2024-04-15 08:14:37 STEM aktivnosti i radionice u našoj školi – 10.04.2024. U srijedu, 10. travnja 2024. održane su STEM aktivnosti za učenike 7. i 8.razreda. Znanstvenici s Instituta Ruđer Bošković, dr. sc. Sonja Marinović i dr. sc. Marko Košiček održali su interaktivnu radionicu „Upoznajmo molekulu DNA“. Tijekom ove zanimljive i poučne radionice učenici su mogli proširiti svoje znanje o ovoj nadasve čudesnoj molekuli te doznati za što se sve u svakodnevnom životu primjenjuju metode analize i ekstrakcije DNA, kao što je primjerice forenzika. Učenici su pod budnim okom mentora naučili kako se primjerice iz obične vrtne jagode može izolirati molekula DNA.
Istoga dana učenici 5. i 7. razreda prezentirali su rezultate istraživanja koja su provodili u okviru radionice „Pametan i održiv razvoj biljaka“, u organizaciji Prirodoslovno-matematičkog fakulteta i Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu te Hrvatskog matematičkog društva. Na radionici su uz pomoć mentora naučili sastavljati senzore vlage u tlu, pH faktora i svjetlosnog intenziteta. Senzorima su pratili uvjete okoliša i njihov utjecaj na biljke te naučili kako se suvremena tehnologija može primijeniti u postizanju optimalnih uvjeta za rast i razvoj biljaka.
U okviru STEM aktivnosti u našoj školi djelatnica jedne hrvatske banke održala je učenicima 7. i 8. razreda interaktivnu radionicu na temu financijske pismenosti. Radionica je dio programa društveno odgovornog poslovanja "Škola pametnih financija" koji navedena banka provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Učenici su na ovoj zanimljivoj i poučnoj radionici mogli naučiti osnovne pojmove o tokovima novca, što sve može biti izvor prihoda, razliku između prihoda i rashoda i sl. Radionica je posebno imala za cilj osvijestiti kod učenika kako pratiti vlastitu potrošnju te kako napraviti plan potrošnje i na taj način uštedjeti. Učenici su u interakciji s voditeljicom radionice i svojim vršnjacima mogli steći nova znanja i vještine koje im mogu pomoći u pravilnom upravljati osobnim financijama.
Vjerujemo da je ovo bio jedan dobar primjer suradnje škole sa znanstveno-istraživačkim ustanovama i realnim sektorom te da će ovakvih radionica i susreta u budućnosti biti i još više.
|
Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskoga Zagreb |