem aplikacije AgingBooth učenici su mogli vidjeti kako bi trebali izgledati kao starci što ih je jako nasmijalo i razveselilo. Svoju spretnost su iskazali gradeći građevinu od 100 čaša. Pomoću mobitela su očitali qr code u kojem su pronašli uglazbljenu himnu stotog dana škole. Za kraj su u digitalnom alatu Mentimetar ocijenili današnje aktivnosti. Učenici 3.a razreda u nastavi Hrvatskog jezika ponavljali su vrste riječi pa su u skupinama pisali 100 imenica, 100 glagola i 100 pridjeva. Također, rješavali su osmosmjerke u kojima su se krili pojmovi koji sadrže riječ sto. Iz kataloga trgovačkih lanaca izrezivali su namirnice s cijenama te izradili popis za kupnju u vrijednosti 100 eura. U digitalnom alatu Jigsaw planet slagali su puzzle sa slikom brojke 100. Na satu Tjelesne i zdravstvene kulture igrali su štafetnu igru u kojoj su natjecali skupljajući „stotke“. Zabavljali su se koristeći aplikaciju AgingBooth u kojoj su mogli vidjeti sebe kao stogodišnjake. U popodnevnom dijelu nastave učenici su pisali svojih 100 najboljih stvari u školi. U digitalnom alatu Lino.it pisali su svoje dojmove s proslave stotog dana škole dok su evaluaciju prikazali u alatu Classroomscreen. Na kraju nastavnog dana učenici su dobili diplomu za 100 uspješnih dana škole.  Učenici 3.b razreda u nastavi Hrvatskog jezika u skupinama su prepričavali po planu u roku 100 sekundi. Natjecali su se u igri „osvajanja“ riječi koje u sebi sadrže riječ sto i slagali rečenice.  Učenici 4.a i 4.b zajedno su obilježili stoti dan škole kroz nastavne predmete Hrvatski jezik, Matematiku i Likovnu kulturu. Izradili su sebe kao naborane stogodišnjake i analizirali pisane sastavke na temu "Što bi da imam 100..." Najviše su se oduševili šaljivom sastavku "Što bih da imam 100 kuna?".   Integriranim danom i kroz niz provedenih aktivnosti učenici su stekli kompetencije  komuniciranja na materinjem jeziku, razvijali su projektno i tjelesno zdravstveno područje koje se integriralo kroz sve nastavne predmete. Vođenim igrama osvijestili su osobni i socijalni razvoj unutar zajednice. Stoti dan škole bio je prepun zabave, igre i novih učenja, ispunjen pozitivnom atmosferom i nadom da će i preostali nastavni dani biti zanimljivi, kreativni i radosni.      Željka Ćaleta Car i Antonija Mamužić, učiteljice Više fotografija pogledajte na našoj Facebook stranici.   

Katolička osnovna škola Šibenik