2008-10-06 00:00:00 Integracija s vanjskim suradnicima
Prva suradnja je ostvarena u 1.a razredu s učiteljicom Brankom Lovošević. Zajedno s vanjskim suradnikom Nikolom Ivkovićem i njegovom suprugom Gordanom obilježili su Eko- dan povezan s Eko projektom škole koji će se organizirati za Dan otvorenih vrata škole i Dan jabuka tako što su gulili, ribali, cijedili jabuke, pili sok te kušali kolače od jabuka. Jabuke kojima su se djeca služila iz voćnjaka su obitelji Kasapović. Djeca su se upoznala s pet različitih vrsta jabuka što je bilo u sklopu integracije s prirodom i društvom, a ujedno su imali integraciju i na satu likovne kulture tako što su slikali jabuke. Isto tako, prilikom te integracije učenici su učili veliko i malo tiskano slovo J, a cijeli tjedan trajala je integracija s tjelesno-zdravstvenom kulturom, prilikom čega su učenici učili pjesmicu Veliki bratac Ivo i mala Marica i plesati Poskočicu.
Cijeđenje soka urađeno je metodom cijeđenja soka iz jabuke što je posebno oduševilo djecu. Također su se i roditelji odazvali suradnji. »Ulaznica za sudjelovanje» svakog roditelja na radionici je bila jabuka i nožić za guljenje. Jedna majka pobrinula se da donese fotografije iz svog voćnjaka i da njima ukrase pano. Majka, Ljiljana Kasapović i učiteljica iznenadile su djecu kolačima od jabuka koji su «planuli» za tili čas. O svemu tome g. Nikola Ivković kaže: «Raduje me prvenstveno što je cilj je bio ekološki . S jedne strane pod motom: iskoristimo sve od jabuke, a s druge strane bez upotrebe kemijskih sredstava. Slagali su ljuske od jabuke i spravljali jabučni ocat koji će biti prezentiran na Dan otvorenih vrata škole. Dio jabuka stavljen je u komposište od čega se stvara gnoj. Ribane jabuke stavljale su se u vrećice i djeca su ih nosila kući za pravljenje kolača. Djeca su bila iznimno aktivna, svi su ljuštili i presali jabuke i svako je dijete ubacivalo jabuke u stroj.» Nadalje, izvještavamo : Irena Nikičić, učiteljica glazbene kulture i Ana Marošević, učiteljica slovačkog jezika i kulture održale su integrirani sat u suradnji s vanjskim suradnikom OGŠ « Kontesa Dora» prof. Ivanom Krajačićem. Učiteljica Irena Nikičić izjavljuje: «Razmišljajući kako na najslikovitiji način prezentirati djeci puhačke instrumente, nas dvije učiteljice došle smo do zaključka da bi bilo dobro pozvati prof. Krajačića koji vodi odjel puhačkih instrumenata u glazbenoj školi, a također i surađuje sa slovačkim KUD-om Franjo Strapač kojemu zahvaljujemo na posudbi instrumenta fujara. Profesor se rado odazvao našem pozivu i pripremio nekoliko instrumenata uključujuči i slovački narodni instrument fujaru. Ovakvim audiovizualnim praktičnim prikazom kod djece smo željeli olakšati usvajanje gradiva na zanimljiviji i i uzrastu primjereniji način usvajanja gradiva. Ovo nam je jedan od pokazatelja kako u suradnji s članovima lokalne zajednice možemo doprinjeti lakšem i boljem usvajanju znanja i kako od ljudi oko nas možemo puno naučiti. Takvo znanje ostaje zaista trajno usvojeno.» Učiteljica Ana Marošević kaže: «Bilo je dobro pokazati i ostalim učenicima slovački narodni instrument s kojim se ne mogu susresti u Republici Hrvatskoj zato što je to unikatni instrument u Republiciu Slovačkoj i pripada popisu nematerijalne baštine humanosti UNESC-a. Slovačka narodna frula, tj. fujara pripada skupini drvenih puhačkih instrumenta. Prvotno su je svirali pastiri u planinskim predjelima. Izrađuje se od drveta, bazge, jasena ili bagrema. Ima tri rupe. Prosječna dužina joj je1,5 m-1,8 m. Koristi se najviše u folkloru.Zanimljivo je da se na ovakav način može prezentirati slovačka kultura u školi. « |
Osnovna škola Kralja Tomislava Našice |