2023-02-15 09:52:22 U SVIJETU INTERNETA Učenici petih i šestih razreda su, u sklopu projekta „Čitajmo sigurno, preuzimajmo odgovorno“ te povodom Dana sigurnijeg interneta koji se ove godine obilježavao 7. veljače, sudjelovali na radionici koju je za njih osmislila i provela školska knjižničarka. Na samom početku sata je učenicima predstavljena lažna nagradna igra u kojoj su, za osvajanje nagrade, trebali podijeliti svoje podatke – ime i prezime, e-mail i lozinku svoga maila. Knjižničarka ih je na vrijeme zaustavila te na taj način upozorila kako prepoznati lažne nagradne igre koje se mogu svakodnevno vidjeti na društvenim mrežama. S učenicima je ponovljeno koji se podaci mogu dijeliti s drugima, a koje podatke bismo trebali čuvati samo za sebe (kao što je u ovom slučaju bila lozinka). Nakon toga, učenici su na post-ite odgovarajuće boje napisali, a zatim i predstavili pozitivne i negativne strane interneta. Kroz još jedan mali test upoznali smo se s jednom vrstom "phishinga", odnosno načinom na koji se korisnika navodi na otkrivanje lozinke. Nastavno na to, učenici su dobili zadatak pokušati spojiti odgovarajuće definicije s pojmovima kao što su spam, flaming, malware, catfishing, trolling... Na samom kraju radionice zaključuje se kako Internet ima svoje pozitivne i negativne strane te kako je najvažnije kritički vrednovati svaku informaciju, kako onu koju dobijemo u stvarnom životu, tako i one na mreži. Shodno tome, učenici su odradili kratku zabavnu vježbu o putovanju informacije te imali priliku vidjeti kako ona mijenja svoj oblik od čovjeka do čovjeka te shvatiti zašto je kritičko vrednovanje informacija vrlo važno.. Kako je vježba o putovanju informacije izgledala u 5.a razredu možete vidjeti na poveznici https://drive.google.com/file/d/1s2Tc5oCfjAZ6kCHndfJY4rbuSscxLIln/view?usp=share_link. Informacija koju je prva učenica trebala prenijeti dalje glasila je "Vozila sam bicikl i pala sam".
|
Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskoga Zagreb |