2013-06-07 14:09:12 Projekt UČIMO-ČITAMO-STVARAMO po treći put u našoj školi Radili smo ga prije četiri godine , prošle godine i ovo je treći put da ga održavamo u našoj školi tijekom cijelog drugog polugodišta. Svečano predstavljanje projekta održano je u utorak 4.lipnja u 17 sati. Do sada je ukupno kroz projekt prošlo 446 učenika. Krovna tema su Basne i Proljeće.
U projektu su ove godine sudjelovali učenici četiri treća razreda te posebni razredni odjel . Ukupno 5 razreda i 77 učenika te 5 učiteljica (Zrinka Litva, Mihaela Pokrivka, Ljiljana Kubaša, Sonja Majer-Ćatić, Martina Martinov), pripravnica pedagogije Ivana Šteković i asistentica u nastavi, Senka Ćulibrk i pedagoginja Đurđica Zailac.
Projekt je pomogao učitelj likovne kulture Josip Kanis koji je na vrlo kreativan način zajedno s učiteljicama Mihaelom Pokrivka i Ljiljanom Kubaša osmislio izgled pozornice.
Sonja Majer Ćatić i Zrinka Litva osmislile su konferansu koju su čitali učenici Denie Fridl i Manuela Mandarić.
Evaluacije su čitali Petra Dundović i Mihael Ferčec.
Ideju za projekt dala je 2007.g. pedagoginja Đurđica Zailac i knjižničarka Ivana Ostrički.
Integracija je to sata Hrvatskog jezika, sata Razrednog odjela, Glazbene kulture, Likovne kulture i Tjelesne i zdravstvene kulture.
Ravnateljica je dala prijedlog da projekt postane tradicijom škole, tj. da se izvodi svake godine.
Od uzvanika predstavljanju projekta nazočili su: ravnateljica Centra za socijalnu skrb Našice M. Stražanac i mr. Željko Jantošik, ravnateljica Dječjeg vrtića „Zvončić“ Snježana Kanđera, predstavnik župe sv. Antuna Padovanskog fra Ilija, predsjednica Društva „Naša djeca“ Darija Vlajnić, predsjednica Gradskog društva Crvenog križa NašiceVesna Lolić, predsjednica Udruge osoba s invaliditetom Gordana Blagajac i tajnik Udruge Mladen Došen te predsjednik Udruge stvaratelja u kulturi „RIMA“ Jozo Flegar.
Cilj projekta prema Nacionalnom obrazovnom kurikulu jest : -razviti sva područja djetetove osobnosti (kognitivni, afektivni i psihomotorički dio) -poticanje kreativnosti kod učenika - poticanje čitalačkoga stvaralaštva, razvoj motivacije i zanimanja za učenje i čitanje -razvoj razumijevanja, zanimanja i skrbi za vlastiti jezik na djeci primjeren način -izraziti jezikom vlastite misli, osjećaje, ideje i stavove -postizanje timske suradnje, međupredmetne povezanosti i dobre komunikacije među učenicima -socijalizacija učenika, pružiti djetetu osjećaj sigurnosti i međusobnog poštivanja -stjecanje spoznaje o svijetu koji ga okružuje i o sebi u tom svijetu - razvijanje demokratske orijentacije kod učenika -stjecanje povjerenja u vlastite sposobnosti i stvaranje pozitivne slike o sebi -opuštanje od stresa i osvješćivanje važnosti korištenja vježbi u nastavi -razvoj fine motorike kod učenika i praktična primjena naučenoga Na satu Hrvatskog jezika obrađivali su se tekstovi. Učenici su čitali, pisali, osmišljavali tekstove i igrokaze.
Na satu razrednog odjela radili su pedagoške radionica kojima se utjecalo na formiranje stavova, uvjerenja, razvoj samopoštovanja kod djeteta, toleranciju, nenasilnu komunikaciju i prijateljstvo, a na satu Likovne kulture izrađivali su cvijeće i životinje origami tehnikom i time razvijali finu motoriku. Uz sve to učenici su radili „Brain gym“ vježbe, tj. gimnastiku uma, i time poboljšali svoju psiho-fizičku učinkovitost. Slušali su glazbu i rasteretili se od stresa jer stres je „kočnica kreativnosti“. Učenici su samoevaluacijom i evaluacijom ocijenili svoj rad, kao i rad učiteljice i pedagoginje. Birali su i najbolji učenički rad glasovanjem između 3-5 predloženih radova i na taj se način implementirao Građanski odgoj i obrazovanje u projekt. Timska suradnja kao temelj suvremene nastave, došla je u potpunosti do izražaja. Uz sve to učiteljice su imale veliki posao dok su osmislile program i izradile, zajedno s učenicima, kostime za nastup. Projekt je prezentiran izvođenjem programa u holu naše škole kroz glazbeno-scenske izvedbe učenika te izložbom.
Na kraju su učenicima i učiteljicama podijeljene zahvalnice.
Tehničku podršku dali su domari Josip Kranic i Goran Đomešić. Nadasve zahvaljujemo ravnateljici Vlatki Zahirović na potpori projekta i rada svojim djelatnika, kao i roditeljima koji su djeci priredili domjenak. Hvala svima na svim toplim riječima i na iskrenoj suradnji, uzajamnoj potpori i što su utkali dio sebe u ovaj projekt jer „veseo čovjek je kao sunce, kud god ide, osvjetljava!“ Đurđica Zailac,školska pedagoginja
Tekst i fotografije: Đurđica Zailac,školska pedagoginja
Projekt UČIMO-ČITAMO-STVARAMO - PROGRAM - 1. Uvodni dio - pozdrav nazočnih 2. Posebni razredni odjel (učiteljica –rehabilitator Martina Martinov) Izvedba: recitacija Veseli svibanj 3. 3. razred PŠ Velimirovac (učiteljica Zrinka Litva) Izvedba: ples Valcer cvijeća i pjesma Ode zima 4. 3.b razred (učiteljica Mihaela Pokrivka) Izvedba: igrokaz Pčelica Pospanka i pjesma Pčelica 5. 3. razred PŠ Markovac (učiteljica Sonja Majer-Ćatić) Izvedba: brojalica i ples: Žaba 6. 3.a razred ( učiteljica Ljiljana Kubaša) Izvedba: ples Nije lako bubamarcu 7. Čitanje evaluacija po razredima ( učenici Petra Dundović i Mihael Ferčec) 8. Podjela zahvalnica 9. Izložba Voditelji programa: učenici Denie Fridl i Manuela Mandarić Đurđica Zailac |
Osnovna škola Kralja Tomislava Našice |