2024-04-25 10:58:00

DANI MEDIJSKE PISMENOSTI 2024.

 

Dani medijske pismenosti, inicijativa Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, održavaju se već sedmu godinu zaredom u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja. Ovogodišnji Dani medijske pismenosti održali su se od 22. do 28. travnja 2024., a fokus je bio na razvoju kritičkog razmišljanja, obrazovanju o umjetnoj inteligenciji i medijskoj pismenosti mladih.

U današnjem digitalnom dobu, medijska pismenost postala je ključna vještina za sve dobne skupine. Razumijevanje i kritičko promišljanje medijskih sadržaja pomaže mladima da se lakše snađu u svijetu informacija, razlikujući pouzdane izvore od dezinformacija. Ovaj projekt nastoji osnažiti mlade kako bi postali odgovorni korisnici medija, svjesni utjecaja koje mediji mogu imati na njihove misli, emocije i ponašanje.

Program Dana medijske pismenosti 2024. uključivao je brojne radionice, predavanja i aktivnosti diljem Hrvatske, namijenjene različitim dobnim skupinama.

Među brojnim događanjima i učiteljice razredne nastave Željka Ćaleta Car i Antonija Mamužić organizirale su dvije radionice namijenjene  učenicima 3.b i 4.a razreda koje su se održale 23. i 24. travnja 2024. godine.

Radionica "Mediji i emocije 2" voditeljice Antonije Mamužić bila je na usmjerena na utjecaj medijskih sadržaja na emocije učenika. Učenici su kroz interaktivne aktivnosti i primjere iz svakodnevnog života učili prepoznati različite emocionalne reakcije potaknute medijskim sadržajima. Cilj je bio pomoći djeci da postanu svjesniji kako mediji mogu oblikovati njihove osjećaje i stavove te ih osnažiti da razviju kritički pristup konzumaciji medija.

Radionica "Prikriveno oglašavanje" voditeljice Željke Ćaleta Car fokusirala se na prepoznavanje i razumijevanje skrivenih marketinških poruka u medijima. Učenici su naučili kako razlikovati stvarne informacije od promotivnih sadržaja te kako oglašivači koriste različite tehnike kako bi privukli njihovu pažnju. Kroz praktične zadatke, učenici su razvili vještine kritičkog razmišljanja koje će im pomoći da postanu svjesni porukama u medijskim sadržajima.

Dani medijske pismenosti 2024. pružaju učenicima dobru priliku za obrazovanje i osnaživanje u suvremenom medijskom okruženju. Učenici su stekli vještine koje će im pomoći da bolje razumiju i kritički promišljaju o medijima što doprinosi njihovom ukupnom razvoju i pripremi za budućnost.

                                                                                                 Željka Ćaleta Car i Antonija Mamužić


Katolička osnovna škola Šibenik