2013-05-22 10:38:11 Kako smo istraživali vode u Maksimiru
U utorak 14.5.2013. učenici šestih razreda bili su na terenskoj nastavi u Parku Maksimir. Ondje su imali radionicu i istraživanje na temu kopnene vode, u okviru nastave prirode. Pratila ih je profesorica Anica Banović, profesorica Tatjana Plećaš i profesor Damir Debač. Učenike su tijekom radionice pratile i stručne voditeljice. Nakon kratke šetnje učenici su proučavali organizme koji žive u maksimirskim potocima.Voditeljica je prikupila uzorke vode iz potoka, a učenici su promatrali i određivali najčešće vrste vodenih beskralješnjaka pomoću listića za određivanje. Analizirali su boju, čistoću, temperaturu i brzinu kretanja vode. Saznali su da se, primjerice, potok Maksimirec kreće brzinom od 0.2 m/s.Tijekom šetnje šumom, učenici su vidjeli bare, trsku, šaš, crnu johu, bijelu vrbu ... Nakon kratkog odmora, s voditeljicom radionice izveli su hidrološki pokus – pokus isparavanja i kruženja vode u prirodi. Svoja su zapažanja napisali na radni listić. Jeste li znali da voda konstantno isparava iz nas, mora, jezera, trave...? Zatim su krenuli do Trećeg jezera. Evo nekoliko zanimljivosti u vezi s jezerom: izgrađeno je 1911., površina mu je 2 ha i dubina se kreće između 1- 4 metra! Nakon šetnje uz jezero, proučavali smo životinja. Učenici su (osim pataka, riba, žaba i komaraca) vidjeli i crvenouhe američke kornjače, koje su u Maksimir donesene iz Amerike, zbog ljudskog nemara. One su invazivna vrsta koja uništava našu biološku raznolikost. Uslijedio je još jedan pokus – mjerenje prozirnosti Trećeg jezera. Učenici su zaključili da je jezero zasad još čisto i većinom prozirne vode. Trebamo štititi vode da bi tako i ostalo! Nakon radionice učenici su se autobusom vratili do škole.
Napisala: Luna F. Živković, 6.a |
Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskoga Zagreb |