2017-11-29 15:41:41 „Kad smo zajedno, možemo više!“ – poručili su nam naši 'petaši'
„Sa svojim sam prijateljima zajedno zakoračila u jedan novi razred s više obveza, ali još više veselja i učenja.“ Početkom studenog, u petom smo razredu proveli anketu kojom smo nastojali utvrditi kako su se, po prelasku s razredne na predmetnu nastavu, snašli naši 'petaši'. Zanimalo nas je kako se osjećaju u razrednom odjelu, koje predmete vole, a koje smatraju teškima. Pitali smo ih kada im je u razrednom odjelu najljepše, kada se ne osjećaju najbolje, što misle o učenju i radnim navikama te koja su njihova razmišljanja i prijedlozi kako bi im školski dani bili još ljepši i ugodniji. Što su nam rekli i poručili 'petaši', saznajte pod više. Većina učenika petog razreda kaže da su se jako dobro snašli, pronašli sve učionice, upoznali nove učitelje, a dobar dio njih je stekao i nove prijatelje. Osjećaju se odlično, super, lijepo ili ugodno, u najmanju ruku dobro. Kako i ne bi kad se vole puno družiti, pričati, zabavljati i smijati. Izuzetno cijene prijateljstvo, slogu, međusobno pomaganje: „Jedva sam čekao peti razred.“ „Osjećam se predivno i snašla sam se odmah.“ „Osjećam se prilično dobro – trebala mi je promjena…“ „U razrednom odjelu mi je najljepše kada pomažemo jedni drugima.“ „…kad smo svi složni i kad pomognemo jedni drugima zato što se lakše diše i nema problema.“ Mrze nasilje i svađu, dakle miroljubivi su te razumiju i uvažavaju pravila ponašanja primjerenog školi. Vole učiti nove i zanimljive stvari, biti uspješni, postizati dobre ocjene te biti pohvaljivani od strane učitelja: „Volim svoje prijatelje i ne želim svađu.“ „Najljepše je kada u cijelom razredu vlada mir i blagostanje ili kada se posvađani pomire.“ „U razrednom odjelu mi je najljepše kad su drugi tiho, jer ne možemo u buci raditi.“ „U razrednom odjelu mi je najljepše kad nas učitelji pohvale, za što se osjećam ponosno.“ Ne vole provjere znanja, ispite i loše ocjene, puno pisanja u bilježnicu i zadaće. A tko ih je ikada baš i volio? Učiteljima poručuju da je najljepše učiti i ponavljati kroz igru: „Najljepše je kad pričamo s razrednicom ili nekim drugim učiteljem/icom i kad kroz smijeh i igru učimo i ponavljamo zato jer mi je onda sve jasnije i zanimljivije.“ Imaju 'petaši' još nekoliko zanimljivih prijedloga: žele da se pred školom postave stalci za bicikle, da se nanovo oboje zidovi nekih učionica; voljeli bi imati više pametnih ploča, novih klupa i stolaca, kao i da svatko posjeduje svoj ormarić… Za kraj, recimo samo da odgovori 'petaša' pokazuju kako su oni 'dovoljno veliki da ne budu mali, a istovremeno dovoljno mali da ne budu veliki'. I tako ima biti. Neka se ne žure odrasti, radije neka uživaju u vremenu koje provode u svojoj osnovnoj školi. Završimo s porukom jednog učenika koji kaže: „Neka ostanemo kako jesmo i sve će biti u redu!“ Pripremili: Božica Horvat i Marko Koprivnjak |
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina |