2019-02-15 11:32:16

Čitamo mi, u obitelji svi 2019.

Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja  poticati čitanje. Čitanje potiču učitelji, knjižničari, ravnatelji, no što je s obitelji? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka?

Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.  Projekt provodi Hrvatska mreža školskih knjižničara.

 

I ove godine uključili smo se u projekt poticanja čitanja u obitelji. Dio smo velike obitelji od 115 škola diljem Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak s knjigama.  Brojka od 3.647 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.

Učiteljica trećeg razreda, Rada Blanuša, u suradnji s knjižničarkom Marinom Đukić odabrala je sedam knjiga različite tematike (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja). 

Projekt smo započeli 8. veljače 2019. godine kada je prvi učenik trećeg razreda svojoj kući ponio ruksak s knjigama. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova.

U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.

Roditelji su upoznati s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku, tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno, u ovom slučaju čitajući, provesti slobodno vrijeme.

Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…

Naša je škola i ove godine financirala kupnju knjiga za projekt za što zahvaljujemo ravnatelju Petru Deliću. Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati.


Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Lužani