2015-10-23 10:10:17 Čitanje i kako ga zavoljeti
Autor: Ana Plazonić Fabian, prof. Mnogo ljudi čitanje smatra jednostavnom, pasivnom aktivnošću koja uključuje linearno čitanje riječi i postepeno usvajanje njihovog značenja. Baš suprotno, čitanje je vrlo složen proces koji od čitatelja zahtijeva visoki stupanj aktivnog sudjelovanja te uključuje mnoge kompleksne vještine. Uz pisanje i računanje predstavlja osnovu procesa školskog učenja. Prije pojave televizije i kompjutera čitanje je smatrano najpopularnijom aktivnosti u kojoj su ljudi uživali u svoje slobodno vrijeme. Istraživanja su pokazala da djeca i adolescenti koja uživaju u čitanju imaju razvijenije kreativne sposobnosti te postižu bolje rezultate u školi i tijekom studiranja. Općenito se smatra da čitanje značajno doprinosi intelektualnom i mentalnom razvoju djece te da utječe na razvoj sposobnosti koncentracije. Od predškolske dobi pa do trećeg razreda, dječja vještina čitanja skokovito raste. U procesu učenja čitanja, počevši od rane dobi, najvažniju ulogu igraju djetetovi roditelji. Dijete koje tek počinje učiti čitati dobiva mnogo više informacija o knjizi kroz njeno slušanje nego kroz proces samostalnog čitanja. Djetetov vokabular i vještina čitanja se brže i kvalitetnije razvija kroz proces slušanja čitanja, razumijevanja i raspravljanja o značenju pojedinih riječi. Osim samog procesa učenja čitanja, čitanje na glas potiče osjećaj bliskosti između djeteta i roditelja Kako teče razvoj vještine čitanja od predškolske dobi do nižih razreda osnovne škole? Otprilike ovako: Vrtić. Djeca predškolske dobi su na pragu toga da postanu „pravi“ čitači. Najčešće „čitaju“ priče tako da promatraju slike i pritom se oslanjaju na svoje pamćenje. Pred polazak u školu, dosta djece već zna većinu slova i kako ona zvuče, a neka djeca već znaju pročitati i napisati neke kratke, jednostavne riječi. Savjete kako pomoći djetetu naučiti čitati potražite ovdje. |
Osnovna škola Luke Perkovića Brinje |