2024-01-24 08:48:05 Poljska ledena bajka
Srijeda, svanulo j još jedno hladno poljsko jutro, na mobitelu temperatura pokazuje -15°C, ali mi smo spremni za nova učenja i nove avanture. Idemo u grad Krakow, grad kojemu je centar grada pod zaštitom UNESCO-a. Posjetili smo dvorac Wavel i vidjeli nevjerojatnu zbirku umjetnina i kraljevskih insignija, naučili o poljskoj povijesti i borbi za samostalnost. Muzej Rynek koji se nalazi ispod gradske tržnice, a prostire se na 4000m²površine.U muzeju smo proveli 3 sata u vanučioničkoj nastavi, učeći o Krakowu u srednjem vijeku. Vidjeli smo veoma vrijedne izloške nakite, oruđa i oružja. Naučili o medicini u srednjem vijeku, najzanimljiviji eksponat je bio onaj koji prikazuje sretnog čovjeka. Na glavnom gradskom trgu u Krakowu nalazi se i crkva sv. Djevice Marije. U Krakowu smo imali i slobodno vrijeme koje smo proveli u suvenirnicama, šetnji starim dijelom grada i kušajući poljske kolače. U četvrtak konačno i nije bilo tako jako hladno i spremili smo se za odlazak u Zakopane, poznato poljsko skijalište koje nas je oduševilo. Vožnja žičarom, u koju stane 120 ljudi je poseban doživljaj, a dovela nas je do 1300 metara nadmorske visine. Planine Tatre čine prirodnu granicu Poljske i Slovačke. U ovom bajkovitom mjestu mogli smo vidjeti kako se turizma i gospodarstvo mogu razvijati po načelu održivosti i održivog razvoja. Kuće su uglavnom građene tradicionalnim načinom gradnje, restorani sa tradicionalnom glazbom i hranom. Zakopane su nas uistinu očarale, predivna priroda, hrana, snijeg, divno proveden dan u prirodi i na svježem zraku, a opet kroz vanučioničku nastavu stekli smo nove spoznaje znanja i vještine. Nažalost, stigao je i petak, pretposljednji dan u Poljskoj. Ujutro smo imali nove zanimljive radionice u školi. Naučili smo o ključnim kompetencijama koje svi moramo razvijati i raditi cjeloživotno na njima. Poljskim učenicima smo pripremili igru, natjecateljskog karaktera, u kojoj smo kroz pitanja i odgovore stekli više znanja o ciljevima održivog razvoja. Naime, UN je propisao 17 glavnih ciljeva koji se trebaju realizirati do 2030. godine. I za kraj smo posjetili još jedan rudnik soli Wyeliczka, vodič je kroz jako zanimljivo predavanje pojasnio povijesni razvoj rudnika, gospodarsku važnost, ali i porijeklo same soli na ovim područjima. Rudnik soli je impresivan, iako turisti mogu posjetiti samo 1% ovog ogromnog područja. U rudniku su posebni spomenici, a svi su napravljeni od soli. Kako bi sačuvali uspomenu na ovo mjesto kupili smo brojne suvenire, uključujući i sol za kupanje. Navečer je organizirana oproštajna večera, poljski učenici i učiteljice Marta i Katarzyna su nam se pridružili i srdačno smo se družili. Uistinu divna zemlja i veselimo se što ćemo uskoro moći i mi njima pokazati što sve mi nudimo i podučiti ih novim vještinama u našoj Školi. Profesorice i učenice!!! |
Osnovna škola kraljice Jelene Solin |