2023-09-28 08:43:02

MASTERCHEF U NAŠOJ ŠKOLI – ŽUPANIJSKO STRUČNO VIJEĆE UČITELJA RAZREDNE NASTAVE

Kongresna dvorana naše škole u predvečerje  26. rujna postala je prava kuhinja. Nešto se dobro i zabavno kuhalo. Kada se kulinarskim umijećima učitelja razredne nastave dodaju temeljci i začini, nastaje prava gozba, gozba koju nam je priredio naš gost predavač na prvom ovogodišnjem Županijskom stručnom vijeću učitelja razredne nastave Šibensko-kninske županije pod vodstvom voditeljica Melite Polić i Ivane Labor, mr. sc. Borna Lulić.

Borna Lulić već više od 20 godina drži edukacije u obrazovnom, javnom i korporativnom području. Započevši karijeru kao profesor filozofije, etike i sociologije u zagrebačkim gimnazijama, a potom ju nastavljajući kao višegodišnji urednik Modre Laste u Školskoj knjizi, održao je više od 500 radionica za učenike osnovnih škola, bio član prosudbenih povjerenstava dječjih kulturnih manifestacija, Lidrana, vodio radionice za razvoj potencijala mladih, objavio roman, a od 2007. intenzivno se počinje baviti i edukacijom edukatora te je održao više od 500 radionica, predavanja i treninga po cijeloj Hrvatskoj. Zadnjih deset godina radi kao buisness trener i facilitator u korporativnom području iz poslovnih, menadžerskih i liderskih vještina. Rekli bismo – master Masterchef svoga poziva.

U svom je duhu pripremio i pravu poslasticu za nas – predavanje na temu MasterChef u učionici – umijeće, temeljac začini i – gozba, kojim nas je podsjetio na ključne sastojke uspješnog rada u razrednoj kuhinji te odgovorio na temeljna pitanja – kako zadovoljiti različite ukuse, izbirljiva nepca različitih gostiju, a sve s osmijehom na licu i kuhačom u ruci. Naravno, figurativno rečeno. Vodeći se mišlju R. Steinera da nećemo biti dobri učitelji ako ostajemo usredotočeni samo na ono što radimo, a ne na ono tko smo, radionicu smo započeli s aktivnošću Tko sam ja?, a potom smo se prisjetili tko su bili naši MasterChefovi, naši učitelji, uzori, tko je utjecao na nas te tko je naša inspiracija u radu. Navodeći karakteristike, osobine i kvalitete naših uzora, zaključili smo da je temelj poučavanja ljubav kojom, kao velikom vrlinom, razvijamo svoje vještine i „zarađujemo“ svoj kredibilitet, vjerodostojnost, obraz. Začinima – metodama rada – osvijestili smo kako možemo pomoći svakom djetetu, od onog zahtjevnog, nemirnog, živahnog do onog mirnijeg i povučenijeg, da otkrije svoju veličinu, darove, talente, sposobnosti i uvidi vlastiti potencijal, kako da djeca rastu u ljubavi, poštovanju, ljubaznosti, snazi komunikacije jedni s drugima te kako možemo njegovati dječju znatiželju, glad za znanjem i želju za učenjem. Miješajući sve sastojke, papiriće na kojima smo vođeni pisali ono što želimo mijenjati u svom radu, čemu želimo dati više vremena, što želimo promijeniti, unaprijediti, zaključili smo da svi možemo reći jedno veliko DA pozitivnim osjećajima, većem angažmanu, boljim odnosima, smislenijem životu i radu, većem zajedništvu i višoj razini svjesnosti.

Vjerujemo da ovakvim pristupom radu doista svakodnevno u našoj učionici možemo imati pravu gozbu – sa zadovoljnim, sretnim, savjesnim i samosvjesnim učenicima koji su naši najzahtjevniji, ali i najbolji gosti s kojima imamo privilegiju mijenjati svijet na bolje.

                                                         Ivana Labor, voditeljica ŽSV-a učitelja RN      

                                                                           Šibensko-kninske županije


Katolička osnovna škola Šibenik