2023-11-28 13:30:37

Intervju s učiteljicom likovne kulture

Odlučili smo intervjuirati učiteljicu likovne kulture, Ivanu Mikić jer kako naši učenici kažu, jedna je od zanimljivijih učiteljica naše škole. Uvijek je vedra, nasmijana i nikada nije loše volje. Zapitali smo se kako joj to uspijeva i zato smo joj odlučili postaviti nekoliko pitanja.

Odaberite gumb Više kako biste pročitali intervju.

 

1. Tko Vam je inspiracija u umjetničkom svijetu, autor ili rad?

Obožavam umjetnost kraja 19. i početak 20. stoljeća. Bogatstvo stilova, različitost pristupa umjetnosti, Monetove treptave impresije, Gauguinove potrage za egzotičnim prostorima, Cezannov strukturalizam dok slika francuske pejzaže. Ali jedan od najdražih autora mi je Van Gogh i njegova slika „Zvjezdana Noć“.

 

2. Kako Vam se sviđa raditi u školi? Što je lakši, a što je teži dio posla?

Rad u školi je izazovan. Nije u pitanju samo podučavanje. Bitna je suradnja na relaciji učenik-učitelj-roditelji-kolege. Na dobrobit djece, okolnosti odlučuju da li je to teži ili lakši dio. Najljepši dio mi je u učionici na nastavi.

 

3. Volite li raditi sa učenicima? Zašto?

Volim. Da ne volim i da mi nije stalo, bili bi tužni i učenici i ja. U svom predmetu pokušavam djeci prenijeti ljubav prema umjetnosti i samom činu stvaranja, to me jako veseli. Umjetnost je moj način života. 

 

4. Koji je Vaš najveći uspjeh do sada, čime se najviše ponosite?

Najveći uspjeh? Ne znam ni sama. Vesele me sitnice, svaki pomak, svaki korak koji pokazuje moj napredak. Najveći ponos su mi moja djeca, muž i roditelji koji me trpe ovakvu kakvu jesam i omogućuju mi da živim ovako kako me najviše veseli. Osim rada u dvije škole imam otvoreni i vlastiti obrt za kreativno stvaralaštvo i sve to oduzima puno vremena. Djeca mi pomažu dok organiziram likovne radionice, muž ima obzira kada večeri provodim crtajući. Ponosna sam na njih. 

 

5. Imate li neki hobi, kako se opuštate?

Hobi su mi postali odlasci na sinove utakmice i turnire, kćerini nastupi s folklora. Opustim se dok gledam njih da rade ono što vole. Plus tu su putovanja koja obožavam. Svaki slobodni trenutak koji nam se pruži iskoristimo da kao u obitelj odemo na neko lijepo i interesantno mjesto. Vodili smo djecu u Italiju, u Beograd, Skopje, Sarajevo i London… 

 

6. Da možete birati između edukacije i umjetničkog rada, što biste odabrali?

Postoje trenutci kada bih voljela samo sjediti kod kuće i slikati. Opet nakon nekog vremena nedostaje mi dječji smijeh i veselje iz školskih klupa. Zasad dobro balansiram između jednog i drugog i to mi odgovara. 

 

7. Kojim se vrstama likovne umjetnosti bavite?

U svom umjetničkom opusu najviše se bavim crtežom, slikarstvom i grafitom. Crtež je temelj svega. Nakon toga gradim ga u tehnici akvarela, ulja na platnu ili linoreza. Također, izrađujem umjetnički nakit, oslikavam svilene marame te torbe od eko kože.

 

8. U kojim se aktivnostima kao učiteljica likovne kulture sudjelujete u školi?

Osim redovne nastave likovne kulture, zadužena sam za estetsko uređenje škole (zidova, panoa, prigodnih obilježavanja različitih blagdana i praznika). Također, vodim likovnu grupu za djecu koja se dodatno žele kreativno izražavati ili pripremiti za upis u srednje umjetničke škole. 

 

9. Mislite li da je likovna kultura važna za obrazovanje djece?

Kao i svaki drugi predmet u školi i likovna kultura ima svoju važnost i funkciju. Likovna kultura u osnovnoj školi nažalost je svedena na minimum, na samo jedan sat tjedno, i pomalo je degradirana. Unutar društva općenito je stvorena jedna slika da taj predmet služi za odmor nakon „teških“ školskih premeta i za popravljanje prosjeka ocjena, nemajući na umu konstruktivni utjecaj koji umjetnički izražaj ima na razvoj djeteta, njegovo divergentno mišljenje (sposobnost stvaranja višestrukih odgovora vezano uz jedan problem, inovativno razmišljanje), razvoj finih motoričkih sposobnosti i općenit razvoj kreativnosti. Sve što nas okružuje estetski je oblikovano, a temelj tome upravo je u likovnoj kulturi.

 

10. Što biste preporučili učenicima koji bi htjeli upisati umjetničku školu?

Da slijede svoje srce. Neka ih ne pokolebaju tuđi negativni savjeti ako je umjetnička škola ono što stvarno žele. Ja sam u jednoj takvoj školi provela predivne godine, radeći ono što uistinu volim. Za upis bitno je imati talenta, ali jednako tako i upornosti. Savjetujem i da na vrijeme počinju razmišljati o provjeri likovne sposobnosti za upis u takve škole te da se dodatno pripremaju u suradnji sa svojom učiteljicom ili na nekom dodatnom tečaju. I zapamtite, život je lijep, pogotovo ako tijekom njegovog trajanja radite ono što volite.

 

Intrevju pripremile Jelena Kosović, 8. r. i Helena Slovic, 8. r.


Osnovna škola Luka