2013-06-03 08:00:00 PRIMJENA KOREKTIVNE GIMNASTIKE U ZDRAVSTVENOM ODGOJU I NA SATU TZK-e
Djeca su danas sve manje fizički aktivna,a sve više vremena provode u pasivnim položajima,sjedenju i ležanju.
Bez prirodnih oblika kretanja,bitno se smanjuje većina fizičkih i funkcionalnih sposobnosti. Nedovoljno fizičkih aktivnosti u toku dana,u kombinaciji s nepravilnom prehranom bitno utječu na poremećaj držanja tijela djece. Javljaju se deformiteti kralježnice(kifoza,lordoza,skolioza,…) ali i donjih ekstremiteta(ravno stopalo).
Najprikladniji način fizičkog vježbanja usmjeren ka očuvanju pravilnog držanja tijela je korektivna gimnastika. Korektivna gimnastika je skup tjelesnih vježbi usmjerenih na borbu protiv uzroka koji dovode do poremećaja držanja, kao i na ublažavanje i uklanjanje već nastalih poremećaja. Pažljivo izabrane i pravilno dozirane vježbe imaju za cilj povećanje snage mišića,povećanje amplitude pokreta i poboljšanje koordinacije pokreta.
Ciljevi korektivne gimnastike: - održavanje ili povećanje obima pokreta i mišićne snage - povećanje mišićne izdržljivosti i brzine pokreta - smanjenje bolova - razvijanje i poboljšanje koordinacije pokreta - poboljšanje položaja tijela - prevencija i korekcija različitih nepravilnosti
Potrebno je odabrati odgovarajuće vježbe koje će utjecati na određenu grupu mišića. Po karakteru vježbe mogu biti: pasivne,potpomognute, aktivne, protiv otpora i vježbe disanja. U radu s djecom dobro je kombinirati aktivne vježbe i vježbe disanja.
PRIMJERI VJEŽBI:
1. NA LEĐIMA: - u ležećem položaju ruke su ispružene iznad glave,stopala su zategnuta zatim spajamo jednu ruku i suprotnu nogu(paziti na disanje)
2. NA TRBUHU: - u početnom položaju ruke su ispružene uz tijelo, odižemo glavu i ramena od podloge(u podizanju je udisaj,u spuštanju je izdisaj). Moguće je vježbe prilagođavati djeci u različitim varijantama i modificirati ih. Kada su u pitanju učenici prvoga razreda dobro je koristiti priče i usporedbe(brod, veslanje, vjetar, riba,…).
Kada radimo vježbe četveronoške možemo koristiti elemente joge (položaj mačke, psa, zeca,…) dok u sjedećem položaju možemo koristiti bočice napunjene vodom, ukoliko nemamo utege.
RAVNA ILI SPUŠTENA STOPALA
Vježbe su vrlo primjenjive često i gotovo na svakom satu tjelesnog odgoja. U sjedećem položaju zatežemo stopala i zgrčimo prste. Dobro je vježbe ponavljati i u nekoliko serija. U stojećem položaju primjenjive su različite varijante hodanja na prstima ili na peti s rukama prepletenim na potiljku (pogled je uvijek ravno,korigirati hod i disanje).
Djeca često sami smisle vježbe i rado to čine. Nakon nekog vremena rada s njima djeca pokazuju vježbe oponašajući učiteljicu i samostalno uče te ih je lakše korigirati. Nadam se napretku u postignutom uspjehu kao i obostranom zadovoljstvu.
Dunja Kufner, uč. mentor
|
Osnovna škola Kneževi Vinogradi |