2024-06-17 11:31:50 Projekt " Livadski svijet" Projekt "Prepoznavanje biljaka i životinja na livadi" osmišljen je s ciljem da učenici steknu praktično znanje o ekosustavu livade te nauče prepoznavati različite biljne i životinjske vrste koje tamo obitavaju. U sklopu projekta, učenici su usporedili lokalnu livadu s livadama u Orahovici, kako bi razumjeli razlike i sličnosti u bioraznolikosti.
1. Uvodno predavanje o Učenici su slušali predavanje o važnosti livada, njihovoj bioraznolikosti i ulozi u ekosustavu. o Predavanje je držala učiteljica Dunja Kufner. BILJKE TRAVNJAKA 2. Terensko istraživanje o Učenici su u pratnji učiteljica obišli lokalnu livadu. o Podijeljeni u grupe, učenici su promatrali, bilježili i fotografirali različite biljne i životinjske vrste. 3. Prepoznavanje biljaka o Učenici su uz pomoć učiteljica i priručnika za prepoznavanje biljaka identificirali različite vrste koje rastu na livadi. o Naučili su osnovne karakteristike biljaka poput oblika lista, boje cvijeta i tipa stabljike. 4. Promatranje životinja o Promatrane su različite životinjske vrste koje nastanjuju livadu, uključujući insekte, ptice i male sisavce. o Učenici su bilježili svoja opažanja te su koristili lupine i dvoglede za bolju vidljivost. 5. Usporedba s livadom u Orahovici o Učenici su uz pomoć Olje Đurkas i Kristine Čičak istraživali biljne i životinjske vrste karakteristične za livade u Orahovici. o Usporedili su podatke o bioraznolikosti između lokalne livade i livada u Orahovici, te analizirali razlike i sličnosti te su došli do zaključka da je bioraznolikost potpuno jednaka s obzirom na podjednake klimatske i reljefne uvjete. 6. Izrada herbarija o Učenici su prikupljali biljne uzorke i izrađivali herbarij kao trajni zapis o biljkama koje su prepoznali. 7. Završna prezentacija o Organizirana je završna prezentacija na kojoj su učenici predstavili svoja opažanja i rezultate usporedbe livada. o Prezentacija je uključivala slike, herbarije i podatke o prepoznatim biljnim i životinjskim vrstama. Zaključak Projekt je uspješno proveden, a učenici su stekli vrijedna znanja i praktična iskustva. Usporedba lokalne livade s livadama u Orahovici omogućila je učenicima da bolje razumiju sličnost u bioraznolikosti različitih područja. Učenici su razvili svijest o važnosti očuvanja prirodnih staništa i bioraznolikosti, te su motivirani za daljnje istraživanje i očuvanje prirode. Napisala Kristina Čičak, uč. savjetnica |
Osnovna škola Kneževi Vinogradi |