2024-06-12 19:07:00

EU CODEWEEK

Već 7. godinu za redom naša škola sudjelovala je i uspješno provela projekt u okviru Europskog tjedna programiranja (EU CodeWeek) koji je bio usmjeren na učenike od 1. do 8. razreda. Tijekom redovne nastave na satima Informatike, pod mentorstvom učiteljica Martine Kolovrat i Josipe Baljkas Klisović, učenici su imali priliku istraživati svijet programiranja i digitalne pismenosti te razvijati ključne vještine potrebne za uspješno snalaženje u suvremenom društvu. Ove godine, po prvi put, sa zadovoljstvom smo primili e-poruku da smo dobili certifikate za CodeWeek 4 All izazov i za superorganizatora za 2023./2024.

Projekt je imao nekoliko važnih ciljeva, među kojima su bili poticanje radoznalosti i kreativnosti, razvoj ključnih vještina, priprema za digitalnu budućnost te podrška STEM interesima. Učiteljice su željele otvoriti vrata učenicima prema digitalnim tehnologijama i programiranju, potičući ih na razmišljanje izvan okvira i razvijanje vještina koje će im pomoći da budu inovativni i uspješni u budućnosti.

Očekivani ishodi postignuća uključivali su stvaranje temeljnog razumijevanja osnovnih koncepata programiranja, razvijanje logičkog razmišljanja i sposobnosti rješavanja složenih problema. Učenici su učili kako raščlaniti složene probleme na manje dijelove i tražiti učinkovita rješenja. Također, projekt je bio usmjeren na razvoj timskog rada, komunikacijskih vještina, kreativnosti kroz izradu vlastitih digitalnih projekata te kritičkog i analitičkog razmišljanja u traženju inovativnih rješenja.

Način realizacije projekta bio je raznolik i obuhvaćao grupni rad, individualni rad u učionici i izvan nje, sudjelovanje u radionicama i natjecanjima te interakciju učenika s učiteljima putem demonstracija, timskih zadataka, usmjeravanja i pomoći pri radu. Sa zadovoljstvom možemo reći da smo naše aktivnosti povezali s brojnim drugim organizatorima i školama iz različitih zemalja. Suradnja je obuhvatila: Poljsku (1 aktivnost), Rumunjsku (30 aktivnosti), Mađarsku (4 aktivnosti), Hrvatsku (17 aktivnosti), Albaniju (1 aktivnost), Grčku (3 aktivnosti) i Tursku (5 aktivnosti). Učenici su kroz praktične aktivnosti i interaktivne radionice imali priliku primijeniti stečeno znanje, a korišteni resursi uključivali su računala, internet i isprintane materijale.

Projekt je također uključivao evaluaciju napretka učenika putem formativne procjene i samoprocjene, kako bi učenici bolje razumjeli svoje snage i područja za daljnji razvoj. Završna evaluacija i suradnja rezultirali su dobivanjem povratne informacije koja će nam pomoći u budućem planiranju sličnih aktivnosti.

Provođenjem ovog projekta, škola je dodatno promovirala inicijativu Europskog tjedna programiranja te istaknula važnost digitalne pismenosti i programiranja kao ključnih vještina za budućnost. Ponosni smo na postignuća naših učenika i veselimo se budućim projektima koji će ih inspirirati i pripremiti za izazove digitalnog doba.

Josipa Baljkas Klisović, učiteljica Informatike

 


Katolička osnovna škola Šibenik