2017-02-15 16:32:56 "Stekla sam puno znanja i veliko iskustvo" Istraživački rad Helene Vulić, učenice 7.b razreda naše škole, ušao je među 20 najboljih od 152 prijavljena istraživačka rada na Turniru mladih prirodoslovaca na zagrebačkom FER-u u siječnju ove godine. To nas je ponukalo da ju intervjuiramo i saznamo više o njezinim uspjesima. Jesi li uvijek pokazala zanimanje za znanost i istraživanje ili je to nešto čime si se tek počela baviti? Prije me nije toliko zanimala znanost, više sam bila posvećena sviranju violine. Ove školske godine počela me zanimati znanost. Kako si se prijavila na ovaj turnir? Je li bilo teško prijaviti se? Na nastavi informatike saznala sam za Turnir mladih prirodoslovaca koji organizira Istraživački centar mladih. Kod kuće sam otišla na njihovu mrežnu stranicu, proučila pravila te u školi porazgovarala s nastavnicom kemije Natašom Kruljac. Ona me ohrabrila da se prijavim i bila mi je mentorica. Zbog čega si odabrala baš temu “Mlijeko”? Od ponuđenih 17 problema odabrala sam problem „Mlijeko“ u kojem je trebalo razviti jednostavne metode za određivanje nekih od bitnih svojstava mlijeka i predložiti istraživanje koje uključuje usporedbu različitih uzoraka mlijeka. Budući da moj tata radi na Farmi muznih krava “Salaš” u Marijancima, imala sam priliku ondje obaviti istraživanje. Opiši nam svoj istraživački rad. Što si sve morala raditi? Dobiveni zadatak malo sam prilagodila. Istražila sam može li se jednostavnim metodama u uzorku mlijeka odrediti postotak mliječne masti i bjelančevina. Istraživanje sam napravila na 48 uzoraka svježega sirovoga mlijeka uzetoga direktno od krava na farmi. Mjerila sam izdvojenu mliječnu mast nakon 24 h stajanja i izdvojeni koagulat nakon dodavanja jabučnoga octa. Dobivene rezultate tada sam usporedila s rezultatima iz laboratorija. Za bjelančevine nisam dobila očekivani rezultat, odnosno ova metoda nije bila pogodna, ali za mliječnu mast sam dobila očekivani rezultat. Ono što me posebno veseli jest da je ova metoda zaista upotrebljiva za određivanje postotka mliječne masti uz poštivanje uvjeta iz ovoga istraživanja. Istraživanje mi je bilo jako zanimljivo jer su se u njemu ispreplitala područja kemije, matematike, biologije i fizike. Kako si se osjećala kada si saznala da je tvoj rad među 20 odabranih? Osjećala sam se uzbuđeno i jako sretno. Znala sam da slijede pripreme za državno natjecanje i da će konkurencija biti jaka jer na turnir se mogu prijaviti učenici od 12 do 16 godina. Bila sam jedna od najmlađih natjecatelja. Kakav je bio osjećaj nastupiti i braniti svoj rad pred publikom i ostalim natjecateljima? Budući da sam prva prezentirala svoj rad, bila sam napeta. Kad sam krenula s prezentacijom, napetost je nestala. Prije toga svi sudionici pisali su test koji je obuhvaćao zadatke iz fizike, kemije, biologije, tehnike i informatike. Što si naučila iz ovoga zanimljivoga iskustva? Naučila sam kako se piše znanstveni rad, naučila sam puno toga o mlijeku, stekla sam iskustvo obrane rada na znanstvenom turniru, a jednom od sudionika sam bila oponent. Nakon odslušane njegove prezentacije postavljala sam mu pitanja u vezi s njegovim istraživanjem. Stručno povjerenstvo ocjenjivalo je nastup izlagatelja i oponenata. Premda nisam ušla u drugi krug turnira u kojem će biti izabrana ekipa koja će predstavljati Hrvatsku na međunarodnom turniru u Kini, stekla sam puno znanja i veliko iskustvo. Jesu li tvoji roditelji utjecali na razvoj tvoje sklonosti prema prirodoslovlju? Najveći utjecaj za moj interes prema prirodoslovlju ima tata koji je po struci veterinar. Roditelji su mi u svemu velika podrška. Hoćeš li se i sljedeće godine prijaviti na turnir? Imaš li možda već neku ideju? Svake godine na turniru se postavljaju novi problemi. Sigurna sam da ću sljedeće godine proučiti postavljene probleme, a najvjerojatnije i prijaviti se. Čime se želiš baviti u budućnosti ? Ima li veze sa znanošću ? Još uvijek nisam sigurna čime ću se baviti u budućnosti, trenutno me puno područja zanima. Uspješno si predstavila našu školu i učinila nas ponosnima. Što bi preporučila našim učenicima ? Imaš li kakav savjet za njih? Učenicima bih poručila da uz školsko gradivo istražuju i proširuju svoja znanja iz raznih područja jer će na taj način sigurno obogatiti svoje znanje i iskustvo. Hvala i sretno u daljnjem radu i istraživanjima!
|
Osnovna škola Kralja Tomislava Našice |