2023-05-08 10:16:47 Osnovna škola kralja Tomislava, Našice jedna je od najboljih škola u Osječko-baranjskoj županiji Jutarnji list objavio je ljestvicu poretka najboljih škola u Republici Hrvatskoj po županijama. Osnovna škola kralja Tomislava, Našice jedna je od najboljih škola u Osječko-baranjskoj županiji. Jutarnji list objavio je ljestvicu poretka najboljih škola u Republici Hrvatskoj po županijama. Škole su rangirane prema kriteriju ujednačenosti ocjena u osnovnoj i srednjoj školi, a istraživanje je osmislio i proveo informatički stručnjak Smiljan Pilipović s FER-a. Istraživanje se temelji na podatcima Ministarstva znanosti i obrazovanja objavljenim u Školskom e-Rudniku, a uspoređene su ocjene maturanata u četvrtom razredu srednje škole u školskoj godini 2021./2022. s njihovim ocjenama u osmom razredu osnovne škole i to iz engleskog, hrvatskog i matematike, odnosno prosječni uspjeh iz sva tri predmeta. Ispitivanjem se, kako navodi Jutarnji list, željelo ispitati „u kojoj mjeri učenici tijekom srednjoškolskog obrazovanja uspiju zadržati razinu osnovnoškolskih ocjena te koliko zapravo kasnije vrijede njihove ocjene, koje su za većinu jedini kriterij za upis u srednju školu“. Provedeno istraživanje rangiralo je sve škole u Republici Hrvatskoj, a podatci su objavljeni po županijama. U Osječko-baranjskoj županiji Osnovna škola kralja Tomislava, Našice zauzela je visoko treće mjesto s razlikom od samo - 0,10 između prosječnih ocjena triju glavnih predmeta u osmom razredu te onih u četvrtom srednje. U ime škole komentar visokog položaja na ljestvici Osnovne škole kralja Tomislava, Našice napisala je stručna suradnica edukacijsko-rehabilitacijskog profila, socijalna pedagoginja mentorica Iva Ramljak: „Vrednovanje samog procesa učenja i ostvarenosti ishoda učenja predstavlja vrlo složen postupak koji od učitelja zahtijeva prije svega stručnost i objektivnost. Vrednovanje je izuzetno važno za razvoj motivacije učenika, kao povratna informacija roditeljima te učiteljima radi procjene napretka učenika, prepoznavanja njihovih jakih snaga i unaprjeđenja samog procesa učenja i poučavanja. Objektivnosti u vrednovanju pridonosi i shvaćanje učenika kao aktivnog sudionika procesa vrednovanja pri čemu su učenici poučeni promišljanju o vlastitom učenju. Svrha vrednovanja kao povratne informacije o kvaliteti učenja ostvaruje se i čestim provođenjem formativnog vrednovanja (vrednovanja za učenje i vrednovanja kao učenje) čiju važnost prepoznaju učitelji naše škole. Podrška učiteljima u ovom području su stručna usavršavanja na razini škole ili AZOO-a, praćenje relevantnih zakona i pravilnika te suradnja s kolegama. Malo odstupanje u prosječnoj ocjeni naših učenika na kraju osmog razreda osnovne škole i četvrtog razreda srednje škole vidimo kao rezultat predanosti učitelja, ulaganja u profesionalni razvoj i objektivnosti u vrednovanju.“ Ponosni smo na sve naše učitelje, stručne suradnike i ostale djelatnike škole jer svatko od njih svakodnevno doprinosi svim malim i velikim uspjesima naše škole. Izvori: Patković, Nikola. Osječko-baranjska županija: Na vrhu Petrijevci i Našice: ‘Objektivnost ocjena ključna je za motivaciju đaka‘. https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/osjecko-baranjska-zupanija-na-vrhu-petrijevci-i-nasice-objektivnost-ocjena-kljucna-je-za-motivaciju-daka-15330588 (pristupljeno 2. svibnja 2023.). Turčin, Kristina. Ovo su najbolje osnovne škole u Hrvatskoj!. https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/ovo-su-najbolje-osnovne-skole-u-hrvatskoj-15330641 (pristupljeno 2. svibnja 2023.). |
Osnovna škola Kralja Tomislava Našice |