2022-05-04 10:34:31

ISTRAŽIVANJE BRZINE ČITANJA

Čitanje je višestruko složena jezična djelatnost koja se, za razliku od urođene vještine govora, mora usvojiti služeći se nizom različitih kognitivnih sposobnosti (Čudina-Obradović, 2003; Visinko, 2014).Cilj je ovoga istraživanja bio utvrditi broj pročitanih riječi u minuti među učenicima četvrtih i osmih razreda osnovne škole.

 

 Sudjelovanje je bilo dobrovoljno i povjerljivo. Istraživanje je provela stručna suradnica knjižničarka u suradnji s učiteljima. Prosječan broj pročitanih riječi u minuti učenika četvrtih razreda je 70, što je i prosjek za tu dob. (Furlan, prema Bjelica J. i Posokhova I., 2001.).  Najbolji učenici pročitali su 85 riječi u minuti. Prosječan broj pročitanih riječi učenika osmih razreda je 91, dok su najbolji učenici pročitali 97 riječi u minuti. Učenicima osmih razreda pokazane su vježbe za povećanje brzine čitanja (širenje vidnog polja, fokus, koncentracija). Rezultati pokazuju veliki varijabilitet, imamo učenike koji su slabi čitači (ispod prosjeka za dob) do učenika koji čitaju jako dobro (iznad prosjeka za dob).

Tečno čitanje je vještina koja se može usavršavati. Potrebno je vježbati i povećati motivaciju učenika. Valja imati na umu da je brzina čitanja jedan od važnijih  faktora koji utječu na akademski uspjeh pojedinca.

IZVORI

Češi, M. i Ivančić, Đ. (2019). Izazovi i umijeća učenja i poučavanja. Zagreb: Ljevak

Istina o brzini čitanja https://hr.goldavelez.com/istina-o-brzini-citanja

Školski portal https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/savjeti-strucnjaka/utjece-li-brzina-citanja-na-akademski-uspjeh-djeteta/

Visinko, K. (2014). Čitanje, poučavanje i učenje. Zagreb: Školska knjiga.

 

Autor: Martina Prpić


Osnovna škola Ljudevita Gaja Nova Gradiška