2013-11-14 08:18:15

Projekt-manifestacija Mjesec hrvatske knjige 2013.

Mjesec hrvatske knjige 2013. je tradicionalna kulturna manifestacija koja je posvećena hrvatskoj pisanoj riječi i promicanju hrvatske knjige i čitanja u koju su uključene narodne knjižnice širom Hrvatske, školske knjižnice osnovnih i srednjih škola i brojne druge institucije.

U Mjesecu hrvatske knjige 2013. uz popularizaciju knjige i čitanja iz užitka provode se i različite radionice razvijanja informacijske pismenosti kao jedne od ključnih komponenti cjeloživotnog učenja kojom se učenici aktivno uključuju u proces učenja te ih se potiče da:

- budu svjesni svoje potrebe za informacijom

- prepoznaju informaciju koja može riješiti problem

- pronađu potrebnu informaciju

- vrednuju informaciju

- organiziraju te

- koriste informaciju učinkovito. 

Informacijska pismenost obuhvaća područja medijske, informatičke, knjižnične i digitalne pismenosti.

Mjesec hrvatske knjige 2013. održava se od 15. listopada do 15. studenoga 2013. godine. Ovogodišnje geslo i moto Mjeseca hrvatske knjige glasi Tko čita (ne)skita... 

U našoj školi, učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda u matičnoj školi te u područnoj školi Novi Golubovec sudjelovali su u natjecanju u obliku online-kviza "Nacionalni kviz za poticanje čitanja 2013." naziva "Pročitaj tri dnevnika i pobijedi!", te se zajedno s učenicima ostalih osnovnih škola na području Hrvatske uključili u nacionalno natjecanje i javno izvlačenje pobjednika koje će se održati na završnoj svečanosti 15. studenoga u sklopu sajma knjiga Interliber u Zagrebu. 

Učenici su za potrebe natjecanja pročitali tri književna djela napisana u obliku dnevnika:

- Sanja Polak: Pobuna Pauline P.

- Damir Mađarić: Kako smo od bankrota spasili mamu i tatu

- Jeff Kinney: Gregov dnevnik: Rodrick rastura.

Uz natjecanje, učenici su sudjelovali i u radionici informacijske pismenosti te su u skupinama izradili interaktivne mentalne mape koristeći web 2.0 alat Wordle i kviz vezan uz pročitana književna djela i naučili primjenu i način rada u spomenutom alatu. Uvježbali su i korištenje Ms Office-a (Word) primjenjujući funkcije vezane uz oblikovanje teksta u aktivnosti u kojoj su nakon parlaonice o najdražem pročitanom književnom djelu od navedenih, prepisali svoj najdraži ulomak. 

Učenički radovi postavljeni su i na školske panoe. 

Čitali smo postavljena pitanja s razumijevanjem i promislili o mogućem točnom odgovoru.

Ovo su naše mentalne mape koje smo izradili na radionici informacijske pismenosti.

 

 


Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Mihovljan