2022-05-04 10:34:31 ISTRAŽIVANJE BRZINE ČITANJA
Sudjelovanje je bilo dobrovoljno i povjerljivo. Istraživanje je provela stručna suradnica knjižničarka u suradnji s učiteljima. Prosječan broj pročitanih riječi u minuti učenika četvrtih razreda je 70, što je i prosjek za tu dob. (Furlan, prema Bjelica J. i Posokhova I., 2001.). Najbolji učenici pročitali su 85 riječi u minuti. Prosječan broj pročitanih riječi učenika osmih razreda je 91, dok su najbolji učenici pročitali 97 riječi u minuti. Učenicima osmih razreda pokazane su vježbe za povećanje brzine čitanja (širenje vidnog polja, fokus, koncentracija). Rezultati pokazuju veliki varijabilitet, imamo učenike koji su slabi čitači (ispod prosjeka za dob) do učenika koji čitaju jako dobro (iznad prosjeka za dob). Tečno čitanje je vještina koja se može usavršavati. Potrebno je vježbati i povećati motivaciju učenika. Valja imati na umu da je brzina čitanja jedan od važnijih faktora koji utječu na akademski uspjeh pojedinca. IZVORI Češi, M. i Ivančić, Đ. (2019). Izazovi i umijeća učenja i poučavanja. Zagreb: Ljevak Istina o brzini čitanja https://hr.goldavelez.com/istina-o-brzini-citanja Školski portal https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/savjeti-strucnjaka/utjece-li-brzina-citanja-na-akademski-uspjeh-djeteta/ Visinko, K. (2014). Čitanje, poučavanje i učenje. Zagreb: Školska knjiga.
Autor: Martina Prpić |
Osnovna škola Ljudevita Gaja Nova Gradiška |