2009-12-01 00:00:00 Cap program - izvješće
U srijedu 4. studenog 2009.g. u 17,30 na roditeljskom sastanku predavanjem za roditelje, započelo je provođenje CAP programa u našoj školi u ovoj školskoj godini.
Što je CAP? Program iznad minimalnog zakonskog standarda realizira se u suradnji s udrugom „Korak po korak“ i uz financiranje PGŽ Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i sport . Program je namijenjen djeci 2. razreda OŠ. Hrvatska je 1999. godine , inicijativom Udruge roditelja «Korak po korak» , postala 14 zemlja u svijetu koja je prihvatila CAP program i započela ga primjenjivati sa mlađim učenicima osnovne škole i predškolskom djecom u vrtićima. Program poučava djecu efikasnim prevencijskim strategijama koje počivaju na dječjim sposobnostima a ne na ograničavanju tih sposobnosti. Program se provodi u 3. koraka: Predavanje za sve djelatnike škole Predavanje za roditelje Radionica za djecu
Provođenje CAP programa u našoj školi započelo je 21. veljače 2008. predavanjem za sve zaposlene u školi, a održala ga je defektolog Vesna Žilić S ciljem progovaranja o problemu zlostavljanja djece i njegovoj prevenciji .
Predavanje za učitelje ali i za sve zaposlene u školi sastojalo se od : - Definiranje vrsta zlostavljanja djece - Tjelesne, emocionalne i socijalne karakteristike mogućih žrtava napada - Tradicionalni pristup prevenciji zlostavljanja nasuprot pristupu kroz osnaživanje - Odnos prema djetetu koje otkriva zlostavljanje - Pitanja mogućeg napada: zakonska prava i odgovornosti; pitanja prijave - Pregled sadržaja dječje radionice - Prijedlozi za jačanje prevencijskih vještina u razredu nakon završetka radionice za djecu
Provođenje CAP nastavili smo i ove godine Predavanjem za roditelje učenika drugih razreda. U srijedu 4. studenog 2009.g. u 17,30 predavanje za roditelje održala je Dijana Toljanić , CAP trener.
Veći dio predavanja bio je sličan je onom za zaposlenike škole, s naglaskom na prevenciji zlostavljanja kroz poboljšanje komunikacije između odraslih i djece. Osvještavanje strahova koje roditelji imaju kada razmišljaju o tom problemu i strategije za poticanje, prepoznavanje i korištenje prilika za razgovor s djecom o zlostavljanju. - Tjelesne, emocionalne i socijalne karakteristike mogućih žrtava napada - Tradicionalni pristup prevenciji zlostavljanja nasuprot pristupu kroz osnaživanje - Odnos prema djetetu koje otkriva zlostavljanje - Pregled sadržaja dječje radionice - Strategije poboljšanja komunikacije između odraslih i djece o pitanju zlostavljanja - odgovornost zajednice za prijavu mogućeg zlostavljanja djece - prijedlozi za uvođenje i jačanje prevencijskih vještina kod kuće.
Roditelji su uglavnom visoko ocijenili radionicu, osim u slučaju novosti sadržaja, zadovoljni načinom prezentacije i pripremljenošću voditelja.
Radionice za djecu održane su 11. prosinca 2009. godine u
2. a i b razredu. Program, koji provode tri posebno obučene CAP trenerice, u ovom slučaju Mirjana Dobrec, Dijana Toljanić i Renata Dubravec Okretić , trajao je dva školska sata u svakom razredu, nakon čega je uslijedio individualni razgovor s učenicima. Što su djeca naučila? Koristeći igranje uloga i vođenje grupne diskusije, djeca su naučila prepoznati potencijalno opasne situacije. Kroz tri igrokaza , predstavljene su najčešće situacije zlostavljanja koje bi djeca mogla susrest: - vršnjak nasilnik protiv djeteta
- nepoznata odrasla osoba protiv djeteta - poznata odrasla osoba protiv djeteta Radionicama su prisustvovale i učiteljice Irena Pilčić i Tamara Brusić, kao i pedagoginja škole Nataša Kovačević. Zadovoljne viđenim i primjerenim pristupom uzrastu učenika, dobro odabranim i korisnim informacijama za učenike namjeravaju strategije naučene na CAP-ovoj radionici ponavljati i razvijati u svakodnevnom radu u razredu. |
Osnovna škola Kostrena |