2013-12-03 12:38:43 Međunarodni dan osoba s invaliditetom I ove godine obilježili smo Međunarodni dan osoba s invaliditetom s ciljem podizanja svjesnosti o problemima s kojima se osobe s invaliditetom susreću, ne samo za vrijeme školovanja, već i prilikom zapošljavanja te u svakodnevnom životu.
Nemam noge, Ali imam osjećaje. Ne vidim, Ali stalno razmišljam. Premda ne čujem, Želim komunicirati. Zašto ljudi smatraju da sam beskorisna, bez misli i glasa, Kad sam jednako sposobna kao i svi drugi, Da razmišljam o našem svijetu? (Coralie Severs, 14 godina, Velika Britanija) Ova pjesma govori u ime milijuna djece s teškoćama u razvoju i odraslih osoba s invaliditetom koje žive širom svijeta. Mnogi od njih svakog se dana suočavaju s diskriminacijom. Njihove se sposobnosti zanemaruju, a mogućnosti podcjenjuju. Te osobe ne dobivaju ni obrazovanje ni zdravstvenu njegu koji su im potrebni, a isključuje ih se i iz aktivnosti u njihovim zajednicama. Međutim, djeca s teškoćama u razvoju i odrasle osobe s invaliditetom imaju jednaka prava kao i svi drugi, što je propisano Konvencijom o pravima osoba s invaliditetom. Opća načela Konvencije o pravima osoba s invaliditetom su sljedeća: (a) Poštivanje prirođenog dostojanstva svake osobe, slobode osobnog izbora i neovisnosti (b) Nediskriminacija (pravedno postupanje prema svima) (c) Potpuno sudjelovanje i uključenost u društvo (uključenost u vašu zajednicu) (d) Poštivanje razlika i prihvaćanje osoba s invaliditetom kao dijelom ljudske raznolikosti (e) Jednake mogućnosti (f) Dostupnost (imati pristup prijevozu, mjestima i informacijama, imati neuskraćen pristup sadržajima) (g) Jednakost među muškarcima i ženama (djevojčice i dječaci imaju jednake mogućnosti) (h) Poštivanje razvojnih sposobnosti djece s teškoćama u razvoju i njihova prava na očuvanje vlastitog identiteta Ovim povodom učenici 8. a razreda sudjelovali su u radionici s temom „Stablo neovisnog života“ (projekt Govorimo o mogućnostima) s ciljem prepoznavanja različitih vrijednosti i pogleda na samostalan život i potrebe podrške za ostvarenje samostalnog života u zajednici. Njihovi radovi izloženi su u predvorju škole gdje možete vidjeti što za njih predstavlja neovisan život i što smatraju potrebnim da bi učenici s teškoćama, ali i oni bez teškoća, postigli samostalnost. |
Osnovna škola Kralja Tomislava Našice |