2013-09-13 11:36:00 ŠKOLSKI KURIKULUM za šk.god. 2013./2014.
Školski kurikulum OŠ „Ljudevit Gaj“ Mihovljan nastao je na temelju Nacionalnog okvirnog kurikuluma koji osobitu pozornost daje: znanju, odgovornosti, identitetu i solidarnosti.
Znanje – kod učenika želimo razviti potrebu za znanjem i obrazovanjem, osposobiti ga za cjeloživotno učenje i snalaženje u novim situacijama te mu omogućiti bolje razumijevanje i donošenje vlastitih odluka. Odgovornost – odgovorno ponašanje prema sebi i drugima te izvršavanje svojih obveza preduvjet je za ostvarivanje prava. Učenike potičemo na asertivno ponašanje, nenasilno rješavanje sukoba, kvalitetnu i zdravu komunikaciju. Identitet – kod učenika nastojimo razvijati osobni identitet povezujući ga s poštivanjem i prihvaćanjem različitosti. Promičemo razumijevanje vlastite kulture; čuvanje društvene, moralne i duhovne baštine koja nas okružuje jer jedino tako možemo zakoračiti u svijet globalizacije i upoznati se s dugim kulturama i vrijednostima. Solidarnost - kod učenika razvijamo i potičemo empatiju, razumijevanje, prijateljstvo i pomaganje svima koji nas okružuju. Naglašavamo da smo društvena bića koja svojim postupcima i ponašanjem utječu na sebe i na druge ljude. Obuhvaća sve sadržaje, procese i aktivnosti koji su usmjereni na ostvarivanje ciljeva i zadaća odgoja i obrazovanja kako bismo promovirali intelektualni, osobni, društveni i tjelesni razvoj učenika. Namjena Školskog kurikuluma je međusobno povezivanje i motiviranje učenika za kvalitetan rad kroz neposredno iskustvo te izgrađivanje partnerskog odnosa s roditeljima. Osim službenih programa nastave, on obuhvaća i druge programe koje škola provodi, pokazuje brojne aktivnosti učenika i učitelja, pokazuje po čemu je škola prepoznatljiva. Naglasak je stavljen na specifičnosti sredine u kojoj škola djeluje. Školski kurikulum temelji se na učeničkoj razini znanja, interesa i sposobnosti, na raznolikosti i kompleksnosti obrazovnih interesa i potreba učenika, roditelja i lokalne zajednice, stalnom porastu znanja, te potrebom oblikovanja učenikove osobnosti u svijetu koji se stalno mijenja. Život i rad u suvremenom društvu brzih promjena i oštre konkurencije zahtijevaju nova znanja, vještine, sposobnosti, vrijednosti i stavove te nove kompetencije pojedinca. Određivanjem temeljnih kompetencija osiguravamo svakom učeniku bolje snalaženje u svakodnevnom životu i pripremamo ga za cjeloživotno učenje. Planiranim aktivnostima, programima i projektima težimo kvalitetnim rezultatima ostvariti ciljeve usmjerene na učenika i njegov razvoj, stručnu samostalnost i odgovornost učitelja, samostalnost i razvoj škole, te uz potporu uže i šire društvene zajednice doprinijeti izgradnji učinkovitog i kvalitetnog obrazovnog sustava. Školski kurikulum nas poziva da počnemo na drugačiji način razmišljati o nastavi i školi, donosi izazove za učenje i poučavanje, planiranje i ostvarivanje nastave, vrednovanje i samovrednovanje kao i za cjelokupnost školskog rada.
Područja školskog kurikuluma su: - izborna nastava - izvannastavne aktivnosti - dodatna nastava - dopunska nastava - izvanučionička nastava - terenska nastava - integrirani dani - projekti - izvanškolske aktivnosti - kulturna i javna djelatnost - zdravstveni odgoj i obrazovanje - školski preventivni program
Školski kurikulum objavljen je na mrežnim stranicama škole, dostupan je svim učenicima, roditeljima i svima zainteresiranim za život i rad naše škole.
Ravnateljica: Ljubica Ljubičić |
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Mihovljan |