2012-05-28 14:01:51

Ivona Farkaš održala u 4.c razredu radionicu o vrstama nasilja, štetnosti interneta, mobitela i drugih suvremenih medija.

U utorak 15.5.2012. godine pod satom razrednog odgoja Ivona Farkaš učenica 8.e razreda OŠ kralja Tomislava Našice, uz odobrenje ravnateljice Vlatke Zahirović, održala je u 4.c razredu  radionicu kod učiteljice Helene Volner o vrstama nasilja i štetnosti interneta, mobitela i drugih suvremenih medija.

 

 

 

 

 

 

Učenici su pažljivo slušali izlaganje Ivone o štetnosti interneta, mobitela, televizije na  ljudski organizam, kako zaštiti svoju privatnost, ne odavati svoje privatne podatke općenito na Internetu, Facebooku , mobitelu jer ih neko može iskoristiti u loše svrhe i našteti djetetu.
Govorila je o vrstama  nasilja i razgovarali su kako se osjećaju kada im netko učini fizičko, psihičko, verbalno ili socijalno nasilje.
Naučili su što je to nasilje i koje vrste  nasilja može biti:
VERBALNO – psovanje, ponižavanje, ruganje, nazivanje pogrdnim imenima;
FIZIČKO – udaranje, guranje, rušenje, otimanje i uništavanje stvari;
SOCIJALNO – isključivanje iz društva, izbjegavanje, ignoriranje, izoliranje;
PSIHIČKO – prijeteći pogledi, uhođenje, ucjenjivanje.
Nasilje među vršnjacima može se odrediti na slijedeći način: učenik je zlostavljan, trajno izložen negativnim postupcima od strane jednoga ili više učenika. Ova definicija naglašava negativno (agresivno) djelovanje koje se ponavlja kroz duži vremenski period.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


U širem smislu, nasilje je svjesna okrutnost usmjerena prema drugima s ciljem stjecanja moći, i to nanošenjem psihičke, odnosno fizičke boli. Nasilje među djecom možemo podijeliti u više oblika: fizičko, verbalno, emocionalno, kulturalno i ekonomsko. Fizičko nasilje je najuočljiviji oblik, te podrazumijeva udaranje, guranje, štipanje, čupanje i sl. dok verbalno nasilništvo najčešće prati fizičko, te podrazumijeva vrijeđanje, širenje glasina, stalno zadirkivanje, ismijavanje... Emocionalno nasilje podrazumijeva namjerno isključivanje žrtve iz zajedničkih aktivnosti razreda ili dječje grupe, kao i ignoriranje. Kulturalno nasilje podrazumijeva vrijeđanje na nacionalnoj, religijskoj i rasnoj osnovi. I na kraju, ali ne manje važno, ekonomsko nasilje uključuje krađu i iznuđivanje novca.
Kasnije su učenici prema  Ivoninim uputama počeli crtati i pisati svoje poruke protiv nasilja, crteže su smotali  u tuljke koje će poslali u Zagreb poštom, udruzi Papergirl Zagreb koji će smotuljke biciklom dijelili slučajnim prolaznicima u Zagrebu,
Na takav način će učenici sudjelovati sa svojim porukama i crtežima u borbi protiv nasilja.

Papergirl Zagreb-art projekt koji spaja publiku i umjetnost je u potpunosti participativan, nekomercijalan i impulzivan! Svatko može sudjelovati doniranjem svog arta i/ili kao pomoć u distribuciju i organizaciji. Prikupljeni radovi poklanjaju se zamotani u tuljce slučajnim prolaznicima putem bicikla!:)

 

 

 

 


Osnovna škola Kralja Tomislava Našice