2013-10-29 11:22:16 „Čitamo mi, u obitelji svi“ Ove školske godine naša škola priključila se projektu „Čitamo mi, u obitelji svi“. Projekt je organizirala Hrvatska mreža školskih knjižničara, a cilj je poticanje čitanja i razvoj tehnike čitanja na način da se roditeljima ukaže na važnost čitanja pred djecom i s djecom. Drugi cilj projekta je ukazati na ulogu školskog knjižničara u poticanju čitanja i razvoja čitalačke pismenosti. Projekt "Čitamo mi, u obitelji svi" pokrenut je 2011. godine, a ima elemente nacionalnog, školskog i razrednog projekta. Nacionalni je projekt jer obuhvaća 144 škole ove školske godine. Školski je projekt jer obuhvaća zajednički rad učitelja i knjižničara s učenicima na promociji školske knjižnice. I na kraju, razredni jer uključuje sudjelovanje svih učenika trećeg razreda u zajedničkoj aktivnosti - čitanju. U ovom projektu knjižnična naprtnjača „putuje“ od obitelji do obitelji, od učenika do učenika. Svaki tjedan (petak), jedan od učenika 3. razreda Škole dobiva naprtnjaču, u kojoj se nalazi 8 knjiga koje se inače ne nalaze na popisu obavezne lektire. Naprtnjaču odnosi kući i tijekom sljedećih pet dana čita knjige iz naprtnjače zajedno sa svojom obitelji. U čitanje se mogu uključiti svi članovi obitelji, tj. svi koji provode slobodno vrijeme s učenikom. Treba napomenuti da nije potrebno pročitati sve knjige, već izabrati ponešto zanimljivo, odvojiti vrijeme za čitanje sa svojim djetetom. Nakon čitanja, učenik zapisuje svoje dojmove u bilježnicu dojmova koja se nalazi u naprtnjači. Nakon što donese naprtnjaču (srijeda) u školu, učenik pred cijelim razredom i knjižničarkom ispriča ili pročita svoje dojmove čitanja u obitelji. U naprtnjači se nalazi 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja (roman ili priča za djecu, zbirke pjesama za djecu, roman ili zbirka pjesama za roditelje, slikovnica za djecu s teškoćama u čitanju, popularno-znanstveni priručnik, priručnik za odgoj djece, priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena i popularno napisana knjiga o hrvatskoj kulturi, tradiciji ili povijesti). Neke knjige su namijenjene samo roditeljima, neke samo djeci, a neke za zajedničko čitanje. Na ovaj način djecu se uključuje u model čitanja radi razonode s ciljem razvoja tehnike (vještine) čitanja.Roditeljima se skreće pozornost na činjenicu koliko je nezamjenjivo da tijekom nižih razreda budu uzor djeci u čitanju. Isto tako ukazuje im se na važnost svladavanja tehnike čitanja, upućuje ih se kako da pomognu svojoj djeci u svladavanju čitanja. Za više informacija posjetite https://sites.google.com/a/knjiznicari.hr/citamo-mi-u-obitelji-svi/ Projekt počinje početkom prosinca.
Napravili smo pripremne korake za početak projekta, održali roditeljske sastanke, te za svaki treći razred naručili ove naslove: 3.A 1. S. Lice :Bubekovo gnijezdo 2. Albert Uderzo, Rene Goscinny: Asterix i gladijatori 3. Ž.Paić: Aura 4. D.Penezić Dambo: Mama, sve ću ti reći 5. Rimljani 6. Lj.Uvodić: Kako se pomiriti 7. G.Blanc: Stvarajte i igrajte se reciklirajući 8. H.Kekez:Najveći hrvatski znanstvenici
3.B 1. V.Zemunić: Ljubavi obične i neobične 2. M. Potkrovac Endrighetti: Priča o tsunamiju 3. D.Detoni: Trulo svjetlo 4. B.Markota: Mišić Vitomir i mačak Gabrijel 5. Priča o nogometu i rokenrolu 6. I.Longo: Povezani s djetetom 7. M.Martan: Origami za djecu 8. P.Dixon: Vitezovi i zamkovi
3.C 1. I. Ferenčić Martinčić: Matilda i vještičji mačak 2. Lj. Car Matutinović : Raduj se danu 3. I. Šojat-Kuči: Mjesečari 4. A.Blažinović-Kljajo: Priče iz bakina dvorišta 5. Vikinzi 6. Igrom do sebe – 102 igre za rad u grupi 7. J.Franjić Radulović: Boje jeseni 8. H.Kekez: Grbovi gradova u Republici Hrvatskoj
knjižničarka Martina Prpić |
Osnovna škola Ljudevita Gaja Nova Gradiška |