2020-12-14 08:08:23 Mnoštvo aktivnosti u Mjesecu borbe protiv ovisnosti Unatoč zahtjevnim uvjetima rada u našoj školi realizirane su brojne aktivnosti. Sav rad prilagođen je novonastaloj situaciji i pravilima rada, što je značilo prilagodbu metoda i aktivnosti individualnom radu svakog učenika. Mjesec borbe protiv ovisnosti otvoren je postavljanjem panoa u holu škole s porukama petaša ovisnicima. Neke od njih su: Ne budite ovisni! Vi možete bez ovisnosti!, Alkohol i cigarete negativno utječu na vaš život!, Ovisnost je loša!, Čuvajte zdravlje!, Ovisnost ne treba biti važna stvar ljudima! Uslijedile su brojne radionice od kojih izdvajamo prvu radionicu za 4. razrede pod nazivom „Reklame i njihov utjecaj na rizična ponašanja“, a provela ju je pedagoginja Helena Kudra. Za početak su se učenici prisjetili svoje najdraže reklame o kojoj smo razgovarali. Nakon toga su pogledali nekoliko reklama na prezentaciji koje su komentirali. Bilo je potrebno reći kakve su, na što nas pozivaju te reklame, što nam poručuju, utječu li na nas. Uslijedio je zadatak izrade reklame za određeni proizvod (super olovka, svemogući kišobran, krema za lice bez prištića, čokolada koja ne deblja, naočale koje vide svemoguće). Svoju reklamu su trebali dizajnirati i predstaviti tako da svatko poželi kupiti taj proizvod. Bilo je zaista puno originalnih ideja koje su učenici rado predstavili. Zaključili su da dobra reklama može utjecati na naše ponašanje. 1.i 2. razredi sudjelovali su u psihološkim radionicama: Igra osjećaja i Samopouzdanjem protiv ovisnosti koje je provodila psihologinja Tajana Juraković. Učenici su trebali prepoznati osjećaje, opisati ih glasom, licem i pokretima tijela.U drugoj radionici učenici trebaju prepoznati i osvijestiti svoje jake strane. Nakon toga će ih učiti prepoznati i kod svojih prijatelja u razredu. Učenici 1. c razreda su se s rehabilitatoricom Martinom Mikolčević pridružili akciji ZaŽelim ti osmjeh za djecu Klaićeve bolnice. Svojim radovima razveselit će svoje vršnjake koji ove blagdane neće moći provesti sa svojim obiteljima. Učenici će s roditeljima radove poslati mailom. Radovi će biti izloženi na izložbi u Klinici za dječje bolesti u Klaićevoj.Želja organizatora je malim pacijentima darovati lijepe poruke i crteže, nešto čime će pokazati da mislimo na njih, da im želimo brzo ozdravljenje te da i oni osjete blagdansku čaroliju i toplinu adventa. U 5.razredima proveden je program podrške učenicima „Petaš bez problema“. Radionice su realizirali razrednici, pedagoginja i psihologinja prema uočenoj problematici. Odrađeno je 10 ciljanih radionica kojima je zadatak osvijestiti probleme u razredu, te strategije rješavanja istih . Nakon realizacije očekujemo poboljšanje međuvršnjačke komunikacije, smanjenje sukoba te poboljšanje uspjeha učenika. Nazivi radionica su bili: Tko sam ja u 5.razred? Asertivnost, Što je to sreća?, Mali savjeti za uspješno učenje, Razgovor prihvaćanja, Što nas vuče ka nasilju?, Slušaš li me uopće?, Prava djece , Sličnosti i razlike petaša i Suradnja. U prvoj radionici učenici su lijepo surađivali. Cilj je bio bolje upoznati sebe. Na početku je s učenicima razgovarano o razrednim pravilima te su ponovljena pravila rada na satu . Nakon toga su se učenici predstavili imenom i pridjevom koji započinje istim slovom kao njihovo ime. Sljedeća aktivnost bila je predstavljanje pomoću crtanja ljudskog lika uz opis za koji su dobili smjernice . Uz crtež su navedene smjernice : O čemu voliš razmišljati? Čime se baviš u slobodno vrijeme? Tko ti je uzor u životu? O čemu voliš pričati? Koji predmet najviše voliš i zašto? Koje su se poteškoće javile u 5.razredu? Svaki je učenik izašao ispred razreda i predstavio se svojim crtežom i opisom. Na kraju su gestom, bez riječi, pokazali kako se osjećaju na kraju vježbe. Osviješteno im je koliko snažna može biti neverbalna komunikacija. Za evaluaciju su imali zadatak pokazati palcem kako im se svidio sadržaj radionice. Reakcije su bile pozitivne. U šestim razredima učenici su na satu informatike pravili plakate na temu NE ovisnostima u digitalnom alatu Canva. U sklopu provedene radionice Rizična ponašanja mladih , učenici su trebali prepoznati rizična ponašanja putem fotografija iz edukativnog seta TEEN ISSUES i raspravljali o svakom ponašanju pojedinačno, dati svoje mišljenje o istom i argumentirati ga. Nadalje su snimali audioklipove . Zadatak je bio zamisliti da si superheroj, što bi učinio po pitanju ovisnosti. Navodim neke ideje: „…napravio bih štit da se ne ozljeđuju“, „..prestala bi proizvodnja pića, droga i cigareta“, „ izbrisao bih im pamćenje…“, „ bacio bih moć da ozdrave“, „prestala bih popularizirati droge u TV serijama, jer ljudi to gledaju pa misle da je fora“, „ imao bih moć smrzavanja vremena kako bih na vrijeme nekoga spasio od smrti“, „ bio bih SUPER ZDRAVKO i pomagao ljudima da budu zdravi. Navedene aktivnosti vodila je pedagoginja škole. Razrednici su održali radionicu Kako ne postati ovisnik, a učiteljica informatike radionicu „Ja želim zdravo živjeti“. Učenici su trebali urediti letak i smisliti slogan na zadanu temu. Drugi su imali zadatak napraviti strip, a treći su na osnovu anketiranja učenika osmih razreda napravili brošuru sa detaljnim izviješćem i obrađenim podatcima. Učenici 6.c razreda su s pedagoginjom započeli etwinning projekt „Naš hod dobrote putem nade, radosti, ljubavi i mira“ u suradnji s još 10 škola. Aktivnosti, koje će provoditi, su dobra djela koja su sami osmislili, a činit će ih sve do Božića. Učinjeno će potkrijepiti fotografijom, pjevat će pjesmu Tiha noć, a na kraju će izraditi čestitke svojim suučenicima. Stvara li uporaba digitalnih tehnologija ovisnost i prepoznajem li elektroničko nasilje, ovogodišnja je tema kojom su se bavili učenici sedmih razreda na dva sata razrednika o čemu smo već pisali. Osmaši su realizirali mini projekt pod vodstvom informatičarke Marije Benić pod nazivom Planet NIKAD (nikotin,Internet, kocka, alkohol, droga). U raznim digitalnim alatima napravili su edukativne brošure kojima upozoravaju na štetnosti sredstava ovisnosti. Učenici s teškoćama u razvoju su u radionicama pod nazivom „Kreativno protiv ovisnosti“ izrađivali jesenske motive od kolaža , pauke za Halloween, te božićne ukrase od različitih vrsta papira. Uz Međunarodni dan osoba s invaliditetom napravili su pano u holu škole kojim su htjeli osvijestiti probleme invalidnih osoba, a kod učenika razvijati empatiju. Na razini škole organizirane su akcije pomoći. Prva za udrugu Novogradiške njuške u kojoj su učenic i cijeli mjesec studeni donosili u školu hranu za mace i pse. Akciju su pokrenuli učenici 8. b razreda s razrednicom Marinelom Banovčić, a onda se rodila ideja da ju prošire na cijelu školu. Djeca su se rado odazvala i uskoro se jedna velika kutija hrane umnožila u četiri. Donijeli su i stare pokrivače kako bi utoplili odbačene životinje. Druga je akcija u tijeku, a odnosi se na sakupljanje pomoći za nezbrinutu djecu u domu u Lipiku. Pomoć u vidu higijenskih potrepština, čarapa i slatkiša uvijek je dobrodošla. Akciju je organizirala naša bivša učenica, sada poduzetnica I.Žulj Terzić, a učenici i zaposlenici rado su joj se pridružili. Mjesec je bio dug i izazovan zbog epidemiološke situacije i brojnih zamjena odsutnih, no zanimljiv i produktivan unatoč koroni. |
Osnovna škola Ljudevita Gaja Nova Gradiška |