2017-10-11 08:39:30
Kod prijatelja u MađarskojU nedjelju, 1.listopada 2017. u 9 sati ujutro naši su se učenici u pratnji profesorice Slavice Linski Vlajinić koja je s učenicima cijeli tjedan boravila u Mađarskoj, nekoliko ostalih profesora te ravnateljice uputili u Mađarsku u Petrovo Selo. Dolazak u Mađarsku bio je oko 12 sati gdje su ih ugodno dočekali ravnateljica i profesori iz OŠ Petrovo Selo. Nakon programa dobrodošlice i ručka učenici su se smjestili kod svojih domaćina.
fotogalerija...
Idući dan već su pohađali nastavu. Primijetili su da su im učionice odlično informatički opremljene (naime, u svakoj učionici nalazi se pametna ploča), a svima je zanimljiva bila činjenica da u školi nema imenika, već svako dijete ima svoju knjižicu u koju mu se upisuju ocjene (mađ.pirospont – hrv. crvena točka, a pet crvenih točaka znači peticu). Njihovi odmori traju duže nego naši, a nakon 5. sata učenici imaju odmor od 30 minuta tijekom kojih slobodno mogu otići kući i ručati. Za vrijeme boravka u Mađarskoj našim učenicima nije bilo dosadno jer su išli i na nekoliko izleta. Posjetili su Sopron (Šopron), Muzej Afrike, dvorac Festeticsiz 18. stoljeća u blizini grada Keszthelyja, jezero Balaton, bili su na kupanju u Körmendu te su neki učenici zajedno sa svojim domaćinima imali kratki posjet Austriji koja je, zapravo, vrlo blizu Petrovog Sela. Učenici kažu da im je bilo jako lijepo te da su uživali tijekom ovogodišnjeg posjeta prijateljima u Petrovom Selu. Dana 6. listopada oko 17 sati djeca su se uputila natrag u Hrvatsku svojim kućama jer, kako se kaže: „Svugdje je lijepo, ali kod kuće je najljepše.“
Izvijestile: Sara Inge Zlatarić, Nika Kranjec, Mateja Uradin (8.a) te Larisa Čoh (8.b)
Intervju s profesoricom njemačkog jezika
„Svi su u Mađarskoj na mene ostavili pozitivan dojam, a posebno učenici koje sam imala priliku upoznati na nastavi.“
A: Kako Vam se svidjelo u posjetu prijateljskoj školi u Petrovu Selu?
B: Bilo je lijepo i zanimljivo boraviti tjedan dana u mađarskoj školi.
A: Što mislite o nastavi u Mađarskoj?
B: Teško je komentirati nastavu na temelju samo tjedan dana boravka u školi, ali po onom što sam vidjela, rekla bih da se njihov cijeli nastavni program u velikoj mjeri razlikuje od našeg, ali su vidljive i vrlo slične nastavne metode.
A: Što mislite o učenicima i profesorima?
B: I jedni i drugi ostavili su na mene pozitivan dojam, posebno učenici koje sam imala priliku upoznati na nastavi.
A: Koja Vam je ovo godina da ste posjetili Petrovo Selo?
B: Ove sam godine drugi put posjetila Petrovo Selo, a prvi sam put tamo bila prije dvije godine.
A: Što Vam se najzanimljivije dogodilo?
B: Najzanimljivija anegdota dogodila mi se u školi kada me je kolegica (koja ne govori hrvatski, a tom je prilikom mijenjala učiteljicu u 8. razredu) zamolila da pogledam kako su riješili zadatke (trebalo je napisati brojeve riječima) na hrvatskom jeziku. Ja nisam mogla a da ne ispitam učenike pa smo imali situaciju da ja - profesorica njemačkog jezika - ispitujem učenike Mađare hrvatski jezik, a njihove pogreške ispravljam na mađarskom jeziku. Najzanimljivije je bilo to što smo svi na kraju sve razumjeli.
A: Imate li želju ostati i predavati u školi?
B: Kojoj? Mađarskoj ili našoj? U svakom slučaju, odgovorit ću. Da, sve dok s osmijehom mogu ući i izići iz razreda.
A: Što mislite o tome što učenici u Mađarskoj imaju knjižice umjesto imenika? Je li to dobro ili loše?
B: Imaju i oni imenik i dnevnik, samo što najprije skupljaju tzv. bodove, a zatim se ocjene upisujui u imenik. Rekla bih da je kod nas jednostavnije.
A: Gdje ste naučili mađarski, u školi ili tijekom posjeta Mađarskoj?
B: Mađarski sam učila na fakultetu i pokušavam iskoristiti svaku priliku govoriti ga.
A:Što Vas se najviše dojmilo u Mađarskoj kao zemlji?
B: Velika je to zemlja koja ima puno toga pokazati. Ovom je prilikom vrlo dojmljiv bio dvorac Festetics, a naravno, i Balaton itekako vrijedi posjetiti.
A: Kako Vam se sviđa njihova hrana?
B: Što se hrane tiče, nisam izbirljiva, mađarska ljuta hrana i slatkaste salate jako su mi fine, ali juhe ipak volim kad su više slane, a ne slatke kakve smo imali priliku probati.
S profesoricom razgovarale polaznice novinarske skupine:
Mateja Uradin, Sara Inge Zlatarić, Nika Kranjec i Larisa Čoh
Dojmovi učenika:
Ja sam bila smještena kod svoje prijateljice Zore, jedne jako pametne i dobre djevojčice. Njezina obitelj lijepo me ugostila, a jedan dan odveli su me u tvornicu čokolade, što je bilo jako slatko J
Vodili su me i na večeru, a u jednoj smo pizzeriji igrali Uno. Sve u svemu, bilo je baš lijepo.
Valentina Krajina, 6.a
Moja domaćica bila je Betina. Kod nje mi je bilo odlično, družile smo se i upoznala sam jako puno učenika njihove škole. Najbolje mi je bilo kad smo posjetili jedan dvorac i jezero Balaton.
Josipa Blažević, 6.a
Mene je ugostila Petra Dani, kod nje mi je bilo lijepo, a najviše mi se svidjelo jezero Balaton i to što sam u Mađarskoj upoznala puno novih prijatelja.
Jana Cvitan, 6.a
U Petrovom Selu Lorena Knežević i ja bile smo smještene kod Hane. Hrana je bila super, a Hana i njezini roditelji još bolji J Čak smo jedan dan išli u trgovački centar gdje smo jeli kinesku hranu. Bilo mi je odlično kad smo išli na bazene iako se nisam kupala, ali sam zato igrala bilijar s profesoricom Slavicom.
Anja Smaić, 6.b
Moja domaćica bila je Reka. Ona je jako zaigrana. Lijepo smo se družile, pogotovo na izletima. Bile smo na bazenima, u Lopronu i u jednom muzeju s prepariranim životinjama. Sve je bilo baš odlično!
Julija Blažak, 6.b
Na razmjeni učenika u Mađarskoj ugostila me obitelj Handler, vrlo ugodni, pristojni i brižni ljudi. U sobi sam bila s Elenom Ćurić iz 8.c razreda. U školi nam je Danica prevodila sadržaj nastave i objasnila nam gdje se što nalazi. Na kraju dana Daničini bi nas roditelji pitali o našim dojmovima o provedenom danu. Najljepši događaj bio mi je kad nas je Daničina majka vodila u šoping.
Mateja Uradin, 8.a
|